Grot

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Ik heb vorige week in een review de nieuwe dubbel cd van Nick Cave negatief beoordeeld. Voornaamste reden: Ik kom er niet door heen.
Het gospel-koor in, als ik het goed heb, het eerste nummer deed me al naar lucht happen, toen ik het tweede nummer bereikte werd het echt mijn best doen om niet op eject te drukken.

Nu lees ik net in de Mojo een recensie waarin het album een classic wordt genoemd, een samenvoeging van de beste elementen uit het omvangrijke oeuvre van de man.
Alle andere recensies die ik las waren ook positief.

Toch vind ik het al moeilijk om me er toe te zetten om 1 van de 2 cd's nog eens te beluisteren, terwijl bv. The Good Son ooit echt een favoriet van me was. Maar het thematische gezemel, de zwaar op de hand zijnde toon...ik heb het er gewoon helemaal mee gehad.

Het enige waar ik wel zin in heb is die HMH show. Waarschijnlijk omdat ik hem wel een fascinerende persoonlijkheid vind.

Welk album vonden jullie verschrikkelijk, terwijl iedereen om je heen jubelde? Of wat vonden jullie een meesterwerk, terwijl anderen het een infantiel samenraapsel vonden?


Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 24 September 2004 00:14 (twenty-one years ago)

Ik heb normaal best moeite met dubbel-cds, deze kan ik toch redelijk moeiteloos uitzitten. En degene die bij ons de recensie schreef ook. Maar een klassieker? Dat gaat me toch een beetje te ver zo vers van de pers.

Storm (Storm), Friday, 24 September 2004 04:52 (twenty-one years ago)

Klassieker neu, zeker niet. Gewoon een fijne nieuwe Cave. Zijn klassiekers stammen toch echt van vlak na de Birthday Party.

Maar bands die door iedereen bejubeld worden terwijl ik het verschrikkelijk vond? (ik ga er even van uit dat je niet de Britney Spears etcetera bedoeld): The Libertines, The Strokes, The Go! Team, veel met The eigenlijk...maar er zijn duizenden voorbeelden.

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Friday, 24 September 2004 06:22 (twenty-one years ago)

The Libertines vind ik ook zo gewoon. Ik hoor het speciale er niet in.
Pavement heb ik altijd verschrikkelijk gevonden. Zo knutselig, zo geforceerd lullig. Pavement is het woonerf onder de bandjes.
Bij The Immortal Lee County Killers kan ik niet tegen de zang. Dat vind ik geen getormenteerde psychoblues, maar gejammer van een dronken corpsbal.
Wat iedereen toch ziet in die kabbalakitsch op Ray of Light snap ik niet. De dolfijnen springen je tegemoet. Geef me dan 100x liever Like a Virgin of Material Girl

Van Prince had ik altijd zo iets van: "Heel knap, erg interessant, maar gaat u verder." Maar ik begin langzamerhand om te slaan.
Zelfde met black metal: dat vond ik altijd stelletje idioten met make up op hun gezichten die alleen maar zo snel mogelijk op hun gitaren en drumstel ragden in een zo slecht mogelijke productie. Nu begrijp ik het desolate, kille effect dat ze willen bereiken.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 24 September 2004 06:53 (twenty-one years ago)

The Great Escape van Blur en Lovesexy van Prince vind ik meesterwerken maar daarin sta ik tamelijk alleen.
Van heel Patti Smith, Wire en Television heb ik nooit de lol ingezien, hoe graag ik ook wou.

centralscrutinizer, Friday, 24 September 2004 07:02 (twenty-one years ago)

Wat iedereen toch ziet in die kabbalakitsch op Ray of Light snap ik niet.

Nou ja, het titelnummer bijvoorbeeld. Een explosie van pure dansbare poppret. Of die onderwaterproductie van Orbit op "Substitute for Love". (Veel verder dan de eerste drie nummers kom ik ook meestal niet hoor).

Vasquesz, Friday, 24 September 2004 07:07 (twenty-one years ago)

Ik vond Oasis' tweede plaat verschrikkelijk, maar iedereen in mijn omgeving liep er mee weg. Het was zo erg dat ik aan mezelf begon te twijfelen. Uit arren moede heb ik toen een therapeutische luistersessie geregeld met een Oasis-kameraad, om het album nog 1 laatste kans te geven. Een traumatische, maar leerzame avond: het is helemaal niet erg als je alleen staat in je mening, als je maar volledig overtuigd bent en het kan onderbouwen. En van 1 ding ben ik nog altijd overtuigd: Oasis is een ramp. En met het klimmen van de jaren heb ik in deze geloof ik alleen maar meer medestanders gekregen. Toch was het toen een erg eenzame tijd...:)

Wat betreft platen die weinig mensen die ik ken zien zitten maar ik wel:
REM-Up, Pulp-We love life, Beck-Sea Change
Allemaal zogenaamd "mindere" platen van bekende acts die ik gewoon erg goed vind.

En voor Pixiesfans: ik vind "meesterwerk" Doolittle juist het minste album wegens te veel saaie nummers, en "tegenvaller" Trompe le Monde erg goed.

Leandro, Friday, 24 September 2004 07:42 (twenty-one years ago)

Tel daarbij trouwens London Calling van de Clash op. Waarom iedereen die LP zo'n meesterwerk vindt? Train in Vain, Brand New Cadillac, dat heeft toch allemaal niks om het lijf? Lost in the supermarket is een mooi liedje, alleen jammer dat de drummer het tempo niet bij kan houden. Ik heb die LP nu al een jaar of 18 en elk jaar probeer ik het wel weer eens in de hoop 'het' opeens te horen. Maar nee.

centralscrutinizer, Friday, 24 September 2004 07:44 (twenty-one years ago)

Tel daarbij trouwens London Calling van de Clash op.

Juist!!! Daar zocht ik naar! Klote plaat. :)

Waar ik altijd erg alleen in sta is dat ik de eerste van Pink Floyd eigenlijk maar hippiegeneuzel vind itt Ummagumma, Atom Heart Mother, Wish You Were Here en mijn favo Animals.

Onder Gainsbourg-aanhangers hoor ik vaak dat ze die reggaeplaten niet snappen. Dat snap in dan weer niet. ;)

Omar (Omar), Friday, 24 September 2004 08:08 (twenty-one years ago)

Bij de Pixies kan ik haast geen keuze meer maken. Ik heb lang geroepen dat Bossanova mijn favoriet is, maar dat heeft bij nader inzien net zo'n zwakkere tweede helft als Doolittle en Trompe. Dan maar op basis van de *leukste* liedjes. "Debaser" en "Wave of Mutilation" staan op Doolittle, duis noem ik dat voortaan mijn favoriet.

London Calling is zo'n meesterwerk (net als opvolger Sanidinista trouwens, is dat nog contrversieel tegenwoordig?) vanwege de scope, de veelheid aan stijlen die langskomt (die vrijwel allemaal met evenveel succes beoefend worden, ook dat nog). Twee van de 19 nummers noemen die je minder vindt (waarvan ik "Train" trouwens fantstisch vind) is nou niet echt een doorslaggevend tegenargument voor mij.

Vasquesz, Friday, 24 September 2004 08:08 (twenty-one years ago)

Kyuss vind ik fantastisch, maar Blues for the Red Sun kan me maar niet pakken als Sky Valley of The Circus....

Oh ja, ik vind Slip of the Tongue van Whitesnake fantastisch. Voor die plaat was Ad van den Berg geblesseerd en toen hebben ze Steve Vai als invaller gevraagd. Die heeft vervolgens alle gladde poprock opgevuld met de meest bizarre gitaarriedels. Heel mooi vervreemdend effect geeft dat (vind ik als enige).

Ook sta ik geloof ik alleen in mijn waardering voor Todd Baechle van The Faint als tekstschrijver. Waar anderen pogingen tot banale humor zien, zie ik helder observator van het menselijk dier.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 24 September 2004 08:24 (twenty-one years ago)

Waar ik altijd erg alleen in sta is dat ik de eerste van Pink Floyd eigenlijk maar hippiegeneuzel

Zelfs Astronomy Domine?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 24 September 2004 08:25 (twenty-one years ago)

die vrijwel allemaal met evenveel succes beoefend worden
Daar ben ik het dan weer roerend mee eens. :-)

Twee van de 19 nummers noemen die je minder vindt (waarvan ik "Train" trouwens fantstisch vind) is nou niet echt een doorslaggevend tegenargument voor mij.
Okee, jij je zin:

London Calling, Brand New Cadillac, Jimmy Jazz, Hateful, Rudie Can't Fail, The Right Profile, Clampdown, The Guns Of Brixton, Wrong 'Em Boyo, Koka Kola, The Card Cheat, Lover's Rock, Four Horseman, I'm Not Down, Revolution Rock, Train In Vain, dat heeft toch allemaal niks om het lijf? Spanish Bombs, Lost In The Supermarket en Death Or Glory zijn mooie liedje, alleen jammer dat de drummer de tempi niet bij kan houden. Ik heb die LP nu al een jaar of 18 en elk jaar probeer ik het wel weer eens in de hoop 'het' opeens te horen. Maar nee.



centralscrutinizer, Friday, 24 September 2004 08:38 (twenty-one years ago)

Zelfs Astronomy Domine?

okay, dat is altijd mijn standaard-zin behalve A.D. (maar op gegeven moment wordt je moe om dat er bij te schrijven ;)

Okay dan maar meteen met de billen bloot. Ik durf bijna te wedden dat ik de enige ben hier die The Ramones gewoon geen kut aan vind.

Ik kom hier op de ruildraad nog wel uitgebreid op terug, maar wie van de forumregulars ooit in de buurt van het Oostenlijk Havengebied is mag Queen is dead van The Smiths op vinyl (zonder uitklaphoes helaas) ophalen (Bigmouth Strikes Again heb ik altijd wel een zwak voor gehad maar dat is het dan ook wel). Als je toevallig een 12-inch van Steve Pointdexter of Nitro Deluxe hebt liggen of de vinylversie van Twin Infitives of Exile On Main Street dan stuur ik hem natuurlijk op (en bij die laatste twee krijg je meteen de cdversie mee...ben ik redelijk of wat? :)

Omar (Omar), Friday, 24 September 2004 08:48 (twenty-one years ago)

@central: ja, als je het zo brengt...
Maar bedankt voor het noemen van al die titels. Ik krijg meteen zin hem weer een rondje te geven in de dvd-speler.
Als "Bike", het eenzame hoogtepunt in het PF-oeuvre, klaar is.

Vasquesz, Friday, 24 September 2004 09:04 (twenty-one years ago)

nee omar, je bent niet de enige. ramones = niks.

bas (bas), Friday, 24 September 2004 09:20 (twenty-one years ago)

Meesterwerk: Real to Real Cacophony van Simple Minds. Wordt vaak afgedaan als tussendoortje in de stijl van Magazine, maar ik vind hem geweldig. Experimenteel, prachtige synthtonen van Mick mac Neil en de afstandelijke, maar toch beeldende sfeer maken het een unieke plaat.

Nooit wat van gesnapt: Palomine van Bettie Serveert. Het hele Bettie Serveert-gekeutel is niet aan mij besteed.

Andre (Andre Rozendaal), Friday, 24 September 2004 10:12 (twenty-one years ago)

Exile On Main Street

Daar kom ik toch niet echt in. Ik zie wel de aantrekkingskracht van die hele heroïne-vibe, maar ik ben toch meer van Beggars Banquet

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 24 September 2004 10:23 (twenty-one years ago)

(ik kom altijd met dezelfde albums aan maar goed)

Als de lauwe recensie en de 2 sterren die de AMG geeft aan het album enigszins exemplarisch zijn voor wat 'men' er van vindt, dan is Body Exit Mind van de New Fast Automatic Daffodils mijn onbegrepen meesterwerk. Wat de critici schijnbaar tegenviel was dat de Happy Mondays-naäperij van het debuut was ingeruild voor een zwaarder en donkerder geluid. En dat er ambiente miniatuurtjes tussen de songs stonden. Naar de kwaliteit wordt verder niet gekeken.
Prachtalbum, wat mij betreft - juist de bittere toon (waarbij de John Major-accountant-achtige stem van de zanger leuk kleurt) in combinatie met de melodische rijkdom maakt het zo mooi.

Nooit wat van gesnapt: tja, waar te beginnen. Dylan, Neil Young, Beck, etc etc etc.
Recenter: die rare freakplaat waar vorig jaar iedereen ineens weg van was. Naam en titel ben ik kwijt, maar het waren allemaal nummers van 5 minuten waarbij het leek alsof er geen 30 seconden lang hetzelfde nummer werd gespeeld. Hoop geroep er doorheen, songtitels als "inebriated asphyxia [esx41:16]" en zo.
Gelukkig ook een hypeje dat zo over was, in de jaarlijstjes was het al nergens meer te bekennen.

Vasquesz, Friday, 24 September 2004 10:28 (twenty-one years ago)

The Mars Volta?
Da;s dan meteen een x-post naar de hype-thread...

centralscrutinizer, Friday, 24 September 2004 10:34 (twenty-one years ago)

Dat was hem!
Jezus, wat een onzin was dat.

Ik denk niet dat ze hem bij de NME konden pruimen... ;-)

Vasquesz, Friday, 24 September 2004 10:46 (twenty-one years ago)

Argh! De so called hype rondom The Mars Volta heb ik nooit begrepen.

Nicole (StarShine), Friday, 24 September 2004 10:48 (twenty-one years ago)

Oh ja, ik vind Slip of the Tongue van Whitesnake fantastisch. Voor die plaat was Ad van den Berg geblesseerd en toen hebben ze Steve Vai als invaller gevraagd. Die heeft vervolgens alle gladde poprock opgevuld met de meest bizarre gitaarriedels. Heel mooi vervreemdend effect geeft dat (vind ik als enige).

Aye, hier nog 1. Hoewel 1987 ook fijn is (want John Sykes).. Haha, zolang Adje op de achtergrond blijft is het OK. :)

En Pink Floyd hou ik niet van. Stuit op veel weerstand, is echt bijna blasfemie. Ik vind het of 'far out' hippie geneuzel, of pompeuze stadionrock in de foutste zin.

Martijn Busink, Friday, 24 September 2004 10:52 (twenty-one years ago)

alle popplaten waar Vai of Sykes op spelen zijn top. de tweede en derde van Tygers (oké, die derde was ehhh op het randje) en Thunder & Lightning van Lizzy. super.

over Pink Floyd: vanaf en tot en met Ummagumma trek ik het nog wel. daarna niet meer.

Over Ramones: die liveplaat uit 1979 (toch?) is super, de rest overbodig. wie in de buurt is kan de eerste twee gratis komen op halen.

over Pavement: alles na Chanted & Enslanted kan me gestolen worden.

zwaar onderschat: body exit mind inderdaad want geweldige plaat, Scorpions tot en met Black Out, 7 Seconds, Mother Love Bone, alles van Loop en hair&skintradingco., Charlatans, Simple Minds, NWOBHM (de link tussen punk en metal), de eerste Tin Machine.

meuk: alles van Madonna, Neil Young, Chili Peppers na Mother's Milk.

[theo], Friday, 24 September 2004 11:04 (twenty-one years ago)

iedereen hier met zijn fikken van de geniale mars volta afblijven, ja?! dank u.

bas (bas), Friday, 24 September 2004 11:38 (twenty-one years ago)

Dat heb ik met (de concerten van) de Pixies. Wat een aanfluiting op Werchter! Maar goed, laten we het daar verder maar niet meer over hebben.

Rudi (Rudi), Friday, 24 September 2004 11:44 (twenty-one years ago)

Geen meesterwerk, maar wel zwaar onderschat: Yes Please! van Happy Mondays.
Soms zwaar onderschat: Trompe le Monde van de Pixies, Adore van Smashing Pumpkins, Trans Europe Express van Kraftwerk, Pinkerton van Weezer, The Proximity Effect van Nada Surf, Orbvus Terravum van The Orb, Movement van New Order, Love Thy Tiny Sums van LUL.

Volgens mij was het niet snel afgelopen met de aandacht voor de Mars Volta. Optreden in Vera vond ik zeer indrukwekkend. Toch snap ik de afkeer voor het freakerige ervan ook wel weer, er zit ook totaal geen humor in.

Andre (Andre Rozendaal), Friday, 24 September 2004 11:47 (twenty-one years ago)

The Mars Volta stond dacht ik hoog in de OOR-jaarlijst, in ieder geval in die van mij.

jacob haagsma (jacob haagsma), Friday, 24 September 2004 11:49 (twenty-one years ago)

nirvana zwaar overschatte band. ook franz ferdinand wil maar niet beklijven , die nieuwe single michael wat een middelmatig liedje zeg....

steven schenk (skenker), Friday, 24 September 2004 12:18 (twenty-one years ago)

Als ik zo af en toe de reacties op het 3voor12 Luisterpaal-forum lees, ontgaat mij het briljante van zo'n beetje iedere briljante plaat die er uitkomt. De Libertines kunnen me niet boeien, Mastodon niet, The Go! Team niet, Radio 4 niet, Mark Lanegan Band niet, The Hunches niet en de nieuwe Interpol heb ik nog niet gehoord, maar als ik maar een beetje lijkt op de vorige, kan die me ook niet boeien. O, en Justin Timberlake, daar schijn ik ook als enige een hekel aan te hebben!

Qua albums die ik wél erg goed vind, maar de rest van de wereld niet; "You've Got To Believe In Something" van de Spin Doctors. Hun meest consistente en vrolijke album, verveelt geen moment! Maar ik ben denk ik een van de zes mensen in Nederland die het album ook echt in hun bezit hebben.

oratonastick (oratonastick), Friday, 24 September 2004 12:44 (twenty-one years ago)

Wat maakt The Mars Volta dan zo'n bijzonder bandje?

Nicole (StarShine), Friday, 24 September 2004 12:49 (twenty-one years ago)

De relatief complexe opbouw, de energieke, aan hysterisch grenzende, uitvoering.

En een vreselijke autotuner.

Martijn Busink, Friday, 24 September 2004 12:55 (twenty-one years ago)

Beginperiode Pavement vond ik altijd wel erg goed, terwijl bv. Tool of The Mars Volta me niet veel doet. Misschien dat dat indirect ook verklaart waarom ik met de nieuwste Nick Cave niet goed uit de voeten kan.
The Good Son vond ik zijn beste omdat ik niet tegen het lawaai van de vroege periode kan en hem na The Good Son te veel een oude, gezagvolle man vind die het vooral van zijn verleden moet hebben. The Good son is het ideale liedjes-middelpunt uit Cave's muzikale loopbaan.

Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 24 September 2004 13:43 (twenty-one years ago)

Niet dat Tool en Cave op elkaar lijken, maar het zijn alletwee zware, hoogdravende acts waar altijd met veel respect over gesproken wordt.

Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 24 September 2004 13:45 (twenty-one years ago)

Nooit wat van gesnapt: Palomine van Bettie Serveert. Het hele Bettie Serveert-gekeutel is niet aan mij besteed.

Hier eender.

Sex Pistols vind ik nog niet een tiende zo leuk als de meeste andere Britse punk van rond die tijd.

Maar echt een heel goed antwoord op de vraag (anders dan genres die als geheel gewoon minder mijn ding zijn) heb ik ook niet.

Martijn Grooten (martijng), Friday, 24 September 2004 14:35 (twenty-one years ago)

Wat maakt The Mars Volta dan zo'n bijzonder bandje?

ik kan me herinneren dat daar vorig jaar al ellenlange, oeverloze discussies over zijn gevoerd. wat ik er in ieder geval goed aan vind:
- energiek
- mooie melodieën
- super drumwerk
- heerlijk gefreak
- heel veel associaties met oude muziek en toch helemaal van nu
- en ik vind de zang heel lekker

tja, en humorloos; ze hebben in ieder geval heel veel plezier in het spelen, da's voor mij duidelijk hoorbaar.

dat mensen tool humorloos vinden kan ik me dan weer beter voorstellen. maar humor hoort dan ook niet thuis in muziek, behalve bij zappa.

Beginperiode Pavement vond ik altijd wel erg goed, terwijl bv. Tool of The Mars Volta me niet veel doet. Misschien dat dat indirect ook verklaart waarom ik met de nieuwste Nick Cave niet goed uit de voeten kan.

neen arnold, ook met de uitleg eronder erbij verklaart het eigenlijk niets; als je pavement op welke manier dan ook met tool of the mars volta associeert verlies je me helemaal.

bas (bas), Friday, 24 September 2004 15:32 (twenty-one years ago)

Ik vergelijk Pavement ook niet met Tool of de Mars V. maar zie ze juist als muzikale tegenpolen.
Slordig, lo-fi vs. strak gespannen, zo intens als mogelijk, virtuoos.
Vervolgens vergelijk ik Cave en Tool omdat ze alletwee zwaar op de hand zijn. Anders, maar wel alletwee vol pathos die ik, als lo-fi mannetje, niet zo weet te waarderen.
Hun gevoel is 'echter' dan dat van bv. Live, maar het pathos-niveau is vergelijkbaar.

Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 24 September 2004 16:36 (twenty-one years ago)

"tja, en humorloos; ze hebben in ieder geval heel veel plezier in het spelen, da's voor mij duidelijk hoorbaar."

Humorloos is misschien niet het goede woord, want dat weet je met het onderwerp dat ze op hun cd aansnijden. Ik bedoel denk ik meer het overpretentieuze, zonder relativering. Misschien zouden ze iets meer de landerigheid van Pavement kunnen gebruiken. Maar ja, wat voor soort band krijg je dan?

Andre (Andre Rozendaal), Friday, 24 September 2004 17:09 (twenty-one years ago)

Nou, ik heb net de nieuwe van The Music gekocht en ik vind hem toch wel érrúg fijn. Oké, de eerste helft van de plaat is niet altijd even briljant, maar de tweede helft is fantastisch. Zeg ik nu tenminste in al mijn enthousiasme.

Nog zo'n band waar de critici in Nederland geen raad mee weten: Ween. Ik vind ze te gek. The Mollusk, Quebec en White Pepper staan vol met pareltjes en grappige, prikkelende opvullers (daar houd ik namelijk van, pieken en dalen in een plaat). Maar ja, Ween gebruikt heel veel humor en dan haakt een groot deel van de serieuze muziekcritici vaak al af, is mijn indruk.

Walgelijke draak: OK Computer van Radiohead en alles wat er na kwam. Critici vinden het te gek. Ik vind het pretentieus gewauwel. En dat terwijl ik The Bends best kan waarderen.

wolge, Friday, 24 September 2004 17:34 (twenty-one years ago)

The Good son is het ideale liedjes-middelpunt uit Cave's muzikale loopbaan.

Dat vind ik Henry's Dream.

Niet dat Tool en Cave op elkaar lijken, maar het zijn alletwee zware, hoogdravende acts

Zowel Tool als Nick Cave kan ik juist erg waarderen om hun humor. Alhoewel Tool het op Lateralus een beetje kwijt lijkt. Is ook meteen een wat mindere plaat.

Mars Volta is me een tandje te ADHD. Na een paar minuten kan ik het gewoon helemaal niet meer opnemen.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 24 September 2004 18:08 (twenty-one years ago)

Ik ben blij dat je dit zegt:

Nou, ik heb net de nieuwe van The Music gekocht en ik vind hem toch wel érrúg fijn.

want dan begrijp ik dit:

Walgelijke draak: OK Computer van Radiohead en alles wat er na kwam

:-)

Rizz (Rizz), Friday, 24 September 2004 18:10 (twenty-one years ago)

de landerigheid van Pavement

Dat is nou net het erg aan Pavement. Het is niet rustig of kalm, want daar houd ik wel van, maar landerig. Er spreekt een soort gebrek aan emotionele investering uit hun muziek die me erg tegenstaat. Terwijl ik toch zeker niet van slacker trekken vrij ben.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 24 September 2004 18:12 (twenty-one years ago)

Ik kan overigens makkelijker een antwoord geven op de vraag: wat vind jij geweldig en de rest verschrikkelijk? Zal ik mijn database even uitprinten? :-)

Sex Pistols vind ik nog niet een tiende zo leuk als de meeste andere Britse punk van rond die tijd.
Ik denk dat achteraf gezien de meesten het met je eens kunnen zijn, maar die band heeft toch echt wel meer betekend dan die soms leukere bands. Is de tijdgeest vermoedelijk. Daarnaast moet je de Sex Pistols gewoon als rock'n'lol zien met een paar klassieke nummers.

The Mars Volta en Tool zijn geweldig, niet wauwelen nu :-)

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Friday, 24 September 2004 18:12 (twenty-one years ago)

Ja precies, wel een beetje bij het onderwerp blijven. ;) Want Mars Volta waren de meningen toch meteen al over verdeeld? Net zoals er altijd scharen Dylan haters zijn geweest (ik kan de man ook niet uitstaan).

Bijvoorbeeld:
Heb het al eerder verkondigd maar ik ben denk ik de enige die ...And Justice For All verreweg de beste Metallica vind. Een eindeloos doolhof opgebouwd uit riffs.

En vindt iemand anders Wowee Zowee de beste Pavement? :)

Omar (Omar), Friday, 24 September 2004 18:12 (twenty-one years ago)

Natuurlijk vindt niemand dat Omar, dat maakt jou zo uniek ;-)

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Friday, 24 September 2004 18:14 (twenty-one years ago)

Ween! briljant inderdaad. Wowee Zowee? was dat niet die zeur plaat die ik maar niet kon recenseren omdat ik tijdens het eerste nummer al in slaap viel?

ook geniaal: Snuff.

[theo], Friday, 24 September 2004 18:20 (twenty-one years ago)

Mars Volta is me een tandje te ADHD. Na een paar minuten kan ik het gewoon helemaal niet meer opnemen.

maar dat lukt je bij dillinger escape plan wel?

en over pavement: inderdaad, die landerigheid, dat gemaakte lofi, dat expres slecht spelen en vals zingen: verschrikkelijk.

bas (bas), Friday, 24 September 2004 18:31 (twenty-one years ago)

hoho Pavement heeft zeker briljante platen gemaakt...maar goed zie subject

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Friday, 24 September 2004 18:35 (twenty-one years ago)

Expres slecht spelen valt bij Pavement wel mee vind ik, het kan nog erger. Gitarist Mark Ibold zei ooit over het geven van optredens: "Je kunt niet ieder optreden The Replacements uithangen."

Ik vond de lolbroekerij van Pavement af en toe wel een verademing tussen het genavelstaar. Die tweede drummer, die echt helemaal niks kon, is toch net een soort Bez? Kom daar maar es om tegenwoordig!

Misschien niet onderschat, maar in Nederland wel onderbelicht: het complete oeuvre van Gorki.

Andre (Andre Rozendaal), Friday, 24 September 2004 19:18 (twenty-one years ago)

De eerste twee Pavement albums zijn klassiekers.

Die landerigheid vind ik juist uitermate plezierig, zie bv. Range Life op Crooked Rain, Crooked Rain.

Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 24 September 2004 20:45 (twenty-one years ago)

Om te beginnen, Leandro, Beck-Sea change. Je bent niet de enige; zit bij mij ook regelmatig in de cd-speler.

Verder ligt The Raven van Lou Reed na een keer draaien nutteloos in een hoek weg te rotten.

Mijn vrienden zouden het liefst mijn Pere Ubu cd's; mijn Ned's atomic Dustbin single: Happy en de Reality Bites soundcheck ritueel verbranden en die draai ik dan ook alleen op zaterdagochtenden.

martine, Saturday, 25 September 2004 08:16 (twenty-one years ago)

The Mars Volta heb ik vorig jaar grijs gedraaid op vakantie op Samos en Patmos. Monsterachtig. Maar in die vakantie herontdekte ik ook The Reconstruction of the Fables van REM. Het is voor mij de sleutelplaat in hun oeuvre. Daar denken veel mensen anders over. Mooi laten lullen. Hun New Adventures met Leave blijft ook een fraaie plaat. Tool? Overweldigend. Altijd weer. Trompe le Monde van The Pixies vind ook ik wat minder dan Bossanova, dat net als Sweet Oblivion van Screaming Trees ieder jaar weer mijn septembermaand kleur geeft. Nocturama van Cave is - ondanks de aanwezigheid van favoriet Bring it On (vind ook Arnold vast goed)- dan weer een laagvlieger. Zwaar onderschat vind ik altijd Road Apples en Fully Completely van Tragically Hip en Blue Sky Mining van Midnight Oil. Slave tot the crave van Cosmic Psychos. En... Black Blackout Vacant van Poison Idea. Icepicks? (ta-da-da-daaaa) Iemand?

diekhoes (diekhoes), Saturday, 25 September 2004 08:20 (twenty-one years ago)

Die tweede drummer, die echt helemaal niks kon, is toch net een soort Bez?

Nee, dat is anders. Pavement straalt echt uit van dat ze zich te goed voelen om zich in te spannen, een irritant soort elitairisme.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 25 September 2004 08:38 (twenty-one years ago)

Mansun's Six is absoluut een geweldige plaat, ook voorganger Attack Of The Grey Lantern was al niet misselijk. Kan me erg vinden in veel van de bovenstaande reacties (Libertines en Mars Volta zijn inderdaad weinig soeps). Onderschatte platen: "Between 10th and 11th"- The Charlatans en "Yes" van Morphine.
Een van de meeest overschatte albums van de jaren 90: "Moon Safari" van Air.

André, Saturday, 25 September 2004 09:52 (twenty-one years ago)

Pas weer wat nummers van Into the Pandemonium van Celtic Frost gedownload, na weer een verhaal over hoe geniaal en invloedrijk die band wel niet was.
Ik hoor alleen slecht geproduceerde, nogal houterige trash metal. Misschien een beetje door de tijd ingehaald?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 25 September 2004 10:59 (twenty-one years ago)

natuurlijk is Wowee Zowee de beste Pavement-plaat!

great minds think alike. :)

herontdekte ik ook The Reconstruction of the Fables van REM. Het is voor mij de sleutelplaat in hun oeuvre.

Correct. (wat zou het anders moeten zijn? Dat zwaar overgewaardeerde Document?)

Omar (Omar), Saturday, 25 September 2004 11:07 (twenty-one years ago)

Ik vind het geweldig, men vindt het verschrikkelijk: The Country Teasers - Secret Weapon Finally Revealed at Last, ook wel bekend als: Full Moon Empty Sports Bag. Hilarisch en haatdragend ineen.

In vind het verschrikkelijk, men jubelt: de prutsmuziek van the Thermals, wat een oefenhokellende is dat, vreselijk. Had nooit uitgegeven mogen worden.

jnhk (jnhk), Saturday, 25 September 2004 11:14 (twenty-one years ago)

"Between 10th and 11th"- The Charlatans. Zo is dat, ook één van mijn alltime favourites.

Nog wat:
Artantica van Urban Dance Squad. Vind ik hun allerbeste, alles wat ze daarvoor deden, komt op deze plaat samen. Kort na het verschijnen gingen ze uit elkaar, waardoor deze plaat nooit de waardering heeft gekregen die ze verdient.

Electric Café van Kraftwerk. Meer van hetzelfde? Misschien. Maar Music Non Stop en Electric Café zijn klassiekers!

André (Andre Rozendaal), Saturday, 25 September 2004 12:29 (twenty-one years ago)

Haha, Pavement. Iedereen zijn eigen favorieten [ik: Slanted is veruit de beste, de twee daarna saai, en het opgepoetst klinkende Brighten the Corners juist weer heel leuk].
En inderdaad, juist die nonchalance maakt het leuk -misschien komt dat inderdaad wel uit een soort elitarisme, maar dat is dan ook en terecht soort elitarisme: in tegenstelling tot die van de pop zijn de paden van de rock niet eens meer 'platgebaand' te noemen, maar zijn ze uitgesleten tot een soort loopgraven. Je kunt die muziek eigenlijk alleen maar ironiserend spelen.

Dan mijn excuses voor het oprakelen van The Mars Volta; die is in dit topic idd niet op zn plek. Ik bedoel, ik vind het nog steeds de ergste muziek die ik me voor kan stellen en zal niemand die het een goede plaat vond ooit meer serieus nemen, maar je kunt niet zeggen dat het een alom geaccepteerd meesterwerk is - het was destijds al controversieel.

Zo vind ik ook de volgende twee genoemde platen topicvervuiling:

Verder ligt The Raven van Lou Reed na een keer draaien nutteloos in een hoek weg te rotten.

Nog nooit gehoord echter dat iemand die tot meesterwerk bestempelt.
En andersom:

Fully Completely van Tragically Hip

Te weinig mensen kennen het misschien, maar iedereen die het kent vindt het fantastisch, toch?

Tenslotte, REM:
Correct. (wat zou het anders moeten zijn? Dat zwaar overgewaardeerde Document?)

Lifes Rich Pageant natuurlijk, waar de murmelende herfstmuziek die ervoor kwam en de stadionrock van erna een prachtig huwelijk aangaan. Fables is meer het doodgeboren kindje in het oeuvre.

Vasquesz, Saturday, 25 September 2004 12:49 (twenty-one years ago)

Pas weer wat nummers van Into the Pandemonium van Celtic Frost gedownload, na weer een verhaal over hoe geniaal en invloedrijk die band wel niet was.
Ik hoor alleen slecht geproduceerde, nogal houterige trash metal. Misschien een beetje door de tijd ingehaald?

Kweenie, maar die plaat heeft sfeer. Sfeer die je niet krijgt van een paar mp3tjes.

Was m'n eerste insubordinatie t.o.v. de pers, kreeg destijds een 3 in Aardschok en toch gekocht. Nooit spijt van gehad, zelfs nog 2 x op cd gekocht (de gewone (aanbieding) en de deluxe reissue (waarom kon dat niet meteen?)). Weinig platen die ik 3 x heb gekocht, bedenk ik me nu.

Martijn Busink, Saturday, 25 September 2004 12:59 (twenty-one years ago)

Tenslotte, REM:
Correct. (wat zou het anders moeten zijn? Dat zwaar overgewaardeerde Document?)

Lifes Rich Pageant natuurlijk, waar de murmelende herfstmuziek die ervoor kwam en de stadionrock van erna een prachtig huwelijk aangaan. Fables is meer het doodgeboren kindje in het oeuvre.

persoonlijk neig ik ernaar om Pageant, Fables, Document én Green te zien als vier klasseplaten die REM maken tot één van de beste popgroepen ooit. heb nog nooit de noodzaak gevoeld een keuze tussen die vier te maken.

Into the Pandemonium van Celtic Frost
die moet nog maar eens opzetten ja. nog een paar van dat soort 'klassiekers':

Infernal Majesty met None Shall Defy
Hallow's Eve met Death and Insanity
Megadeth met Killing is my Business... and Business is Fine (met de nog steeds beste uitvoering van Mechanix/Four Horsemen.

en de beste thrashplaat allertijden: forward to Termination van Sacrifice.

[theo], Saturday, 25 September 2004 13:07 (twenty-one years ago)

nog eentje dan. waar Unknown Pleasures van Joy Division gezien wordt als sleutelplaat is Diamond Heads Lighting to the Nations compleet genegeerd. echt totaal onbegrijpelijk gezien de impact die die plaat destijds heeft gehad.

[theo], Saturday, 25 September 2004 13:11 (twenty-one years ago)

LOL, Sacrifice! Heb ik op 'n bandje.

Infernal Majesty ook...

Ik zou ze weer 'ns moeten draaien, het geluid is wel lekker kvlt denk ik :). Sacrifice vond ik toen ook al wel tof, die Infernal Majesty cultus begreep ik toen niet zo.

Martijn Busink, Saturday, 25 September 2004 13:12 (twenty-one years ago)

Omar, ik heb ook het meest met Wowee Zowee, hoewel 'Slanted' ook griezelig dichtbij komt.

Hotel Lives (Hotel Lives), Saturday, 25 September 2004 14:09 (twenty-one years ago)

Jaah, The Tragically Hip. Na Phantom Power (vind ik hun beste) ben ik afgehaakt. De cd's die erna kwamen waren minder. Live zijn ze nog steeds geweldig. Gordon Downie is ook de enige tekstschrijver waarvan ik zwaarwichtig gedoe kan waarderen. En wat een fantastische frontman.

En nog even een paar metalklassiekers voor de liefhebber:

Consvming Impvlse - Pestilence
Beneath the Remains - Sepultura
Cleansing - Prong
The Legacy - Testament

wolge, Saturday, 25 September 2004 15:00 (twenty-one years ago)

Oh ja, Kraftwerk, daar heb ik – enkele losse nummers daargelaten – ook nooit zo van begrepen wat er bijzonder aan is. Terwijl ik vergelijkbare bands over het algemeen zonder problemen slik. (En nu niet allemaal zoals bij elk bovenstaand genoemd voorbeeld gaan roepen dat jullie Kraftwerk ook nooit zo begrepen hebben.)

Ik zal vast niet de enige zijn die Sgt. Pepper voor een groot deel onnodig psychedelisch gedreutel vindt.

Martijn Grooten (martijng), Saturday, 25 September 2004 15:06 (twenty-one years ago)

Kraftwerk begrijp ik wel, je moet het in context plaatsen, toentertijd waren zij de eerste met puur elektronische muziek (nu komt er iemand om me het tegendeel te bewijzen natuurlijk ;-), en nog klinkt Kraftwerk verrassend cool, hoewel verouderd maar nog steeds electro zoals electro hoort te klinken....

Mijn duit, dit begrijp ik niet

The Beatles - natuurijk zeer relevant voor die tijd maar nu achterhaald naar mijn mening, de markt is verbreed en dat heeft The Beatles irrelevant gemaakt (wat betreft hun muziek, niet de achterliggende impuls etc)

Pavement - ugh, lelijk, vervuilde popmuziek die me helemaal nergens kan bekoren

Guided By Voices - gewoon geen aantrekkingskracht, ik heb Bee Thousand maar telkens als ik hem opzet ben ik zwaar teleurgesteld. Kan iemand me misschien uitleggen waar de genialiteit in schuilt?

Pixies - lelijke liedjes

pfh meer later, waarschijnlijk

Rizz (Rizz), Saturday, 25 September 2004 15:22 (twenty-one years ago)

Je argument tegen The Beatles kan natuurlijk ook tegen Kraftwerk ingezet worden :) (Argumenten voor een bepaalde band die beginnen met "Je moet.." werken bij mij trouwens nooit :) )

GBV: Robert Pollard is gewoon een on-Amerikaans bescheiden man, die dacht: als ik nu tussen die paar hele mooie liedjes een hele hoop derderangsprut zet, dan gaan de journalisten tenminste niet schrijven dat ik zo'n geniale songschrijver ben. Beetje een inschattingsfoutje wat betreft popjournalisten. ;)

Martijn Grooten (martijng), Saturday, 25 September 2004 15:29 (twenty-one years ago)

Hmm je moet trek ik ook niet over het algemeen, excuses daarvoor. En ja dat geldt een beetje voor The Beatles maar Kraftwerk klinkt nu nog steeds zoals electro hoort te klinken. The Beatles zijn ingehaald door verbreding van het popgenre. vind ik

Rizz (Rizz), Saturday, 25 September 2004 15:52 (twenty-one years ago)

Ik heb het met Franz Ferdinand en The Veils.

En met Kid A van Radiohead. En ook met die tweede van Coldplay. Verder vond ik Elephant van The White Stripes weliswaar leuk, maar stukken minder dan White Blood Cells.

Onderschat wat mij betreft:

Postcards From Downtown van Dayna Kurtz
Ron Sexsmith (dan vooral de self titled en Other Songs)
Fiona Apple (met name Tidal)

Michel (Michel), Saturday, 25 September 2004 16:15 (twenty-one years ago)

dan gaan de journalisten tenminste niet schrijven dat ik zo'n geniale songschrijver ben. Beetje een inschattingsfoutje wat betreft popjournalisten. ;)
dit is gewoon niet waar, eerder het tegendeel: in de jaren negentig kon de man geen fout doen bij zowat alle popjournalisten. na elke plaat stonden Opscene en Oor vol superlatieven. gedeeltelijk ook wel terecht, BGV maakte toen ook een aantal prachtplaten.

draai nu net overigens Between 10th and 11th van The Charlatans en jawel: prachtplaat.

[theo], Saturday, 25 September 2004 16:57 (twenty-one years ago)

popjournalisten was lijdend voorwerp in mijn zin Theo (dus Pollard schatte de journalisten verkeerd in). Zijn we het toch eens. :)

Martijn Grooten (martijng), Saturday, 25 September 2004 17:02 (twenty-one years ago)

oeps. oké! aardige man trouwens die Pollard. sprak hem twee keer op kantoor van de Konkurrent samen met zijn gitarist (hoe heet ie ook alweer?) en dat waren toch altijd fijne gesprekken.

[theo], Saturday, 25 September 2004 17:13 (twenty-one years ago)

maar daar vul je geen albums mee.... ;-)

Rizz (Rizz), Saturday, 25 September 2004 17:26 (twenty-one years ago)

voor de pavement liefhebbers: er komt een reissue aan van Crooked Rain, Crooked Rain.

Eric, Saturday, 25 September 2004 18:38 (twenty-one years ago)

Heb het al eerder verkondigd maar ik ben denk ik de enige die ...And Justice For All verreweg de beste Metallica vind. Een eindeloos doolhof opgebouwd uit riffs.

Nee hoor, vind ik ook. Met afstand.

Op het gevaar af dat er een Out with Badstanding volgt wegens topicvervuiling , vooruit, nog twee die ik nog niet ben tegengekomen: Congregation van Afghan Whigs en Whitey the Man van Gaunt. En nog steeds niemand die Poison Idea kan waarderen?

diekhoes (diekhoes), Saturday, 25 September 2004 19:45 (twenty-one years ago)

"zijn gitarist (hoe heet ie ook alweer?)"

Tobin Sprout? Mitch Mitchel?

André (Andre Rozendaal), Saturday, 25 September 2004 20:21 (twenty-one years ago)

maar serieus martijn, hoe kan het dat je the mars volta niet trekt wegens te druk en te vol, en dillinger escape plan wel? want hoe goed ik die laatste ook vind, het is mij af en toe net wat teveel van het goede.

bas (bas), Saturday, 25 September 2004 22:43 (twenty-one years ago)

Rizz, dat was mijn scheen. Ik bedoel: ga je mond spoelen!!!!

Hotel Lives (Hotel Lives), Sunday, 26 September 2004 08:43 (twenty-one years ago)

maar serieus martijn, hoe kan het dat je the mars volta niet trekt wegens te druk en te vol, en dillinger escape plan wel?

Ik verlies meestal mijn aandacht als ze een beetje gaan freaken op zo'n Zuid-Amerikaanse achtig ritme. Ik heb het niet zo op Zuid-Amerikaanse ritmes (behalve de tango) en dat lossige gefreak.
Dillinger Escape Plan gaat altijd resoluut en compact met manische intensiteit door.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 26 September 2004 09:16 (twenty-one years ago)

Vandaag sinds jaren weer eens Wowee Zowee van Pavement opgezet. En verdomd, hij is minder wisselvallig en schetsmatig dan ik altijd dacht. Pavement op hun landerigst? In ieder geval zeer geschikt voor de lome zondagmiddag. Toch blijf ik Crooked Rain, Crooked Rain de beste vinden. Terror Twilight ook maar weer eens opzoeken........

André (Andre Rozendaal), Sunday, 26 September 2004 17:13 (twenty-one years ago)

FF lekker een lijstje poepe betreffende bands/ artiesten die veel aanzien hebben e.t.c. maar die ik niet kan uitstaan: Pink Floyd (vaak geprobeerd alleen na een lading paddos is UMMAGUMMA bruikbaar), Bryan Adams (Adams Brian), Bruce Springsteen (boerelul ladiesman in een varkenskot), Prince (een hond die een bot besnuffelt),alle R&B artiesten (vals sentiment, gezeik over liefde, lees sex, waar ze meestal zeker geen tekort aan hebben), Guns & Roses (aanstellers, een schoorsteenveger op gitaar), Rolling stones(opgewarmde lijken), Beatles (dankzij Paul mc Cartney), U2 (ook vaak geprobeerd...ik weet niet wat het is maar ik kan die lui ook niet uitstaan ondanks good works e.d.), de meeste deejays (pronken met andermans veren, een beetje op knopjes drukken met een interresante kop en een filtersigaret in het hoofd), Libertines (hype bah)enz enz....
Heerlijk is dit even....

fc harnas, Monday, 27 September 2004 07:41 (twenty-one years ago)

A rush of Blood to the Head kan ik niks mee, itt Parachutes dat ik wel een leuk plaatje vond.

Six kan ik ook waarderen.

Lifes Rich Pageant is voor mij ook REM's sleutelplaat. BTW: Op Around The Sun is verdorie elk nummer downtempo...

En ik snap niet dat You All Look the Same to Me en nu ook weer Noise van Archive in Nederland zo over het hoofd worden gezien.

Ben benieuwd of Goodbye van The Czars hier nog wat gaat doen...

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 27 September 2004 07:59 (twenty-one years ago)

nooit de credits gekregen die het verdiende: Praga Khan. Belgisch rave/artcore outfit dat in de tijd van new beat al deed wat Prodigy en Underworld jaren later gingen doen. check de klassieker Rave Alarm.

[theo], Monday, 27 September 2004 09:57 (twenty-one years ago)

Stond die niet op een of andere Turn Op The Bass-verzamelaar destijds (antwoord: ja). Wat was ik toen (al) hip zeg. :)

Martijn Grooten (martijng), Monday, 27 September 2004 10:02 (twenty-one years ago)

haha ja geweldig nummer is dat! de laatste jaren hoor ik steeds meer mensen beweren dat Praga Khan precies hetzelfde doet als The Prodigy, het dus andersom ;-)

[theo], Monday, 27 September 2004 10:33 (twenty-one years ago)

had ik al gemeld dat ik heel het oeuvre van Radiohead en Brian Wilson respectievelijk deprimerend geneuzel van Pink Floydkloons en achterlijk vrolijke liedjes van net-niet-schlagerniveau vind?

centralscrutinizer, Monday, 27 September 2004 11:07 (twenty-one years ago)

Brian Wilson een neuzelaar??? CS, je maakt het te bont!

Hotel Lives (Hotel Lives), Monday, 27 September 2004 11:12 (twenty-one years ago)

nee, Radiohead neuzelaars, Wilson achterlijk vrolijk :-D Maar dat zal wel niet veel uitmaken denk ik?

centralscrutinizer, Monday, 27 September 2004 11:46 (twenty-one years ago)

alhoewel ik het wat zou willen nuanceren ben ik het in grote lijnen eens met CentralScrutinizer.

[theo], Monday, 27 September 2004 11:55 (twenty-one years ago)

en toen was kort door de bocht weer heel gewoon.

Rizz (Rizz), Monday, 27 September 2004 11:57 (twenty-one years ago)

Ik durfde er zelf niet over te beginnen maar Radiohead is Heel Erg. En Heel Populair bij veel popjournalisten.

Martijn Grooten (martijng), Monday, 27 September 2004 12:03 (twenty-one years ago)

en terecht natuurlijk

Rizz (Rizz), Monday, 27 September 2004 12:09 (twenty-one years ago)

Brian Wilson achterlijk vrolijk? Surf's up? Don't talk? Caroline, no? I just wasn't made for these times?

Dit soort meningen hoor ik vaak van mensen die nog nooit een plaat van the Beach Boys hebben geluisterd en slechts afgaan op de vroegere Fun fun fun-achtige plaatjes die altijd op Arbeidsvitaminen voorbij komen. Die, dat geef ik toe, behoorlijk eendimensionaal kunnen overkomen. Maar kom op nou, Subjectivisten, we kijken toch nog wel wat verder dan onze neus lang is?

The Beatles ingehaald door de tijd?

Dacht het niet. Ik maak vaak 'anonieme mixtapes', ook voor mensen die the Beatles niet kennen of zeggen het niet goed te vinden. Dan zorg ik altijd dat er een wat minder bekende (album)track van the B. opstaat zodat ik ze triomfantelijk kan toelachen als ze me vervolgens vragen 'welk leuke nieuwe gitaarbandje' er achter dat 'goeie nummer' zit.

Leandro, Monday, 27 September 2004 12:10 (twenty-one years ago)

Ik geef het toe: ik chargeer en mijn beeld van Wilson is grotendeels bepaald door de vroege hits die mijn vader thuis draaide. Maar met Pet Sounds heb ik het vier, vijf keer geprobeerd, steeds met een paar jaar ertussen. Dan las ik weer een recensie/eerbetoon en dacht ik : "jaaaaaaaaaaaaaa! Dit is dé plaat! Nu zal ik het horen." Ach, wie weet, volgende keer.

centralscrutinizer, Monday, 27 September 2004 12:15 (twenty-one years ago)

Probeer Smile. :)

Ludo (Ludo), Monday, 27 September 2004 14:08 (twenty-one years ago)

Wat is er mis met 'Surfin' USA'?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 27 September 2004 14:48 (twenty-one years ago)

Kill surf city (Jesus & mary chain). Moet ik steeds aan denken als ik the Beach Boys hoor maar dit terzijde..
Artiesten die goede en ook hele slechte platen gemaakt hebben volgens, toch wel veel, kenners. Inderdaad J&MC (Psychocandy vind ik goed maar ook Stoned & Dethroned). Beck (Velvet gold maar ook Seachange). Bob Dylan (1st maar ook love theft). Gemakshalve the Birthday party alles maar ook Bad seeds alles. Swans (cop maar ook the great annihilator). Nirvana (bleach maar ook unplugged).
Ik betrap me erop om vaak zelf meer plezier te hebben in het opzetten van zo'n zgn mindere plaat, bv op een feestje, dan de zgn classic. Waarschijnlijk probeer ik dan wel weer die niet classic te hervormen tot een semi classic of zoiets.

fc harnas, Monday, 27 September 2004 18:41 (twenty-one years ago)

Zwaar overschat: Faith no More's "The Real Thing". Oh wat was "Introduce Yourself" beter zeg.

Onderschat: Mudhoney (Pearl Jam heb ik nooit begrepen, die weer overschat dus).

Harry B. (Harry B.), Wednesday, 29 September 2004 23:51 (twenty-one years ago)

Ja maar Angel Dust maakt van Introduce Yourself weer een lachertje. ;)

Omar (Omar), Thursday, 30 September 2004 08:43 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.