Week 32

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Gevaarlijker dan op een houten trap naar Zuco 103 luisteren: de lijstjes (gisteren al online, wegens tegenwerkende servers nu pas op het forum.)

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 08:21 (nineteen years ago)

Wie waren die andere 4 filosofen, Erik? (prachtige fantasie-reactie van JD overigens :)

Omar (Omar), Wednesday, 9 August 2006 08:31 (nineteen years ago)

Gisteren geen lijstjesinspiratie, nu wel:
The Pipettes - We Are The Pipettes
Eindelijk een goed eerbetoon aan bubblegummeisjepop. Geen rammelende indie, maar mooie goed uitgedachte arrangementen, de essentiële gigantische drumsound, perfecte gezongen koortjes en snedige teksten.

Slayer - Christ Illusion
De algemene tendens is "vakwerk, maar niks nieuws in de hel." Vind ik een onderschatting van een plaat waar heel metalcorend Amerika (en dat zijn veel bandjes!) een puntje aan kan zuigen. En de kunst van Slayer door de jaren heen is altijd geweest om het geluid net zo aan te passen dat het wel bij de tijd is, maar ook onmiskenbaar Slayer.

Pussycat Dolls - Buttons/Justin Timberlake - Sexyback/Christina Aguilera - Ain't No Other Man
Die Pharell-plaat mag dan tegenvallen, de beste popsingles drijven nog steeds op zijn ideeën. Bij 'Buttons' brengen ze daar een vleugje türkpopmelodie in. Christina Aguilera krijgt wat soul mee, zodat ze haar vocale kracht kan laten zien (gelukkig nauwelijks melisma), zonder dat het rockistisch retrogedoe wordt en Timberlake is gewoon overheerlijke ranzigheid.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 08:32 (nineteen years ago)

Inderdaad Hanka, fijne zomerhits van CSS en Peter, Bjorn and John. Maar heb je de nieuwe Basement Jaxx ("Hush Boy") al gehoord? Over zomerhits gesproken..

Verder zijn er ook fijne nieuwe singles van Das Pop ("Tired"), Ween ("Gabrielle") en the Young Knives ("Weekends and Bleach Days").

Martijn,
Die Justin Timberlake single vind ik toch net een catchy refreintje missen om echt een toppertje(!) te zijn. Dat zit bij Christina wel goed. Dit is ook de eerste keer dat ik haar stem enigzins trek.

Dus (Dus), Wednesday, 9 August 2006 08:57 (nineteen years ago)

mijn hemel, zelfs martijn th valt voor de pipettes. op papier zou het de perfecte band voor mij moeten zijn - phil spector pop + britse indiemeisjes - maar ik trek het dus écht niet. het is me veel te amateuristisch (de melodieën vooral), te houterig, te knowing, te serieus, te ironisch, te stoer en zelfverzekerd (de zangstemmen), te simplistisch. ik had dit graag toegeschreven aan moedwillige tegendraadsheid mijnerzijds, maar daar lijkt het écht niet aan te liggen. ik heb het idee dat de pipettes 'popmuziek' schromelijk overschatten.

x-post: Maar heb je de nieuwe Basement Jaxx ("Hush Boy") al gehoord?

die single met robyn is trouwens de meest belachelijk fantastische plaat van 2006: klezmercarnavaldisco meets scandinavische überpop.

(jg) ((jg)), Wednesday, 9 August 2006 09:04 (nineteen years ago)

Die Justin Timberlake single vind ik toch net een catchy refreintje

Als de groove zo vet is, heb je geen refreintje nodig. Dan slaak je gewoon af en toe een kreet.

om echt een toppertje(!)

Als je het over refreinen hebt die je niet uit je kop krijgt, heb je daar het hoogtepunt wel te pakken. Verder is 'Tropical Danny' wel de beste artiestennaam in jaren.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 09:05 (nineteen years ago)

'popmuziek' schromelijk overschatten.

ONDERschatten, natuurlijk.
popmuziek valt niet te overschatten.
ofzo.

(jg) ((jg)), Wednesday, 9 August 2006 09:06 (nineteen years ago)

eens met (jg) wat betreft de Pipettes. Ik haat ze

Girls Aloud zijn natuurlijk gewoon de Shangri-La's van de 21ste eeuw en niet een slap aftreksel van wat toen populair was.

rizzx (Rizz), Wednesday, 9 August 2006 09:15 (nineteen years ago)

Ik moet nageven: Moneybrother is beter.
Maar ik snap niet dat je als liefhebber van al die rammelindie The Pipettes (die naam hebben ze voor mij als labrat natuurlijk ook al mee) te amateuristisch kan noemen.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 09:15 (nineteen years ago)

niet een slap aftreksel van wat toen populair was.

Die beschuldiging ben ik als fan van Early Man en Witchcraft wel gewend. Hé, misschien houd ik wel gewoon van slappe aftreksels!

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 09:16 (nineteen years ago)

Verder kan ik als bezitter van een Sony mp3 (ja, ze spelen nu ook mp3 af, naast atrac) ook audioscrobbelen. Een beetje primitief is het wel, maar het werkt goed.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 09:18 (nineteen years ago)

Mp3-speler dus. Of beter: atrac-speler die ook mp3 kan.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 09:19 (nineteen years ago)

maar voor Early Man en Witchcraft hebben we nog geen 21e eeuws alternatief. Of was dat gewoon Slipknot?

rizzx (Rizz), Wednesday, 9 August 2006 09:20 (nineteen years ago)

Wie waren die andere 4 filosofen, Erik? (prachtige fantasie-reactie van JD overigens :)

dankje :) Dat is nu stom hè, ik weet er nog maar 2 van de andere 4. Soulseek is inmiddels uit en de namen heb ik niet opgeschreven. In ieder geval, Foucault en Sartre waren 2 anderen. Het was niet echt serieus te nemen. Typische chatroomblaat.

hee Omar, Secret Cinema hè, dat is Jeroen Verheij. En Jeroen Verheij, die remixte in 1994 de prachtige tranceplaat 360 van Yantra tot een dampende technobeuker van 12 minuten. 360 (The Meng Mixes). Dé plaat waarmee house voor mij definitief als serieus werd bestempeld. Door de diepgang. Draaitafels en die plaat en vele platen meer waren vanaf toen een feit.. Ken je die plaat?

erikh (kuddedier), Wednesday, 9 August 2006 09:28 (nineteen years ago)

Maar ik snap niet dat je als liefhebber van al die rammelindie The Pipettes (...) te amateuristisch kan noemen.

maar ik vind ze niet amateuristisch omdat ze rammelen. dat zou nog charmant zijn. ik hou wel van bands die net iets moeilijkere liedjes schrijven dan ze zelf eigenlijk, technisch aankunnen. maar het is alsof de pipettes het helemaal niet eens proberen: ach, het is maar pop, dan hoeven we onze best niet eens te doen; houden we die nummers lekker eenvoudig en doen me ter compenesatie gewoon een paar polkadotjurkjes aan. merkt *niemand* het verschil. nou, ik dus wel...

(jg) ((jg)), Wednesday, 9 August 2006 09:44 (nineteen years ago)

maar voor Early Man en Witchcraft hebben we nog geen 21e eeuws alternatief. Of was dat gewoon Slipknot?

Mastodon of Gojira. Ook leuk, maar toch hoor ik liever Witchcraft.

polkadotjurkjes

Die ironische soepjurkjes hoeven van mij ook niet. Maar die drumbeat alleen al en dat Fever-achtige basloopje zijn genoeg voor mij.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 09:48 (nineteen years ago)

Ken je die plaat?

Nee, nog niet. Da Seek gaat aan (overigens wat is je naam aldaar?)

Omar (Omar), Wednesday, 9 August 2006 09:48 (nineteen years ago)

mijn slsk-aka = wijn

ik zal de plaat even digitaliseren. en dan online gaan. kweet niet of die gemakkelijk terug te vinden is. redelijk oude houseplaat. de tijd om 'em te sharen is daar.

Mastodon of Gojira. is dat het Gojira wat ik op Dour zag? was echt een retestrak optreden.

erikh (kuddedier), Wednesday, 9 August 2006 09:53 (nineteen years ago)

'Gojira' en 'retestrak' horen wel erg bij elkaar, ja. Vooral die drummer is een cyborg.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 09:55 (nineteen years ago)

*Tres Chicas - Bloom, Red & The Ordinary Girl
*Final Fantasy - He Poos Clouds
*films (oa. Double Indemnity en Fast Times at Ridgemont High)

Ludo (Ludo), Wednesday, 9 August 2006 09:57 (nineteen years ago)

Vooral die drummer is een cyborg.
ja, die drummer was inderdaad echt een machine. veel dubbel basskik werk. en natuurlijk de wiskundige ritmewisselingen. klonk erg spannend. alhoewel we het nog over die dubbele basskik hadden later. toch ook maar gewoon een soort trucje. wat je leren kunt. niet heel erg inventief. maar dat hoeft ook niet altijd.

erikh (kuddedier), Wednesday, 9 August 2006 10:18 (nineteen years ago)

Omar, je loopt een reeks achter (Trentemøller, Radio Slave, "We Share Our Mothers' Health")

JoB (JoB), Wednesday, 9 August 2006 12:19 (nineteen years ago)

Best knap dat iemand (jg) The Pipettes serieus kan noemen (het plezier knalt er af EN ZE DOEN DANSJES OP HET PODIUM), te houterig bestempelt (het swingt als een tiet incluis een mooi vol geluid), de melodieen amateuristisch noemt (want wat een perfect afgeronde popliedjes staan op dat album, heel goed afgekeken van de voorgangers van 50 jaar geleden) en op de koop toe commentaar levert op de bolletjesjurken wat gewoon een leuke gimmick is: de muziek heeft een hoog entertainmentgehalte, dan moet de show en het uiterlijk dat ook hebben. En eenvoudige nummers? (jg)! Als popkenner moet je toch wel horen hoe slim die liedjes in elkaar zitten. Dat het simpel of logisch klinkt hoeft niet te betekenen dat het iets gemakzuchtigs is.

Norbert Pek (Norbert Pek), Wednesday, 9 August 2006 12:58 (nineteen years ago)

Buttons best lekker, wat primitief nepstrijkje als je Petek gewend bent, maar soit. En mag er nou ook gewoon is geen rapper bij? Snoop is beter dan Will.i.am, maar het nummer heeft het gewoon niet nodig. Timberland/-ke super en Aguilera ach... het kan mij niet zo boeien. Ik hou het op Genie In A Bottle.

Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 9 August 2006 13:02 (nineteen years ago)

Hammers Of Misfortune The Locust Years

Prog-y medieval power metal, maar dan echt goed, van de man (Sir Lord John Cobbett) die ons eerder met Slough Feg verblijdde. Riffage aplenty, Jon Lord orgeltje, af en toe het machtige Savatage van twintig jaar terug in herinnering roepend en vooral zeer eigenzinnig. Normaal bepaald niet mijn favoriete subgenre, maar dit maakt korte metten met zoiets lulligs als persoonlijke voorkeuren. En dan nog zo'n bandfoto ook.

Christ Illusion stelt zeker niet teleur, maar het 'De Nieuwe Slayer!!!'-gevoel zal toch nooit meer "South Of Heaven"-achtige proporties aannemen.

Wat ik heb gehoord (paar losse mp3tjes) van de nieuwe Mastodon bevalt ook prima, het lijkt wat meer recht voor z'n raap te gaan worden dan Leviathan.

En Gojira, jaaaah!

Hiram (hiram), Wednesday, 9 August 2006 13:21 (nineteen years ago)

Omar, je loopt een reeks achter

eh ja, die Radioslave had ik dan wel gehoord maar die vond ik dus so-so.

Omar (Omar), Wednesday, 9 August 2006 13:57 (nineteen years ago)

dat dit er nog ooit van zou komen: gewaardeerde jg: u bent abuis!

andre schaminee (andre), Wednesday, 9 August 2006 14:32 (nineteen years ago)

nou hiram, die hammers of misfortune ga ik zeker eens proberen. ben benieuwd. de oude savatage is natuurlijk geweldig!

verder doen slayer en voivod het nog steeds goed, die rollators zijn verrekte goed geolied. natuurlijk is het bij voivod geen nothingface meer, maar katorz vind ik niet alleen om sentimentele waarde een heerlijke plaat. en qua slayer heeft martijn ter haar het bovenaan al perfect verwoord.

ontdekking van de week is burial. wellicht gedateerd, zoals omar het in zijn kindamuzik recensie zegt, maar voor mij precies wat ik al een aantal jaren niet meer heb gehoord in de dance/electronica: donker, nerveus, dreigend, somber, minimaal. ergens tussen photek en pole zei omar er ook bij, en hij had helemaal gelijk. wat een heerlijkheid. "we are hostile aliens, immune from dying..."

the mars volta - amputechture
minder weird gedoe, meer tradionele prog (king crimson, rush, yes), en dat bevalt eigenlijk best goed. bij vlagen wederom enorm geniaal, maar ik moet toegeven dat ik de zanglijnen van cedric nu wel gehoord heb - waardoor je meer op stem zelf gaat letten en dan wordt het toch een irritatiefactor, zelfs voor mij. nu ze drummer jon theodore gedumpt hebben (of zelf is opgestapt, weet ik ook niet) houd ik mijn hart vast. die man was geniaal en zonder hem gaat er vrees ik veel verloren van die typische mars volta energie.

bas (bas), Wednesday, 9 August 2006 17:45 (nineteen years ago)

de oude savatage is natuurlijk geweldig!

Heheh, toevallig (nee, écht!) vandaag The Dungeons Are Calling en Hall Of The Mountain King op LP gekocht :) Verwacht bij Hammers Of Misfortune trouwens geen regelrechte kopie, zo af en toe doen de riffs me aan die van Oliva denken. Het klinkt meer als een smerige Opeth, maar dan zonder extreme metal invloeden en veel barokker (dameszang, piano). En veel beter.

Hiram (hiram), Wednesday, 9 August 2006 18:05 (nineteen years ago)

Het klinkt meer als een smerige Opeth, maar dan zonder extreme metal invloeden en veel barokker (dameszang, piano).

Martijn streept Hammers of Misfortune af van het lijstje 'te checken bands'.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 18:54 (nineteen years ago)

Martijn streept ook Ajax af op het lijstje 'te volgen sporters'.
(Als je Gentenaar hebt, waarom zet je dan Stekelenburg op doel? Wat is die Vermaelen allemaal aan het doen? Heitinga en Sneijder, onstijgen die ooit hun belofte op cruciale momenten?)

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 9 August 2006 18:59 (nineteen years ago)

Stekelenburgs carriere zal dit seizoen snel afgekapt worden. Heitinga zal gepasseerd worden door onze nieuwe Roemeen. Dat is dan twee problemen minder. Vermaelen en Urby zijn ook overgewaardeerd, moet ook eens een oplossing voor worden gevonden.

Omar (Omar), Wednesday, 9 August 2006 19:02 (nineteen years ago)

Midlake uit Denton klinkt als Keane meets Centro-Matic. Hoorde nummer op Myspace, was verkocht en kocht vanmiddag de cd. Nu vind ik het toch wat soft allemaal. Misschien is het live beter.

Maurice (Maurice), Wednesday, 9 August 2006 19:05 (nineteen years ago)

nee, live is het slechter.

en het klinkt wat mij betreft als Fleetwood Mac meets Rufus Wainwright. (En KM zegt het me na)
:)

Ludo (Ludo), Wednesday, 9 August 2006 19:19 (nineteen years ago)

Charisteas zit niet eens meer op de bank!?!

Ludo (Ludo), Wednesday, 9 August 2006 19:20 (nineteen years ago)

Martijn streept Hammers of Misfortune af van het lijstje 'te checken bands'.

Inkoppertje ;)

Nog één foto dan, om het Opeth stigma te verwijderen.

Hiram (hiram), Wednesday, 9 August 2006 19:21 (nineteen years ago)

Huntelaar is dan weer weinig mis mee. :)

Omar (Omar), Wednesday, 9 August 2006 19:24 (nineteen years ago)

* The Pipettes - We Are The Pipettes
Ik kan me eerlijk gezegd in goed de mening van Joris vinden.
Na een nummer of 4 is het leuke er al vanaf en ga ik het gewoon "te bedacht" vinden.

* Augie March - Moo, You Bloody Choir
Het inmiddels alweer 4 jaar oude Strange Bird vond ik al een meesterwerk en de langverwachte (door mij althans) opvolger gaat er doodleuk overheen. Want wat is dit allejezus mooi zeg. Misschien meteen een leuke tip voor Maurice omdat hij Midlake te soft vindt.
http://www.myspace.com/augiemarch -> doe er uw voordeel mee.

* Steve Wynn & The Miracle 3 - Live Tick
Joepie! Eindelijk een hele fijne live DVD (en 2CD) van Steve Wynn en consorten in topvorm. Heerlijk envoudig opgenomen en daarom juist een perfect document van 's mans ijzersterke live-optredens.

* Grant Lee Phillips - Nineteeneighties
Tegenvallende verzameling jaren 80 covers van de man met de mooie stem. Veel akoestisch en helaas veel saai ook.

PS: Hoe weet de man die (vrijwel) nooit naar liveoptredens gaat dat Midlake live slechter is?

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 9 August 2006 19:26 (nineteen years ago)

in goed = goed in

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 9 August 2006 19:27 (nineteen years ago)

nagekomen bericht: Ook in Joris' mening wat betreft die Basement Jaxx met Robyn kan ik me goed vinden. Belachelijk goed zelfs.

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 9 August 2006 19:32 (nineteen years ago)

Over alt.americana gesproken, de nieuwe Long Winters is ook weer zeer genietbaar.

Hiram (hiram), Wednesday, 9 August 2006 19:36 (nineteen years ago)

Vind je? Nu, dan gelijk de Long Winters in de herkansing.

monique (monique), Wednesday, 9 August 2006 19:40 (nineteen years ago)

Ik zit midden in mijn post-apocalyptische film zomer:
* On The Beach - 1959 , errug goede ietwat donkere hollywood klassieker met Peck & Gardner
* The War Game - 1965 van Peter Watkins, geweigerd toendertijd voor TV maar maakt de dreiging en gevolg van de atoombommen zeer duidelijk en treffend met een aantal kippenvelopwekkende scenes in deze drie kwartier duren fictieve docu.
* Testament - 1983. Deze film over een klein stadje dat langzaam doodgaat aan de atoombom straling heeft bij mij wat dubbele gevoelens opgewekt maar is desallniettemin zeker de moeite waard. Het heeft ook wel wat cynisch om zo hoopvol te blijven.

Nog te zien:
The Day After, Threads, A Boy and His Dog, The World The Flesh The Devil, When The Wind Blows


Muziek:
Nieuwe Xiu Xiu, Susanna & Magical Orchestra, Flowers from the man who shot your cousin, The Robot Ate Me

MD7 (md7), Wednesday, 9 August 2006 19:54 (nineteen years ago)

Nu we het er toch over hebben: waarom speelt Dylan wel gitaar in z'n nieuwe videoclip en niet meer tijdens zijn optredens? Het is wel verdacht dat zijn hand net niet helemaal te zien is, maar toch...
http://www.amazon.com/gp/product/B000GRTQSE/ref=amb_link_3250752_1/104-5848389-3412706?n=5174

Maurice (Maurice), Wednesday, 9 August 2006 20:13 (nineteen years ago)

Hand of geen hand: Tjonge, wat mooi! Het lijkt de Magic Band wel.

Hiram (hiram), Wednesday, 9 August 2006 20:26 (nineteen years ago)

Ontdekking van de week: The Annuals. Er is nog geen plaat van uit. En oké, het is niet echt de ontdekking van de week, maar ik heb er wel weer veel naar geluisterd. Slechts twee liedjes. Vooral 'Brother'. En omdat ik geen html lees/schrijf(fok die sjit!): www.myspace.com/theannuals.
'Brother' moet je wel even hard zetten hoor!

En ook: de nieuwe TV On The Radio heeft me totaal gegerepen. Ik vond het al een fijne plaat, eerder. Maar vandeweek was het na mijn late dienst nog prima weer op de fiets. Het levende bewijs dat de Ipod langer mee kan gaan dan een jaar, en dan nog steeds goed werk kan doen.
Jammer wel, dat Bowie niet echt veel toevoegt aan duetjes. Ooit, jaren terug, rijkte ik mijn hals nog weleens als Placebo op de radio kwam. Bowie deed een duet met Brian Molko op 'Without you i'm nothing'(het liedje dan hé). En dat viel toen best wel tegen. En nu is het precies hetzelfde. Een beetje gebrom op de achtergrond, en dat is het. Het feit dat hij meewerkt op deze plaat is wel gaaf, maar daar blijft het ook bij...

Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 9 August 2006 21:12 (nineteen years ago)

sorry: http://www.myspace.com/annuals

Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 9 August 2006 21:16 (nineteen years ago)

Over Bob Dylan gesproken: ik vind 's mans eigen werk weinig boeiend, maar Jamie Saft heeft nu een Dylan tribute gemaakt. Met z'n jazztrio, dus geen zompige dub, maar wel Antony en Patton op vocals.

Martijn Busink (twIXta), Thursday, 10 August 2006 06:07 (nineteen years ago)

ctrl-c mezelf uit week 31:
Vandaag in de brievenbus: de DVD Jules Deelder, Jazz is my religion. Even snel skippen op de dvdspeler geeft de indruk van veel sfeervolle beelden, een paar overbodige BN-ers en vooral veel lekker geklets over muziek. Vanavond kijk ik hem helemaal en dan zullen we verder zien. Iemand al een mening?
http://images.fok.nl/upload/060610_8631_JAZZISMYRELIGION_COVER.jpg
Zoals beloofd. Regisseur Wessel heeft duidelijk goed naar Let's get lost gekeken maar dat hindert weinig. Deelders charisma(hoe kan iemand tegelijk zo gekunsteld en zo authentiek zijn?) overvleugelt niet alleen zijn eigen dichtoeuvre en iedereen die naast hem op een podium gaat staan, maar ook de cinematografische ambities van de regisseur. Zoals Vinkenoog uiteindelijk zegt: Deelder is. Verder zijn er mooie beelden van een jonge Deelder die zijn voordraagdebuut maakt in Carre (met baard) en heel veel jazzgeklets. Verder zijn er wat licht genante liefdesverklaringen van Chabot en Campert, die wel mooi de uitsraling van de man onderstrepen. Zeker de moeite waard dus.

CS (central), Thursday, 10 August 2006 06:53 (nineteen years ago)

En vandaag doet CS de was bij....

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Thursday, 10 August 2006 06:56 (nineteen years ago)

Deelder! Lekker! Deelder! Lekker!

CS (central), Thursday, 10 August 2006 07:08 (nineteen years ago)

Wel een jazzist, die Deelder. De Subjectivisten hebben Deelder na Nederland - Servië-Montenegro over het terras van Nighttown (nog net niet failliet) zien stuiteren op een jamsessie van Benjamin Herman terwijl hij uitkraaide: "Dat is nou echte muziek, hè! Niet van dat gedoe met sequencers!"

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 10 August 2006 07:34 (nineteen years ago)

Inderdaad Hanka, fijne zomerhits van CSS en Peter, Bjorn and John. Maar heb je de nieuwe Basement Jaxx ("Hush Boy") al gehoord? Over zomerhits gesproken..

Die nieuwe Basement Jaxx vind ik verschrikkelijk. Alleen die track met Robyn is wel te pruimen...

Hanka (Hanka), Thursday, 10 August 2006 08:04 (nineteen years ago)

En de opvolger van Job de Wit bij 3voor12 heet...: Dave Clarke.
Internationaal kan 3fm/3voor12 met zo'n grote naam flink scoren.

Stonehead (Stonehead), Thursday, 10 August 2006 20:28 (nineteen years ago)

Maar ik zet mijn radio daar niet voor aan. Ik heb liever Job.

Hanka (Hanka), Friday, 11 August 2006 06:51 (nineteen years ago)

Sinds ik weet dat The Pipettes gewoon de Spice Girls van de indie zijn, en dus meer dan bedacht, vind ik ze niet meer zo leuk. Kan het niet helpen, dat zulke informatie invloed heeft op mijn mening.

En verder heb ik weinig nieuws toe te voegen. Behalve dan misschien dat de 7"'s (twee verschillende b-kantjes; ook allebei best aardig) van Eleanor Put Your Boots On van Franz Ferdinand errug leuk zijn. Het Beatleske liedje is gepimpt met banjo en er is een vrolijk indiedeuntje van gemaakt. Ik heb heel erg weinig met FF, maar dit liedje: oeh. En dan die single: oeh. Zowel de gepimpte versie van EPYBO als die b-kantjes klinken helemaal niet des FF's.

jenneke (jenneke), Friday, 11 August 2006 07:00 (nineteen years ago)

hammers of misfortune is geweldig! opeth hoor ik er niet in terug; dit is veel minder glad en veel spontaner (meer live gevoel, ruwer). en behalve savatage hoor ik ook wel thin lizzy terug, maar dan heavier en theatraler. jaren zeventig proto-metal las ik ergens in een recensie, en dat dekt de lading wel: retro-achtig, power metal-achtig, prog-achtig, maar dan niet meer dan -achtig en wel duidelijk van nu én met eigen smoel. thanx hiram!

bas (bas), Friday, 11 August 2006 10:38 (nineteen years ago)

veel minder glad en veel spontaner (meer live gevoel, ruwer)

Dat bedoelde ik met 'smerig' idd. Leuk dat je 't leuk vindt :) Het verwante (The Lord Weird) Slough Feg is ook zeer de moeite trouwens.

Hiram (hiram), Friday, 11 August 2006 12:21 (nineteen years ago)

Sinds ik weet dat The Pipettes gewoon de Spice Girls van de indie zijn, en dus meer dan bedacht, vind ik ze niet meer zo leuk. Kan het niet helpen, dat zulke informatie invloed heeft op mijn mening.

R***ist!
Maar eh.. wat is er nu precies bedacht aan? Niet dat het uitmaakt, of dat ze enkele van hun tien noteringen in mijn 2006 top-10 zouden kunnen kwijtraken, maar ik dacht altijd dat het enige "neppe" aan de band was dat de muziek door anderen gespeeld wordt.

Martijn Grooten (martijng), Friday, 11 August 2006 19:48 (nineteen years ago)

@Martijn Grooten: dat het een project is, dat iemand zei, gaan jullie maar eens lekker bij elkaar staan, goh, dat ziet er wel leuk uit, zingen jullie nu maar eens een liedje op z'n Phil Spectors. Dat vind ik dan jammer, dat ze het zelf niet bedacht hebben. Dat er niet ooit drie meisjes waren die zeiden, wij moeten in een band.

Maar Your Kisses Are Wasted On Me vind ik toch een briljant liedje hoor. En Judy ook.

jenneke (jenneke), Saturday, 12 August 2006 07:10 (nineteen years ago)

Het verwante (The Lord Weird) Slough Feg is ook zeer de moeite trouwens.

dat vind ik ook ja, ik heb er enkele jaren geleden een recensie van geschreven, hier. goede band. de hammers vind ik echter nog beter.

bas (bas), Saturday, 12 August 2006 08:14 (nineteen years ago)

Inkoppertje ;)
Nog één foto dan, om het Opeth stigma te verwijderen.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het me al eerder getipt was en ik het toen gecheckt had. Lekkere riffs, maar ik vond het net iets te opera. Had ik ook met Savatage. Ik had Streets, maar ik draaide alleen maar 'Jesus Saves' en 'Ghost in the Ruins'. Uiteindelijk heb ik hem maar verkocht.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 12 August 2006 16:41 (nineteen years ago)

Jaaaah, daarom zei ik ook Savatage van twintig jaar terug, toen ze nog samen met Trouble als de ware erfgenamen van Black Sabbath golden. Al moet ik zeggen dat als je het nu terughoort je wel door een diepe laag eighties heavy metal heen moet voor je de doom ondekt. Maar Criss Oliva's riffs zijn hoe dan ook nog steeds een genot. De zang daarentegen.... Sirens, The Dungeons Are Calling (zo'n fijne 6 track mini elpee die je toen nog had)en Hall Of The Mountain King zijn de canonplaten, als je het mij vraagt.

Hiram (hiram), Saturday, 12 August 2006 16:51 (nineteen years ago)

CS was vandaag in de Utrechtse straat toen de bui losbarstte en ging relatief droog naar huis met cdtjes van Ernest Ranglin (fijne dubreggaegitaarjazz uit jamaica luitjes), de eerse soloplaat van Eddie Hazel (wist niet dat die weer verkrijgbaar was!) en een oudje van Big John Patton. Maar de ontdekking van de week is voor mij dit:
http://www.tindeck.com/audio/my/4ubno
(Amerikaanse amateurfunker zingt voor de lol Elton John over een Prince sample en maakt per ongeluk iets prachtigs. Ik kan maar niet ophouden met dit nummer te draaien)

Dat is na die Prince-doet-de-Pixies al het tweede voor de gein door een amateur op internet gezette nummer waar ik helemaal verliefd op ben. Who needs record companies?

CS (central), Saturday, 12 August 2006 16:59 (nineteen years ago)

@ Hanka. Wat vind je van de rest van het Peter Bjorn & John album? Hij staat hier al een tijdje op.
Dat Bergsman de Concretes heeft verlaten vind ik overigens niets minder dan een ramp. Een mooie plaat als In Colours maken en 'm dan peren: het zou verboden moeten worden.

Norbert Pek (Norbert Pek), Sunday, 13 August 2006 07:28 (nineteen years ago)

Iemand hier gisteravond nog meegedaan aan de popquiz in Vera? Het team van ondergetekende ('Zonder Peter') was zevende van de 23 teams. Jan Kooi van Elpee won.

Lilyjugend (jeroen), Sunday, 13 August 2006 10:15 (nineteen years ago)

de eerse soloplaat van Eddie Hazel (wist niet dat die weer verkrijgbaar was!)

Dat heb ik vast wel 'ns hier gemeld destijds, die sloeg nl. in als een bom hiero.

O kijk: hier dus. :)

Martijn Busink (twIXta), Sunday, 13 August 2006 10:21 (nineteen years ago)

@ Hanka. Wat vind je van de rest van het Peter Bjorn & John album? Hij staat hier al een tijdje op.
Dat Bergsman de Concretes heeft verlaten vind ik overigens niets minder dan een ramp. Een mooie plaat als In Colours maken en 'm dan peren: het zou verboden moeten worden.

Na een keer of vijftig Young Folks achter elkaar te hebben gedraaid heb ik net eindelijk het hele album beluisterd. Hij is erg fijn. Vooral die shoegaze invloeden.
Dat Bergsman The Concretes heeft verlaten doet me niet zoveel. In Colours was wel aardig, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb goede hoop dat ze zelf ook nog wel leuke muziek gaat maken. En anders kan ze altijd nog met Peter Bjorn en John mee gaan zingen.

Hanka (Hanka), Sunday, 13 August 2006 10:52 (nineteen years ago)

Wat vind je van de rest van het Peter Bjorn & John album?

vind het nogal een geval van geweldige-single-maar-de-rest-is-een-beetje-slapjes. albumsgewijs krijg ik het dan toch een stuk warmer van binnen bij een concretes ofzo. er zwerft trouwens ook een erol alkan remix van young folks rond op het net. is precies hetzelfde maar dan een paar procentjes upgepitcht. dat was wat mij betreft helemaal *nergens* voor nodig.

mijn favoriete popalbum van het moment (naast, nog steeds, marit larsen) is de nieuwe aberfeldy. niet aan beginnen als je nieuwe belle & sebastian te glad vond.

(jg) ((jg)), Sunday, 13 August 2006 11:09 (nineteen years ago)

New Cool Collective @ Muziekgebouw aan 't IJ.
Gisteravond de opening van het Grachtenfestival bijgewoond. Het soort bigband jazz dat New Cool Collective maakt is doorgaans niet zo mijn ding, maar in combi met de gasten (o.a. saxofonist Ties Mellema in een absurde rode outfit) vond ik het uitermate boeiend. Het Matangi (strijk-)Kwartet speelde 'Bats from Hell', een waanzinnig modern klassiek werk in snel wisselende maatsoorten. Kamer-prog. Hoogtepunt was een tot een soort bossa nova omgebouwd Philip Glass-stuk: warmbloedige latin en koele minimal in één.
Het zag er goed uit (alle muzikanten stijlvol in het zwart) en het klonk natuurlijk super in die zaal. Fijne avond, het natte pak meer dan waard.

John Prop' (john p), Sunday, 13 August 2006 11:48 (nineteen years ago)

er zwerft trouwens ook een erol alkan remix van young folks rond op het net.

Niet alleen op het net. Deze Beyond the Wizards Sleeve (Erol) remix is ook op 12" te verkrijgen met daarnaast nog een Tomas Andersson, Punks Jump Up en Team Skidoo remix.

Nicole (StarShine), Wednesday, 16 August 2006 06:22 (nineteen years ago)

En nog meer Eddie Hazel nieuws, een Myspace bulletin van mevrouw Hazel:

EDDIE HAZEL
Aug 17, 2006 1:46 AM
GAMES DAMES & GUITAR THANGS - EDDIE HAZEL AVAILABLE AGAIN!
HELLO FRIENDS, FOR ALL OF YOU WHO HAVE REQUESTED WHERE TO PURCHASE GAMES, DAMES & GUITAR THANGS, BY MY LATE HUSBAND, EDDIE HAZEL, WELL YOUR DREAM HAS COME TRUE. IT HAS BEEN RE-RELEASED AND IT IS NOW AVAILABLE FOR $97.00 AT E-BAY. THIS CD CAN ALSO BE PURCHASED AT THE FUNKSTORE.COM. THE CDS ARE REALLY SELLING WELL AND ARE GOING VERY VERY FAST. GET YOUR'S NOW.

LIMITED EDITION.

Brenda Hazel, Widow of
Eddie Hazel

Slechts $97! :/

Martijn Busink (twIXta), Thursday, 17 August 2006 11:40 (nineteen years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.