― Olaf Molenaar, Monday, 14 April 2003 16:44 (twenty-two years ago)
En toch, Neil Young: ik word wel erg vrolijk van zoiets als 'Alabama' en hij heeft, eerlijk is eerlijk, een heel mooi duister meesterwerk gemaakt, dat is Tonight's the Night.
Maar wat de lol van zo'n uurtje naar een voorovergebogen zwerver met mondharmonica en valse gitaar kijken, is, dat begrijp ik verder ook niet. ;)
― Omar (Omar), Monday, 14 April 2003 17:44 (twenty-two years ago)
― Ludo (Ludo), Monday, 14 April 2003 18:04 (twenty-two years ago)
― bas (bas), Monday, 14 April 2003 18:10 (twenty-two years ago)
Anyway, ik erger me ook altijd als een of andere bekende Nederlander en zogenaamd muziekliefhebber bij zo'n programma mag komen en in muziekkeuze niet verder komt dan Young/Reed/Clapton/Dylan/Lennon (dit even buiten het feit gerekend dat die allemaal - behalve Clapton - weleens een aardig deuntje hebben geschreven). Als je niet meer dan dat kunt noemen, dan ben je de kwalificatie muziekliefhebber toch niet echt waard vind ik.
― Martijn Grooten (martijng), Monday, 14 April 2003 18:10 (twenty-two years ago)
wat raar, als ik het niet in balans hou dan krijg ik een waarschuwing Mismatched HTML tags.
behalve Clapton
Whaaa..."Tales of Brave Ulysess", gast! Dat rockt de pan uit, indie boy. ;)
― Omar (Omar), Monday, 14 April 2003 18:32 (twenty-two years ago)
Maar als je het niet verder vertelt, zal ik eens naar dat nummer op zoek gaan. Het bluest toch hopelijk niet al te erg hè??
― Martijn Grooten (martijng), Monday, 14 April 2003 18:40 (twenty-two years ago)
― Omar (Omar), Monday, 14 April 2003 18:44 (twenty-two years ago)
― theo (theo), Monday, 14 April 2003 18:51 (twenty-two years ago)
― theo (theo), Monday, 14 April 2003 18:52 (twenty-two years ago)
Ja, misschien is dat een van de redenen waarom ik die vier niet zo enorm slecht vindt. :-)
Maar goed, behalve wat VU-CD's heb ik van die lui ook (nog) niets in huis. Er zal dus nog heel wat water door de Tigris stromen eer ik een Cream-CD zal kopen.
(Arme Olaf, dit is natuurlijk de Neil Young-afzeik-thread. Daarom: 87 euro is inderdaad veel te veel voor een hele avond tussen oudere jongeren zitten kijken naar opa Young)
― Martijn Grooten (martijng), Monday, 14 April 2003 19:06 (twenty-two years ago)
― theo (theo), Monday, 14 April 2003 19:17 (twenty-two years ago)
― stevo (stevo), Monday, 14 April 2003 19:22 (twenty-two years ago)
Ja, dat is misschien wel onvermijdelijk. Een reden om die mensen dan maar gewoon niet te vragen lijkt me.
― Martijn Grooten (martijng), Monday, 14 April 2003 19:49 (twenty-two years ago)
Al eerder gezegd: Tonight's the night is een pareltje. Freedom en Ragged glory blijven lekkere platen. Gebruik ze vaak als opwarmertje in het festivalseizoen. Tentje opzetten, biertje erbij en Ome Neil uit de ghettoblaster. Genieten!
Luister anders eens naar de livedriedubbelaar Arc/Weld. Arc: drie kwartier heerlijke noise. Niks mis mee.
Overgewaardeerd? Echt niet.
― Erwin, Monday, 14 April 2003 20:32 (twenty-two years ago)
Soms wel, maar soms ook helemaal niet. I Feel Free is schitterende psychedelische sixties pop met veel achtergrondkoortjes, White Room is bombastische rock die zijn pretenties helemaal waar maakt en She's A Politician is waar QotSA de mosterd vandaan haalt.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 14 April 2003 20:51 (twenty-two years ago)
Beste Neil Young nummer vind ik overigens Crime In The City.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 14 April 2003 20:54 (twenty-two years ago)
― theo (theo), Monday, 14 April 2003 21:08 (twenty-two years ago)
― Hielke (Hielke), Monday, 14 April 2003 22:22 (twenty-two years ago)
― michaël baptiste, Tuesday, 15 April 2003 04:17 (twenty-two years ago)
Om terug te komen op Neil Young: ik vind hem niet overgewaardeerd, zijn indrukwekkende staat van dienst met vele hoogte- en dieptepunten fascineert mij altijd. Luister naar Harvest, Everybody knows this is nowhere of zelfs het recente Silver&Gold en je weet dat Young een genie is.
― Maarten (sivle79), Tuesday, 15 April 2003 06:26 (twenty-two years ago)
Ik spreek dus alleen voor mezelf & ik waardeer de muziek van de man enorm. niet over.Z'n hoogtepunt ligt met Buffalo Springfield/Neil Young/Everybody Knows.../After the Goldrush (op zondagmorgen...)/Harvest/On the Beach/Tonight's the Night/Zuma tussen '65 en '75, maar ook daarna heeft-ie bij vlagen nog zeer goed materiaal geleverd.
― willem (willem), Tuesday, 15 April 2003 07:01 (twenty-two years ago)
maar dergelijk verhalen zijn op te hangen voor een keur aan artiesten die in de jaren zestig en zeventig leuke plaatjes maakten. 87 euro voor een optreden blijft natuurlijk veel te veel. voor iedereen mag ik wel zeggen, persoonlijk zou ik namelijk voor geen enkele band zoveel geld neertellen. behalve voor een revival van Loop. maar das geen muziek natuurlijk, das kunst.
― theo (theo), Tuesday, 15 April 2003 07:58 (twenty-two years ago)
― willem (willem), Tuesday, 15 April 2003 08:11 (twenty-two years ago)
zonder twijfel hun debuut plaat Heaven's End. maar eigenlijk zijn alle drie de platen geniaal. een must zijn ook alle verzamelaars: zij staan vol singles die niet meer te krijgen zijn, waaronder b-kantjes (covers van Can, Pop Group, Suicide [ dat laatste is grappig, zij coverden Neu!, loop covert hen. de cirkel is rond]).
― theo (theo), Tuesday, 15 April 2003 09:35 (twenty-two years ago)
overiges is "collision" hun beste single.
― theo (theo), Tuesday, 15 April 2003 09:36 (twenty-two years ago)
― michaël baptiste, Tuesday, 15 April 2003 12:51 (twenty-two years ago)
― Ludo (Ludo), Tuesday, 15 April 2003 17:59 (twenty-two years ago)
Ik heb trouwens ook al een tijdje het vage voornemen iets van Loop te gaan kopen. Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van hun albums?
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 15 April 2003 19:31 (twenty-two years ago)
Ow, stom, er is natuurlijk het door mij twee weken geleden pas ontdekte NLStore, dat vooral erg handig is om te checken in hoeverre platen nog te verkijgen zijn. Ze melden alleen "A Guilded Eternity".
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 15 April 2003 19:34 (twenty-two years ago)
― theo (theo), Wednesday, 16 April 2003 10:09 (twenty-two years ago)
die platen van young, die zijn een stuk tijdlozer, als je het mij vraagt dan die bananenplaat van VU of Berlin van lou reed. de loftrompet die steeds van stal wordt gehaald om te schallen over die geweldige onderkoeldheid van zijn teksten die zijn hoogtepunt vonden op new york ('there's no such thing as human rights when you walk the NY streets', 'you can bet if he rapes somebody there'll be no problem having a child'), daar heb ik nooit meer in gezien dan de beperkingen van Bert vd Kamps geestelijke vermogen. als een recensent moet glimlachen om een tekst en zeker weet dat hij de grap begrijpt, nou dan moet dat van de daken geschreeuwd worden, dan hebben we te maken met een groot tekstdichter. zoiets.
dan jackson browne. daar lopen dus echt hele 40+ volksstammen achteraan in nederland. over een dubbele gaap met extra snurk gesproken.
― Olaf K., Wednesday, 16 April 2003 14:23 (twenty-two years ago)
Als we dan toch de bezem door het knekelhuis halen, mag John Hiatt dan ook mee? Vals pathos dat voor 'echt en eerlijk' wordt aangezien, daar kan wat mij betreft niet genoeg op geschoten worden.
― Klaas (Klaas), Thursday, 17 April 2003 01:07 (twenty-two years ago)
Helaas,ja,omdat hij weigerde dood te gaan. :)
"de beperkingen van Bert vd Kamps geestelijke vermogen."
Ik heb toch eens al mijn elpees en cd's van Lou Reed nagekeken en ik kwam de naam Bert vd Kamp nergens tegen als co-writer of componist.Het zal misschien aan mij liggen,maar ik begrijp niet wat Bert vd Kamp te maken heeft met Lou Reed's genialiteit of simpelheid.
"('there's no such thing as human rights when you walk the NY streets','you can bet if he rapes somebody there'll be no problem having a child')"
Even voor de goede orde,het eerste citaat is uit het nummer "Hold On" en het tweede citaat komt uit het nummer "Busload of Faith".Het tweede citaat gaat trouwens verder met "And you can bet if she aborts it Pro-Lifers will attack her with rage".Het gaat dus over het feit dat als je iemand verkracht,je als man dus niet met de gevolgen zit (namelijk een kind) en dat de vrouw allerlei problemen krijgt (vooral in Amerika) met de religieuse fanatici,terwijl ze dus tegen haar zin zwanger is gemaakt.
― michaël baptiste, Thursday, 17 April 2003 02:56 (twenty-two years ago)
― olaf k., Saturday, 19 April 2003 08:33 (twenty-two years ago)
― willem (willem), Wednesday, 14 May 2003 06:43 (twenty-two years ago)
― Maarten (sivle79), Wednesday, 14 May 2003 07:49 (twenty-two years ago)
― willem (willem), Wednesday, 14 May 2003 08:05 (twenty-two years ago)
Ja, zijn concerten zijn asociaal duur en dat is duidelijk incashen. Maar het heruitbrengen van die platen heeft wel degelijk een functie. Volgens billboard.com zijn deze platen alleen maar op elpee uitgebracht en worden ze al jaren niet meer geperst. Tijd dus voor een update op cd zodat ook mensen zonder platenspeler er raad mee weten. Dat Neil Young of de platenmaatschappij daar dan wat aan verdienen is natuurlijk waar, maar het is niet meer dan normaal vind ik dat een artiest zijn werk mag (her)uitbrengen, dat is zo'n beetje de definitie van zijn vak.
― Maarten (sivle79), Wednesday, 14 May 2003 09:03 (twenty-two years ago)
― willem (willem), Wednesday, 14 May 2003 09:32 (twenty-two years ago)
― AutoStatic (AutoStatic), Wednesday, 14 May 2003 10:56 (twenty-two years ago)
Hij moet er alleen niet doorheen zingen met die "zeikstem" van 'm.:P
― michaël baptiste, Thursday, 15 May 2003 11:13 (twenty-two years ago)