De nieuwe OOR

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Heb 'm net gelezen en kreeg halverwege bijna een epileptische aanval van die nieuwe lay-out. De indeling lijkt daarentegen, naast logischer, ook wat uitgebreider en dat is toch fijn om weer te zien. Alleen, je krijgt al heel snel kramp in je ogen van die grote letterbrij...*duizel* Wat vinden jullie ervan?

Ariën Rasmijn (Ariën), Monday, 2 June 2003 21:10 (twenty-two years ago)

Ik vind dat het er niet

leesbaarder op is geworden...

Martijn Grooten (martijng), Monday, 2 June 2003 21:20 (twenty-two years ago)

Dat moest eigenlijk een HTML-grapje zijn met de twee regels over elkaar heen vallend.. ;) Ik heb ook nog wel een genuanceerdere mening maar die komt later wel.

Martijn Grooten (martijng), Monday, 2 June 2003 21:22 (twenty-two years ago)

Ik bedoelde dit:
Ik vind dat het er niet
leesbaarder op is geworden...

Martijn Grooten (martijng), Monday, 2 June 2003 21:29 (twenty-two years ago)

Ik vind het ronduit lelijk. Vooral de Play is heel erg on overzichtelijk zo. Doe mij maar gewoon een indeling in poprock / punk / metal etc.

Storm (Storm), Tuesday, 3 June 2003 05:09 (twenty-two years ago)

Voor mij is de nieuwe Oor juist een aangename verrassing. de artikelen zijn mooier voorgegeven. de aankomende bandjes krijgen meer ruimte en aandacht en met name de livesectie is veel beter dan het was. daarvoor mijn complimenten.
in het stukje voor de opkomende bandjes zit overigens nu meer dan ooit de hand van de oude Opkomst rubriek in Opscene.

drie kanttekeningen:

* de rubriek voor kleinschalige Beneluxreleases vind ik slecht. er staan platen tussen die gewone aandacht verdienen. daarbij is het niveau van bespreken soms onder de maat. of je doet je goed of je maakt er een grap van. dit is vlees nog vis.

* de playrubriek is erg wennen en op het eerste gezicht geen vooruitgang. ik mis de heldere indeling naar stijl, maar begrijp ook de nieuwe indeling waarin juist per plaat ruimte is voor uitleg in de bijgevoegde kop. een kwestie van wennen dus en dan is er goed mee te leven.

* bij KindaMuzik hebben we het: mensen die onder een fictieve naam schrijven. tja als mensen dat echt zo graag willen moeten ze dat doen maar bij mij komt het niet over. bij oor loopt er nu ook al iemand rond die zichzelf Lucky of iets van die strekking noemt. ach het zal ook wel wennen zijn.

voor de rest: geslaagde omkat om met Chez Lubacov termen te spreken.

theo (theo), Tuesday, 3 June 2003 05:40 (twenty-two years ago)

Hopen dat door de Lay-out de inhou dook eindelijk eens spannend wordt. Want daar heeft de Oor de laatste jaren weinig mee gedaan!

Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 3 June 2003 05:53 (twenty-two years ago)

OOR zuigt sowieso. De recensies zijn soms nog wel de moeite waard, maar die artikelen...

Bert K., Tuesday, 3 June 2003 05:58 (twenty-two years ago)

de rubriek voor kleinschalige Beneluxreleases vind ik slecht. er staan platen tussen die gewone aandacht verdienen. daarbij is het niveau van bespreken soms onder de maat. of je doet je goed of je maakt er een grap van. dit is vlees nog vis.

Eens. En het eigen beheer-circuit dekt toch een ietwat andere lading dan de term underground.

bij oor loopt er nu ook al iemand rond die zichzelf Lucky of iets van die strekking noemt.

Zullen we er maar een soort van missie van maken om voor het eind van deze discussie erachter te komen wie Lucky is? ;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 3 June 2003 06:47 (twenty-two years ago)

Ik vind de Play rubriek veel beter zo. Weg met de hokjes.
Ik vind het jammer dat het elftal, wat toch de belangrijkste platen zijn geen hele pagina krijgen.
Ik vond het voor de verandering allemaal wel aangename veranderingen.
Oh ja.. Behalve dat je niet meer kunt e-mailen om een prijs te winnen.. Maar je moet bellen, er moet zeker (en terecht) geld binnenkomen bij OOR.
:)

Ludo (Ludo), Tuesday, 3 June 2003 07:12 (twenty-two years ago)

Lucky heet gewoon Lucky. Okay in zijn paspoort staat iets anders, maar zelfs zijn zus noemt hem Lucky, dus heet hij Lucky. Het is niet zomaar een fictieve naam. Daarbij, had OOR niet ooit een Boelie?

monique (monique), Tuesday, 3 June 2003 08:28 (twenty-two years ago)

Ik noem mijn moeder altijd moeder, maar om nou te zeggen dat ze daarom ook zo heet.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 3 June 2003 08:34 (twenty-two years ago)

Maar Roger, je weet toch wel dat moeder een aanspreektitel is en geen naam? Hoewel, hadden veel mensen niet vroeger een Tante Zus?

monique (monique), Tuesday, 3 June 2003 08:44 (twenty-two years ago)

Maar goed: Wie is Lucky?
Voorheen jarenlang redacteur van LiveXS, nu OOR.

monique (monique), Tuesday, 3 June 2003 08:46 (twenty-two years ago)

Wat ik bedoel is: 'zelfs zijn zus noemt hem Lucky, dus heet hij Lucky'. Dat soort retoriek volg ik niet. Verder moet Lucky het vooral lekker zelf weten, natuurlijk.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 3 June 2003 08:48 (twenty-two years ago)

Daarbij, had OOR niet ooit een Boelie?
...en een Oene Kummer? Net als bij Wolf Blitzer van CNN kreeg ik bij hem zo'n gevoel van "Bedenk dan iets fatsoenlijks...Lucky, ofzo." ;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 3 June 2003 08:52 (twenty-two years ago)

Tnx Ariën ;~)

"En het eigen beheer-circuit dekt toch een ietwat andere lading dan de term underground."

In OOR Ondergrond staan ook veel releases van kleine labels, dus de rubriek behandelt meer dan alleen het eigen beheer-circuit.

Lucky, Tuesday, 3 June 2003 09:13 (twenty-two years ago)

De vormgeving is een ramp. Druk en rommelig. Waarom is dat Anton Corbijn-experiment nooit doorgezet? Inhoudelijk was het misschien niet alles, maar Oor heeft er nooit zo strak en chic uitgezien als toen. Er was zelfs een hele pagina tekst zonder foto!

De livesectie is wel beter geworden. Recensies op alfabetische volgorde is ook ok. Maar het lijkt wel of er extra veel van die hap-snap blokjes met geinige info bij zijn gekomen. Dat hoeft van mij niet.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 3 June 2003 09:22 (twenty-two years ago)

In OOR Ondergrond staan ook veel releases van kleine labels, dus de rubriek behandelt meer dan alleen het eigen beheer-circuit.

Ik snap de afweging soms niet helemaal. Born From Pain en Callenish Circle staan gewoon in Play en Sauron en The Dutch Assault compilatie in Oor Ondergrond. Labelgrootte kan niet het criterium zijn, want Relapse is veel groter dan Gangstyle.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 3 June 2003 09:27 (twenty-two years ago)

Hey Lucky! [de naam roepen maakt al vrolijk]

In OOR Ondergrond staan ook veel releases van kleine labels, dus de rubriek behandelt meer dan alleen het eigen beheer-circuit.

Helder.
Misschien is het wat overdreven egalitair van me, maar waarom dan een aparte rubriek voor kleine releases? En, ook gezien Martijn's reactie, wat zijn de criteria? Ondergrond heeft, ondanks de vast heel goede bedoelingen, toch iets van een aparte 'kneuzen-rubriek' dat schreeuwt om overgeslagen te worden. Of is het niets meer dan een manier om het onafhankelijke circuit aan het blad te binden?

Waarom is dat Anton Corbijn-experiment nooit doorgezet?

The mind boggles...

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 3 June 2003 09:45 (twenty-two years ago)

De nieuwe lay out doet me denken aan die van Opscene. Dat is geen compliment: teksten die half over elkaar vallen, artikelen waarbij je drie keer moet kijken voor je door hebt om welke band het gaat, de Moordlijst waarbij het nauwelijks zichtbaar is wat de band en wat de albumtitel is. Etcetera.
Dat men tegenwoordig à 70 eurocent per minuut moet bellen om een prijs te winnen valt te begrijpen als het is gedaan om geld binnen te krijgen dat aan andere nuttige dingen kan worden besteed (bijvoorbeeld: zorgen dat OOR niet over de kop gaat). Maar zeg dat dan gewoon en kom niet met de smoes dat men het voor ons makkelijker gemaakt heeft, doordat we nu kunnen bellen i.p.v. schrijven.
De recensies op alfabetische volgorde is een verbetering, vooral voor het terugzoeken. Niks tegen hokjes, maar OOR's hokjes zijn niet altijd de mijne en zo vind je lofi-pop/rock-plaatjes bij de roots of een eindelijk in Nederland uitgebrachte plaat bij de reissues.

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 3 June 2003 09:51 (twenty-two years ago)

De hele onderlaag van muziekmakend Nederland en België kwam er in OOR bekaaid vanaf. Met Ondergrond kan je bands eerder oppikken. De drempel is lager dan bij Play, maar om het een kneuzenrubriek te noemen is natuurlijk onzin. De Oil EP op Coalition bijvoorbeeld. Staan maar vijf tracks op, dus zou niet in de Play komen, maar die EP is geweldig. Dan vind ik het een goede zaak dat ie in OOR staat.

Die Relapse sampler is een uitzondering, maar er staan relatief onbekende Nederlandse bands op die niet allemaal in de Play terugkomen. Vandaar interessant voor Ondrgrond.

Born From Pain is de grootste moshcore band in Nederland en veel bekender dan Sauron. Zodoende de staat Born From Pain wel in de Play.

Lucky (Lucky), Tuesday, 3 June 2003 09:56 (twenty-two years ago)

maar om het een kneuzenrubriek te noemen is natuurlijk onzin.

Dat kleine releases in de OOR komen blijft hoe je het ook bekijkt een goede zaak, daar niet van. Doelde ook meer op hoe het bij mij als lezer overkomt.

De Oil EP op Coalition bijvoorbeeld. Staan maar vijf tracks op, dus zou niet in de Play komen

Er is dus een minimum aan tracks waar platen aan moeten voldoen om in Play te komen? Je mist er wel een hoop mee.

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 3 June 2003 10:13 (twenty-two years ago)

Waarom is dat Anton Corbijn-experiment nooit doorgezet?

Ik was er niet bij, maar volgens mij omdat het krankzinnig arbeidsintensief was. Schitterend, geweldig, maar nooit meer. Zoiets.

Er is dus een minimum aan tracks waar platen aan moeten voldoen om in Play te komen?

Nou ja, het is een rubriek voor albums. Ik vind zes verschillende nummers dan wel een minimum.

JoB (JoB), Tuesday, 3 June 2003 10:16 (twenty-two years ago)

Oh ja, ik vind de garage-7"s rubriek wel een duidelijke verbetering! Je kunt natuurlijk lekker cynisch gaan lopen doen, dat OOR achter de hype aanloopt enzo en dat is vast hartstikke waar, maar ik zie het liever wel dan niet. Hopelijk gaan nu meer winkels nieuwe 7"s verkopen.

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 3 June 2003 10:20 (twenty-two years ago)

De nieuwe lay out doet me denken aan die van Opscene.
wellicht dat ik daarom erg kan waarderen. de corbijn uitgave schreeuwde het uit van lelijkheid.

De hele onderlaag van muziekmakend Nederland en België kwam er in OOR bekaaid vanaf.
dat is natuurlijk ook weer waar. wellicht is het beter daar een aparte rubriek voor te hebben dan er helemaal niets aan te doen. de tijd zal het leren. en overigens Lucky, excuses dat ik over die je naam begon. het is eenvoudig weg je naam.

Oh ja, ik vind de garage-7"s rubriek wel een duidelijke verbetering!
tja dat vind ik nou weer op het randje. garagerock is in dus maar een aparte rubriek. daarbij lijkt het wel alsof de danceruimte is ingeperkt. en dat is toch niet fijn.

theo (theo), Tuesday, 3 June 2003 10:26 (twenty-two years ago)

garagerock is in dus maar een aparte rubriek. daarbij lijkt het wel alsof de danceruimte is ingeperkt. en dat is toch niet fijn.

Tja, het is het een of het ander. Maar er werd altijd de suggestie gewekt dat dance het enige genre was waar meer gebeurde dan op volledige albums. Een algemenere single/EP-rubriek voor onbekendere bandjes (dus meer dan alleen garage, en niet iedere single met remix-bonustracks van Radiohead erin) zou natuurlijk nog mooier zijn. Zou ook dat Coalition-probleem oplossen.

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 3 June 2003 10:34 (twenty-two years ago)

Theo, no problem.

Martijn, die rubriek (dus met meer genres dan enkel garage) zit in de vinyl pipeline, dus ff geduld.

Lucky (Lucky), Tuesday, 3 June 2003 10:41 (twenty-two years ago)

Er is dus een minimum aan tracks waar platen aan moeten voldoen om in Play te komen? Je mist er wel een hoop mee.

Wat een gelul. Dan komen al die toffe postrockbandjes er nooit in.
Godspeed!s' laatste had maar 5 tracks...

Storm (Storm), Tuesday, 3 June 2003 10:48 (twenty-two years ago)

tuurlijk je kunt altijd uitzonderingen bedenken, maar ze lijken bij OOR zelf in ieder geval te weten wie er in welke rubriek 'hoort'. helaas, zoals ariën ook al opmerkte, blijft er voor mij als lezer toch een soort speciaal-hoekje-voor-kneuzen-met-zijwieltjes-uitstraling omheen hangen.

(jg) ((jg)), Tuesday, 3 June 2003 10:54 (twenty-two years ago)

"speciaal-hoekje-voor-kneuzen-met-zijwieltjes-uitstraling"

Nee, meer voor een halfpipe-voor-skaters-waarvan-sommige-op hun-bek-gaan-en-anderen-glorieus-boven-de-rand-uitstijgen"

Lucky (Lucky), Tuesday, 3 June 2003 11:03 (twenty-two years ago)

maar meedoen met de Grote Jongens mag niet.

(jg) ((jg)), Tuesday, 3 June 2003 11:05 (twenty-two years ago)

Dat mag zodra je boven de rand komt en niet meteen op je bek gaat.

Lucky (Lucky), Tuesday, 3 June 2003 11:07 (twenty-two years ago)

Ieder zichzelf respecterend muziektijdschrift heeft een aparte sectie voor de beginnende bands en de andere kleintjes. Dan vallen die kleintjes meer op, want tussen alle grote namen verzuipen ze maar. Helemaal geen kwestie van klassejustitie, Calimero's

monique (monique), Tuesday, 3 June 2003 11:09 (twenty-two years ago)

Dus om in "Jip en Janneke" termen te blijven spreken de Calimero's moeten opvallen tussen de Pino's(nee juist! dan snap ik het ook:-)

Olaf Molenaar, Tuesday, 3 June 2003 11:24 (twenty-two years ago)

Calimero mag dan klein zijn, dat wil niet zeggen dat ie geen beter nummer kan maken dan Pino.

Lucky (Lucky), Tuesday, 3 June 2003 11:30 (twenty-two years ago)

Da's waar, maar wie ziet calimero nu als pino er met zijn dikke verenpak voorstaat.

monique (monique), Tuesday, 3 June 2003 11:32 (twenty-two years ago)

Da's waar, maar wie ziet calimero nu als pino er met zijn dikke verenpak voorstaat.
dat hangt natuurlijk van je lezers af. er zijn bladen voor wie Party Of One de pino's zijn en Radiohead de calimero's. bij Oor is dat inderdaad andersom.

theo (theo), Tuesday, 3 June 2003 11:39 (twenty-two years ago)

LiveXS heeft dan ook een rubriek Don't Believe The Hype waarin slechts plaats is voor de echt grote namen, waar de lezer niet echt op zit wachten.

monique (monique), Tuesday, 3 June 2003 11:45 (twenty-two years ago)

De nieuwe lay out doet me denken aan die van Opscene.

Of Aardschok. Alhoewel die ook nog weleens het bandlogo door de tekst heen zetten, zodat het nog moeilijker te lezen wordt.

Voorbeelden: het interviewtje met PPS zit in het verdomhoekje. En waarom staat er een wit blokje over de foto heen? Waarom is de lead iets verschoven ten opzichte van het artikel?
Relax in Zuid-Afrika: Bij de subkop "Een dag later neemt Relax..." wordt de tekstkolom om onverklaarbare reden ineens breder (een verschijnsel dat in het Ilse de Lange stuk epidemische vormen aanneemt). De pagina daarnaast komt er in de rechterkolom aan de linkerkant ineens een onwijs lelijke witte rand bij. Foto's lijken lukraak over de pagina heengesmeten. Lelijke kleur groen.
Flogging Molly: 2 keer dezelfde foto, alleen over de onderste is de tekst rücksichtlos heengeplakt. Kop doet vermoeden dat de band "Flogging Mc Molly" heet.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 3 June 2003 12:00 (twenty-two years ago)

Sowieso staan er door de hele OOR allemaal hele en (vooral) halve letters, waarvan de functie me niet duidelijk is. Hoe langer je het blad doorbladert, hoe ergelijker de schots en scheve vormgeving. Ik heb de redactie maar een geo-driehoek gestuurd. :-)

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 3 June 2003 14:28 (twenty-two years ago)

Halfpipes, Sesamstraat...OOR heeft de vinger aan de pols als het gaat om jongerencultuur, dat zit dus wel goed.
DVD's, reissues, dance 12"-es en zelfs rawk 7"-es apart kan ik wel inkomen, zeker als je specialisten erover laat schrijven. Maar zijn kleine labels/ eigen beheer-platen specialisaties? Als het inderdaad je doel is om je lezers nieuwe dingen op ta laten pikken en desbetreffende scenes een steun in de rug te geven dan moeten die dingen gewoon alfabetisch tussen de reguliere releases in Play.

En die lay-out kan, ten overvloede, echt wat minder ADHD.

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 3 June 2003 15:11 (twenty-two years ago)

rawk is gewoon garagerock hoor. die termen ook allemaal. zucht.

theo (theo), Tuesday, 3 June 2003 16:15 (twenty-two years ago)

Rrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwkkkkkkkk.

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 3 June 2003 16:31 (twenty-two years ago)

maar meedoen met de Grote Jongens mag niet.
Da's maar relatief. Een klein kutlabeltje als Reflections Records krijgt hun bandjes (Face Tomorrow, Circle, Red Chord) wel in de 'gewone' recensierubriek. Sterker nog, bij de bespreking van de plaat van die laatste band wordt gerefereerd aan het 'grote' Relapse dat misgreep. Waarop een Relapse-release in de rubriek-der-kleintjes belandde...

En over die layout: in de bijna-schemering op het balkon levert het lezen schele hoofdpijn op.

Jan Peter (janpeter), Tuesday, 3 June 2003 19:26 (twenty-two years ago)

over lay-out gesproken. absoluut erg cool is het uiterlijk van de nieuwe Gonzo. niets op aan te merken. maar of het rraawwwkkk is weet ik dan weer niet.

theo (theo), Tuesday, 3 June 2003 20:37 (twenty-two years ago)

+: alfabetische recensies
-: artikelen in agenda, (live recensies en kleine releases) waarom niet in blad zelf?
----: nieuwe lay out = eew! (scheve koppen, slechte beeld/tekst verhoudingen, 't is net de break out....)

Hans (Hans), Wednesday, 4 June 2003 13:20 (twenty-two years ago)

Waar ik nog het hardste om moet lachen is:

Elke dag vers popnieuws op www.oor.nl

Yeah right:
http://www.oor.nl/OorNL/handler.cfm?event=h_nieuws

Het is toch echt al 4 juni en het recentste nieuwtje is:
A Tribe Called Quest terug
30/05/03 - De legendarische hiphopformatie A Tribe Called Quest duikt volgende maand de studio in om een reünie-album op te nemen.

Sindsdien is er ook niets gebeurd in de muziekwereld. Helemaal waar.

Doe het dan niet zou ik zeggen.

Storm (Storm), Wednesday, 4 June 2003 19:14 (twenty-two years ago)

Vooral de Play-rubriek is er wat mij betreft bepaald niet op vooruit gegaan. Verder mis ik de geweldige dj-rubriek van de heer John van L.;-) Ik herinner me een restyling van een paar jaar geleden. Daar is toen ook langzaam verbetering in gekomen. Hopelijk is dat nu weer zo.

Patrick, Wednesday, 4 June 2003 20:07 (twenty-two years ago)

Inhoudelijke vraag: waarom heeft Oor haar uiterlijk aangepast? Of moet ik daarvoor naar internalmemos.com ? :-) Wat is de aanleiding? Klachten gehad, of 'was het gewoon weer tijd' ?

Afgeleide: Een hoog pathetiek-gehalte dit keer. De interviews met Skin en Thom Yorke... wat een gezeur van die verwende artiesten. Ik heb Yorke en radiohead wel hoog zitten hoor, maar altijd dat gezeur over marketing etc. Als de interviewer dan vraagt dat ze nu toch gewoon weg kunnen gaan bij EMI, zegt Thom snel: oh nee, we willen niet weg hoor... bah.

Het meest pathetisch was het Counting Crows-artikel. Wel goed geschreven overigens (volgens mij was het Britt Stubbe). Wat een zeikerd. Het leven van een popjournalist is zwaar... :-)

Gerard (Gerard), Wednesday, 4 June 2003 20:28 (twenty-two years ago)

Dat interview met Adam Duritz was inderdaad hilaries, tragiekomies en tenenkrommend. Let wel, vanwege de man zelf, niet om het interview. Echt zwaar zal Stubbe het niet gehad hebben, volgens mij denk je tijdens zo'n interview al aan het heerlijk schmierende stukje dat je kan gaan schrijven...

De restyling: het verleden heeft inderdaad aangetoond dat na een (groot woord) revolutie de evolutie volgt, het zal wel goedkomen denk ik. Ik heb trouwens het idee dat de restyling het meest extreem gebruikt werd in het Pinkpopkatern, wellicht dat de reguliere stukken een wat gematigder opmaak krijgen in de volgende OORen?

Een woord van lof aan de heer Teeling voor het uitermate lezenswaardige stuk over Barcelona, z'n straatmuzikantencultuur en Manu Chao. Zeer levendig en makkelijk voor te stellen hoe 't daar geweest moet zijn.
't Zal wel niet, maar toch: is die "straatmuzikanten-compilatie-cd" waar je over schreef (ben de naam kwijt) misschien ergens online te verkrijgen?

willem (willem), Thursday, 5 June 2003 05:31 (twenty-two years ago)

Jazeker, een mailtje via deze website zou het hem moeten doen. Bedankt voor het compliment. :-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 5 June 2003 06:29 (twenty-two years ago)

Bedankt! :) Het mailtje is verzonden.

willem (willem), Thursday, 5 June 2003 06:50 (twenty-two years ago)

Gaat dit GVD nou over het blad of de webshite?
Dat OOR gebeuren op het internjet vind ik in ieder geval niks. Wat een kut lay-out! Wie bedenkt bij de redactie: Hee weet je wat leuk is.. een tickertape die horizontaal loopt... of een andere: we zorgen ervoor dat het TOTAAL niet duidelijk is wat clickbaar is en wat niet.... dat met die underline zoals ALLE andere websites doen is achterhaald....
Ik heb voor jullie een hint: "http://www.webpagesthatsuck.com/"

Eric Woning, Thursday, 5 June 2003 08:25 (twenty-two years ago)

Tja, het zal wel aan mijn bovenmatige intelligentie liggen, maar ik snapte meteen dat op de website de dingen in het menuutje of de dingen met >> erachter aanklikbaar zijn...
Inhoudelijk is er verder wel wat op aan te merken, maar de lay out is wel ok (zij het dat bewegende dingen van mij nooit zo hoeven). In ieder geval duidelijk.

Martijn Grooten (martijng), Thursday, 5 June 2003 08:34 (twenty-two years ago)

@storm: de eerste releases van Godspeed Y!BE werden dan ook niet besproken in Oor... ;-)

Verder deel ik de algehele tendens wel. Het is mij wat te onrustig geworden. Ik heb niet zo heel lang geleden mijn abonnement opgezegd, en had nu weer 's een exemplaar gekocht, maar na de eerste 20 pagina's ben ik afgehaakt. Heb nog wel doorgebladerd naar de recensies, maar echt prettig lezen doet het niet (meer).

herman, Thursday, 5 June 2003 15:53 (twenty-two years ago)

zo, en dan hoop ik dat ze de muziekkeus voor de oorgasms ook aanpakken met de restyling mee. Die laatste was echt heel dramatisch.
en dat terwijl er best leuke dingen uitkomen momenteel.

ajvds, Sunday, 8 June 2003 17:27 (twenty-two years ago)

wat mij het meest bijgebleven is: het relax artikel. Jezus mina. In de gemiddelde schoolkrant staan minder fouten. Even uit mijn hoofd....De eerste alinea: imput=input, vijfvingerige bas=vijfsnarige bas, de band was inmiddels redelijk gefokt=opgefokt,....

Gaat zo'n stuk nog door een redactie?

Bart Looman, Tuesday, 10 June 2003 10:44 (twenty-two years ago)

Er zaten sowieso erg veel fouten in de OOR. Heb eigenlijk alleen nog maar de OOR Underground bekeken en het was echt slordig. Bij verwacht weer geheel de concertagenda vanaf 29 mei wederom geplaatst. Dat kan je onmogelijk verwacht noemen. Boy Sets Fire speelt op de Amsterdamse Pop Prijs?? Maar volgens mij zijn dat opmaakfouten. Het riekt naar een haastklus. Kan gebeuren, maar van OOR verwacht je beter.

monique (monique), Tuesday, 10 June 2003 17:23 (twenty-two years ago)

In de Oor van deze week wordt de lijn doorgezet. soms werkt dat uitzonderlijk lelijk - de vragen in felrood (geen neomarxistisch rood) gedrukt en allerlei vage andere kleurtjes erbij - maar bij vlagen is het resultaat oorgstrelend - rem artikel. dat laatste gaat terug naar begin jaren negentig grafisch design. vast niet door iedereen geliefd maar het heeft tenminste smoel.

theo (theo), Friday, 13 June 2003 13:12 (twenty-two years ago)

wat betreft de naam lucky: in 3 maanden stage bij LiveXS heb ik nooit t lef gehad om te vragen hoe ie nu ECHT heet. Het zal wel altijd een mysterie blijven...op zich ook wel grappig!

marjanne, Monday, 16 June 2003 13:20 (twenty-two years ago)

Marjanne, ik word al 18 jaar Lucky genoemd (nope, heb die naam niet zelf verzonnen), da's echt genoeg voor mij.

Lucky (Lucky), Monday, 16 June 2003 15:12 (twenty-two years ago)

Dat OOR zuigt is gewoon een feit, eigenlijk al sinds mid jaren 80!!! Jammer dat Opscene en Vinyl het nooit hebben gered. Geef mij maar Q of MOJO. En ze blunderen wat af: zo schreef R Pereira (?) in de recentste Oor dat bij het concert van the stranglers Hugh Cornwell de zanger zou zijn en welja, ook nog een fototje erbij.... de man is al sinds augustus 1990 (13 jaar!) uit the stranglers en zeker niet on speaking terms. 1 minuut op het net researchen had al wat opgeleverd. Je zit goddikkie toch bij OOr? Of is zo iemand beter op zijn plaats bij het Noord Bergeyks Weekblad of iets dergelijks?

eric, Tuesday, 17 June 2003 18:56 (twenty-two years ago)

Roy Pereira is de stagair. Kijk maar in de colofon.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 17 June 2003 19:18 (twenty-two years ago)

Au, die zal voorlopig zijn bed niet uitdurven...Rustig aan, mensen ;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 17 June 2003 19:22 (twenty-two years ago)

ja, maar roy heeft een excuus. voor de kneuzenafdeling - sorry: oor underground - moest hij de verzamelaars nieuw alkmaars peil 2003 én rob acda award finalisten 2002-3 én gooise goden vol. 2 recenseren, volgens mij raakt élk mens van zo veel goedbedoelde lokale meuk ernstig in de war.

(jg) ((jg)), Tuesday, 17 June 2003 19:33 (twenty-two years ago)

Het was in ieder geval een concert om nooit te vergeten...

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 17 June 2003 19:42 (twenty-two years ago)

volgens mij raakt élk mens van zo veel goedbedoelde lokale meuk ernstig in de war.

Fuck, ik zou van het dak vd flat afspringen ;-) Respect voor Roy!

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 17 June 2003 20:03 (twenty-two years ago)

Zeker respect voor de mensen die uit hoofde van hun functie gedoemd zijn om lokale bands te beluisteren. een zwaardere baan is er niet. respect is nog te weinig voor deze ehhh held! duh zeg.. het moet hier echt niet gekker worden.

theo (theo), Wednesday, 18 June 2003 07:06 (twenty-two years ago)

Wie wil de mop aan Theo uitleggen? ;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 18 June 2003 07:29 (twenty-two years ago)

oh ik snap de mop wel hoor, vond alleen dat Roy er nu wel erg gemakkelijk vanaf kwam. vandaar ;-)

theo (theo), Wednesday, 18 June 2003 07:56 (twenty-two years ago)

Heeft een stagiair geen begeleidende redacteur dan? En een eindredacteur, heeft Oor die ook geen?
Een stagiair mag fouten maken.

Vasquesz, Wednesday, 18 June 2003 08:03 (twenty-two years ago)

Het blad OOR heeft Mark van Schaick als eindredacteur. OOR DERUIT is een apart blad, ingeniet in OOR. Daarvan ligt de eindredactie in handen van iemand anders. Lucky?

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 18 June 2003 08:13 (twenty-two years ago)


Nou het is natuurlijk logisch: ieder mens op de hele wereld mag fouten maken! Gelukkig wel!
Mar iedereen die ook maar een pietsie van the stranglers weet had kunnen zien dat dit dus echt een volkomen kulverhaal was! En als je het niet weet check je het toch efkes?
Het was trouwens wel een heel leuk concert! :-)

eric, Wednesday, 18 June 2003 08:15 (twenty-two years ago)

Ach ja, je hebt foutjes en regelrechte blunders. En voor het maken van beide hoef je niet eens per se stagiair te zijn...

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 18 June 2003 08:20 (twenty-two years ago)

Zo is het maar net.

arnout, Thursday, 19 June 2003 00:19 (twenty-two years ago)

maar dat maakt het niet minder dom. wanneer ik een fout maak krijg ik daar ook boze brieven van lezers op. en terecht.

theo (theo), Thursday, 19 June 2003 07:26 (twenty-two years ago)

Inderdaad. Maar om een blad af te kraken op grond van één fout is een beetje vreemd. Dat is het nemen van een (niet eens a-selecte) steekproef van grootte 1 en een half minuutje researchen op het net leert je dat dat geen betrouwbare infomatie oplevert.

Martijn Grooten (martijng), Thursday, 19 June 2003 07:41 (twenty-two years ago)

Inderdaad. Maar om een blad af te kraken op grond van één fout is een beetje vreemd.
daarin beste martijn heb je groot gelijk.

theo (theo), Thursday, 19 June 2003 07:48 (twenty-two years ago)

"Inderdaad. Maar om een blad af te kraken op grond van één fout is een beetje vreemd."

Mee eens, maar het was dan ook slechts een voorbeeldje. Oor was nog leuk toen het nog dat maffe grote formaat had (tot 84 ofzo?)! Kon niet wachten tot de nieuwe er was ! Maar toen ik ouder (en kritischer) werd had ik al gauw door dat Oor veel te veel op platgetreden paden wandelde, ja dat is gewoon mijn visie! En dan al die aandacht voor dance en rap, ja ik denk nog altijd "da's disco en disco is fout" !!! nee, effe zonder gekheid, mij maak je niet wijs dat serieuze muziekliefhebbers op een interview met de moordgasten (was dat vorige maand ofzo?) zitten te wachten.
Eigenlijk weet je al genoeg dat in de jaren 70 Peter "Weeshuis/ Ontbijtradio" van Bruggen de punk journalist was van Oor! Wat hij trouwens toen wel heel leuk deed was als een soort 1 april grap een hele hype rond een nietbestaande artiest maken, maar dat is weer een heel ander verhaal...

Eric, Friday, 20 June 2003 07:48 (twenty-two years ago)

enneh is het het nou :HET oor (want grammaticaal correct) of DE oor (van De muziekkrant Oor)????

eric, Friday, 20 June 2003 08:30 (twenty-two years ago)

Nou, volgens mij hebben jullie een andere Oor gelezen dan ik want ik vond 'm heel duidelijk en leesbaar. De Play-rubriek ziet er nu gewoon even anders uit, maar bij de volgende editie zijn we dat al lang vergeten.

Pieter Coupé, Friday, 20 June 2003 10:43 (twenty-two years ago)

Ik vind de OOR journalistiek en stilistisch gezien soms echt heel slecht. Exemplarisch vind ik Tom van Engelshoven: een aantal jaren geleden schreef hij een hele mooie reportage over Jeff Buckley, die toen net een tijdje dood was. Bovendien heeft hij een leuke column en kreeg hij de PopPersPrijs, tegelijkertijd met het feit dat Tom Holkenborg in Groningen de PopPrijs kreeg met de oude Junkie XL
Naast deze positieve feiten zie je ook een andere Tom van Engelshoven, die een serie erg magere en slecht aan elkaar geschreven artikelen schrijft over dEUS (het bijwonen van de repititie was dramatisch) en de amateuristisch geschreven monoloog van Dinand van Woesthoven van Kane; daarin maakt hij alle fouten die je kan maken.
Verder zijn de artikelen inhoudelijk vaak erg mager en komen steeds weer dezelfde bands aan bod (Live, Anouk, U2, St. Germain heeft er in een bepaalde periode tien keer achter elkaar in gestaan). Het geschreven PinkPop kan je het wel noemen.
Ik pleit eerder voor een grondige inhoudelijke vernieuwing dan voor een andere vormgeving. De OOR moet uitblinken in wat meer volwassenheid en niet in kinderachtige quotes of flauwe grappen.

J RG N, Saturday, 21 June 2003 11:53 (twenty-two years ago)

Exemplarisch vind ik Tom van Engelshoven: een aantal jaren geleden schreef hij een hele mooie reportage over Jeff Buckley, die toen net een tijdje dood was.

Wat een verschrikkelijk stuk was dat. Ik ging bijna over mijn nek. En gezien de ingezonden brieven (Oor had toen nog een brievenrubriek) was ik niet de enige. Een heel seizoen Spoorloos bevat minder vals sentiment. Later heeft Engelshoven nog zoiets gehad, toen hij de slachtoffers van het Roskilde ongeluk ging herdenken.
Niks tegen die man, maar je moet hem uit de buurt van dode mensen houden, want daar zet hij een protserige marmeren grafsteen met engeltjes en citaat van Nel Benschop op.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 21 June 2003 22:17 (twenty-two years ago)

Als ik het teruglees vind ik het inderdaad wat sentimenteel en idealiserend. Het artikel heeft toch wel een iets bredere kijk op de betreffende muzikant en is inhoudelijk veel sterker dan die nietszeggende interviews die 9 van de 10 keer in de OOR staan. Van mij hoeft de OOR ook niet alleen interviews te publiceren, maar mogen er ook wel wat meer beschouwende stukken in, waarin men inhoudelijk af en toe ook op een wat hoger niveau probeert te komen.

J RG N, Tuesday, 24 June 2003 10:32 (twenty-two years ago)

J R G N is een mens naar mijn hart ;-)

theo (theo), Wednesday, 25 June 2003 06:57 (twenty-two years ago)

Beetje laat, maar toch even ter verduidelijking: Mark van Schaick doet ook de eindredactie van OOR Deruit.

Over het Stranglers-bericht: aangezien ook wij benieuwd waren welke originele leden naar Joure zouden komen heeft Roy de organisator gebeld. Zijn woorden: ' Wij weten ook nog niet wie er komen, alleen van Hugh Cornwell is zeker dat hij er zal zijn.'

Die goede man bleek achteraf dus zelf niet te weten wie of wat hij had geboekt. Mooi verhaal...

Lucky (Lucky), Thursday, 3 July 2003 11:45 (twenty-two years ago)

En hoe heet je nou èècht? ;-)

En het is natuurlijk De Oor. En niet vanwege 'de muziekkrant Oor' (want dan zou je ook 'Het blad' Oor kunnen gebruiken of zo, aangezien 'muziekkrant' geen onderdeel meer is van de titel).
Gewoon omdat dat zo hoort met titels. Het is ook De Panorama, en niet het 'grammaticaal correcte' het panorama (dat dus alleen grammaticaal correct is als het om een wijd zicht gaat, en niet om het pulpmagazine. Zo is 'het oor' alleen grammaticaal correct als het om het geluidsorgaan gaat en niet om de Grachtengorgelende Dorpspomp©).

Vasquesz, Thursday, 3 July 2003 11:54 (twenty-two years ago)

Grachtengorgelende Dorpspomp©? Hmm, Rotterdam is grachtvrij, we hebben wel singels in de Soulmetropool...

Lucky (Lucky), Thursday, 3 July 2003 12:28 (twenty-two years ago)

Lucky, lees dan ook even het verhaal waar Roger al eerder (de 17e) een linkje van plaatste dat ik op musicfrom heb gezet over het voorprogramma dat ik met mijn band mocht doen. Die arme organsator (ik denk dat ik weet wie je aan de lijn had) zag het op een bepaald moment niet meer zitten. En die Hugh Cornwell was er zeker niet volgens Jan ten Boom (boeker van Caesar, Daryll-ann, enz.).

Marty, Friday, 4 July 2003 07:33 (twenty-two years ago)

Prachtig verhaal Marty :-) Dat Hugh Cornwell er niet was (en ook niet zou komen) is voor iedereen nu wel duidelijk ;-)

Lucky (Lucky), Monday, 14 July 2003 12:26 (twenty-two years ago)

Inderdaad grappig maar wel een tikje eenzijdig, kijk ook eens www.bazwarne.com (site van de gitarist) of www.stranglers.net (officiele site) voor reviews uit een heel andere hoek :-)
Een paar dingetjes dienen recht gezet te worden:
ze kosten zeker geen 18000 euro! Wil je ze op je feestje hebben komen ze (excl. reis- en hotelkosten) voor 4000 pond. Dat is als je 1000 pond extra kosten meerekent totaal 5000 oftewel 8000 euro (effe uit de losse pols)
En verder, ik weet niet wat Girls on Top gewend is maar ik heb nog nimmer gesoundchecked terwijl je publiek er al is, da's wel zo ontzettend not done, en ik ben ook maar een amateur/semiprof.
Je moet begrijpen dat een band als the stranglers ook gewoon een bedrijf is dat jaarlijks in heel Europa (en soms ook daarbuiten) rondtourt en geen hobbyclubje.
Ook is het verhaal van de tweede toegift onzin, al jaren lang (zeker sinds mid jaren 90) wordt er met heroes geeindigd (ja nogal wiedes, grootste hit en prima showstopper) en dus ook hier. Dat de fans inmiddels soms ook kids hebben, en dat die dan backstage komen bijkletsen, da's heel gewoon bij oudere bands in de UK. Ik snap niet dat jij dat vreemd vindt Lucky. En het moet gezegd worden: Girls on Top; leuke bandnaam, nu ook nog een paar leuke nummers en wie weet mag je nog wel eens een keer met een echte band spelen!

eric, Monday, 14 July 2003 14:15 (twenty-two years ago)

eh ik bedoelde "ik snap niet dat jij dat vreemd vind Marty"
sorry Lucky (het rijmt wel op elkaar, een beetje....)

eric, Monday, 14 July 2003 14:18 (twenty-two years ago)

Heette de kat waar het buitenaardse troeteldier 'Alf' zijn zinnen op had gezet ook al niet Lucky? En: wat zal het Hedon in Zwolle nog niet eens zo lang geleden een sof gehad hebben toen Hugh Cornwall een toch doortimmerd optreden gaf voor anderhalve man en de bekende paardekop. En wie neemt Oor nu nog echt serieus these days, de recensies buiten beschouwing gelaten... De indeling kunnen ze wel aan onszelf overlaten inmiddels, come on! Dat weten de bovenstaanders zelf ook wel dunkt mij. Ter vergelijking: het jubileumnummer van Oor, ergens een afgelopen najaar kortgeleden, dat is het journalistieke niveau dat prikkelt. Dat lijken ze voorgoed kwijt. Ik heb gezegd.

albert jonker, Monday, 14 July 2003 16:23 (twenty-two years ago)

Tsja, de bekende anderhalve man en paarde(n?)kop kan Hugh dit weekend ergens in de Nijmeegse vierdaagse festiviteiten zien optreden (acoustisch) dus als je nog 50 eurocent over hebt... de man is geheel tegen zijn eigen verwachting in toch duidelijk de loser na de breuk in 1990, de stranglers hadden afgelopen winter een uitverkochte tour in de UK, hebben net een major deal (Universal ?) voor een nieuwe CD, waren de special guests van 100 jaar Harley Davidson in Barcelona, doen aankomende winter een grote UK tour met (kots) Ub40 (wel dus gewoon uitverkochte zalen a la Ahoy), kortom: het bedrijfje (met 3 van de 4 originele leden uit 1975!) loopt aardig.

Wat betreft Oor en de organistaie van Vroem, het noemen van de naam Hugh Cornwell in de buurt van de huidige leden wordt vast niet gewaardeerd (vroeger werden jounalisten door the stranglers (JJ Burnel!) nog wel eens ontvoerd, aan de eiffeltoren gebonden of een beetje geslagen....)(gelukkig voor Oor zal dat tegenwoordig wel meevallen)

eric, Tuesday, 15 July 2003 07:09 (twenty-two years ago)

En verder, ik weet niet wat Girls on Top gewend is maar ik heb nog nimmer gesoundchecked terwijl je publiek er al is, da's wel zo ontzettend not done, en ik ben ook maar een amateur/semiprof.

Huh? Ze konden toch niet anders? En wat is er not done aan? Zit jij in een band met roadies die het voor je doen?

Wil je ze op je feestje hebben komen ze (excl. reis- en hotelkosten) voor 4000 pond.

En hoe weet je dat ze 4000 pond kosten?

Dat de fans inmiddels soms ook kids hebben, en dat die dan backstage komen bijkletsen, da's heel gewoon bij oudere bands in de UK. Ik snap niet dat jij dat vreemd vindt Lucky.

Ik vind het ook vreemd, als ik een goedlopend bedrijf zou hebben hoef ik echt niet constant familie in m'n kantoor, tenzij ze meehelpen. En hoe weet je dat dat gewoon is bij oudere bands in de UK? Volg je ze allemaal?

En het moet gezegd worden: Girls on Top; leuke bandnaam, nu ook nog een paar leuke nummers en wie weet mag je nog wel eens een keer met een echte band spelen!

Is dit denigrerend bedoeld of moet ik dit zien vanuit het perspectief zien dat de Stranglers eerder een bedrijf dan een echte band is?

En Marty, als jullie nieuwe plaat klaar is, gaat ie dan ook naar de Oor of niet? Die van ons waarschijnlijk niet. Tuurlijk wil je tussen de rest staan, voor vol aangezien worden. Je kan de geus uit gaan hangen en het tegengestelde roepen maar als ik m'n band als underground getypeerd wil zien worden dan wel graag door een underground blad en geen Oor.

AutoStatic (AutoStatic), Tuesday, 15 July 2003 08:18 (twenty-two years ago)

En wat is er not done aan? Zit jij in een band met roadies die het voor je doen?
Helaas heeft mijn huidige band geen roadies :-) Ik vind het echt een afgang als je staat te pielen en te prutsen met je technici en je apparatuur terwijl het publiek toekijkt. Dat kan echt niet hoor Autostatic, je verpest je hele gig! Ik moet er zelf in ieder geval niet aan denken. En een full prof machine als the stranglers doet dat zeker niet. No way.

En hoe weet je dat ze 4000 pond kosten?
via een boeker in de UK

En hoe weet je dat dat gewoon is bij oudere bands in de UK? Volg je ze allemaal?
Nou zeker niet allemaal! Godzijdank niet! Maar ik ben regelmatig in de UK (en elders) bandjes wezen kijken en dan vooral uit de periode 77-83 (daar hou ik nou eenmaal van) en daar is het de usance dat de band het leuk vind bij te praten met fans die ze soms al jaren kennen en die soms flinke einden reizen. Zo waren er in Joure ook een aantal Duitse en Engelse "regulars". Dat die hun kids bij zich hebben; ja dat kan toch? Die mensen zjn vaak al veertigers! En zo als JJ Burnel al zei (vrij geciteerd) "Since we have been ignored by the media for years and years we have to breed our own fans" LOL

Is dit denigrerend bedoeld
Nee hoor ik bedoel alleen dat het leuk zou zijn als een plaatselijk bandje als die Girls on Top NOG eens een keer met een echte band mag spelen. Houden ze misschien wat meer over dan een paar kaartjes voor Blof en wat gejatte pijpjes bier.
Ik zou het als ik Girls on TOp was een hele eer vinden te mogen spelen met een international top-act die over de hele wereld speelt (hoezeo reunie of jubileum concert? ook die verhalen sloegen nergens op, de band vierde haar 21e verjaardag reeds in 1997 in de Royal Albert Hall), een high profile CD release op stapel heeft staan (eerste studio CD sinds 1998), enzovoorts.
Tijdens de wat hoekige, niet onaardige poprock van Girls on TOp gingen er zo'n 10 man uit hun dak, tijdens the Stranglers de overige honderden....


eric, Tuesday, 15 July 2003 10:09 (twenty-two years ago)

Ok, da's duidelijk ;)

AutoStatic (AutoStatic), Tuesday, 15 July 2003 10:41 (twenty-two years ago)

Hmmm, duidelijk weer wat actie gemist. AutoStatic nam de honneurs even waar. Waarvoor dank. Het kwam ook op mij een beetje denigrerend over maar dat zal wel niet zo bedoeld zijn. Misschien wat ongelukkig geformuleerd.

Goed, dat van die soundcheck konden wij niet veel aan doen. Hadden we dan niet moeten soundchecken? Dat van die 18000 euro was blijkbaar een gerucht. Blijkt niet gestaafd. Waarvoor excuses. Dat het bedrijf Stranglers gerund werd door een stel eikels is mijn perceptie. Ga ik niks aan veranderen.

Ik mag er verder uit opmaken dat Eric ook aanwezig was. Vond jij het zo'n goed optreden dan van die Stranglers? Peilingen onder het publiek deden toch anders vermoeden. Jan ten Boom (boeker Daryll Ann en Caesar enzo en vroegere fan) vond het uit nostalgisch oogpunt wel aardig, maar verder? Een aanfluiting wilde hij het nog net niet noemen.

En of wij onze cd naar de Oor sturen? Geen idee, hij moet eerst maar eens opgenomen worden.

Marty, Tuesday, 15 July 2003 12:54 (twenty-two years ago)

Okee, en nu maar weer on topic. Het ging immers over de lay-out van de Oor.

Marty, Tuesday, 15 July 2003 12:59 (twenty-two years ago)

Vond jij het zo'n goed optreden dan van die Stranglers? Peilingen onder het publiek deden toch anders vermoeden.

Ja redelijk goed, ze zijn op festivals toch vaak een beetje al te veel op de greatest hits tour maar ja ze moeten wel, de meeste oude nummers werden lekker vet en krachtig neergezet, ook nieuwer materiaal was lekker. Maar... ik ben bevooroordeeld want heb ze niet voor niks zo'n 50 keer gezien sinds 1978 ... :-) Anyway, ik stond behoorlijk vooraan, zag veel mensen (tientallen) dansen springen pogoen (jaja) en gewoon plezier hebben tijdens de gig.
Geheel off topic, begin jaren 80 speelde de oer Darryll Ann als Noodrem nog covers van the stranglers en the cure... Is allemaal toch nog goed gekomen nietwaar? :-)

eric, Tuesday, 15 July 2003 13:25 (twenty-two years ago)

Ah, we hebben hier te maken met een echte fan? Vijftig keer is nogal wat zeg. Petje af. Mijn mening is duidelijk, ik was niet kapot van het gebodene (vooral niet van de zanger eigenlijk), maar misschien was dat wel de generatiekloof. Ik ben van 1976 en heb de hoogtijdagen van die band ruimschoots gemist volgens mij. Er waren inderdaad wel veel buitenlanders, ik meen een hele grote groep Britten en ik hoorde ook wel wat Duits hier en daar.

En dat Daryll-Ann weetje wist ik nog niet :-)

Marty, Tuesday, 15 July 2003 13:42 (twenty-two years ago)

Fan is een beetje een eng woord maar ik weet ook geen andere term (ben zowieso fan van muziek in het algemeen!)
Er zijn iderdaad altijd zowieso veel Britten bij optredens en festivals met dit soort 70s / 80s bands! Zeer fanatieke liefhebbers die lui.
Ach generatiekloof of niet, verschillende smaken houden het leuk en Paul Roberts, the stranglers' zanger, is een typisch voorbeeld van Love Him or Hate Him, geen tussenweg mogelijk.
En ik weet niet recies wie er van de huidige Darryll Ann in dat bandje speelden, iig 1 van de twee Paulusmas en Jeroen Vos (bas) en Frank van de Bij (drummer op eerste Darryll Ann cd). Ach ja those were the days. :-)

eric, Tuesday, 15 July 2003 13:56 (twenty-two years ago)

Fan is een beetje een eng woord maar ik weet ook geen andere term (ben zowieso fan van muziek in het algemeen!)

Zijn we het daar gelukkig over eens! En nu maar weer verder over de lay-out van de Oor. Daar begon het mee...

Marty, Tuesday, 15 July 2003 14:15 (twenty-two years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.