vrouwelijke popjournalisten

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Bestaan ze (nu begint iedereen weer over Lotje Ijzermans...)
en deugen ze? En wie is de 'beste', hipste en meest trendzettende?
Schrijven ze anders, denken ze anders of zijn we toch allen één pot nat.

O ja, dit keer geen (al te) flauwe sexgrappen?

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Tuesday, 7 October 2003 12:10 (twenty-one years ago)

Britt Stubbe is een vrouw neem ik aan? Die doet het wel aardig bij de Oor op het moment.

Storm (Storm), Tuesday, 7 October 2003 12:22 (twenty-one years ago)

Of misschien Wendy Koops, ik lees de laatste tijd
nogal veel stukken van haar hand in OOR en Fret.

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Tuesday, 7 October 2003 12:34 (twenty-one years ago)

Schrijven ze anders, denken ze anders of zijn we toch allen één pot nat.
O ja, dit keer geen (al te) flauwe sexgrappen?

Ja zeg, geen grappen? Jij begint over één POT nat... :)

Ik heb geen verschil kunnen constateren, behalve dat ooit een geweldige Rammstein cd door een vrouw (in de OOR) de grond in werd geboord.

Jan Willem, Tuesday, 7 October 2003 12:47 (twenty-one years ago)

een geweldige Rammstein cd
die is er niet dus ik denk dat je je vergist ;-)

ik zie wel verschil, alleen al in het feit dat er veel
meer mannelijke popjourno's zijn. Is het zo'n mannenberoep?
meer voor de Lesters en de Theo's van deze wereld?

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Tuesday, 7 October 2003 13:00 (twenty-one years ago)

Objectief gezien was het een geweldige Rammstein cd, ik zeg niet dat ik ze goed vind....leuk wel, maar da's wat anders.

Het is geen mannenberoep, alleen moet de emancipatie hier nog beginnen (volgens zangeres Antye Greie-Fuchs van Laub althans en zij heeft recht van spreken in mijn ogen).

Wel typisch dat een man zich dit afvraagt ;)
Of probeer je naar een bepaalde vrouw je goede wil te tonen? Doe het niet, dat is net zoiets als een lid van de KKK roept: hoop doet leven (citaat Michael Moore uit Stupid White Men).

Jan Willem, Tuesday, 7 October 2003 13:11 (twenty-one years ago)

ik zie wel verschil, alleen al in het feit dat er veel meer mannelijke popjourno's zijn

Maar daarom hoeft er toch geen verschil te zijn? (behalve dat natuurlijk elke (pop)journalist verschillend schrijft) Er zijn ook veel meer mannelijke buschauffeurs. Rijden vrouwen daarom anders?

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 7 October 2003 13:12 (twenty-one years ago)

Ja Martijn die rijden anders....ik zeg niet slechter, anders :)

Jan Willem, Tuesday, 7 October 2003 13:20 (twenty-one years ago)

Rijden vrouwen daarom anders?
men zegt het! En misschien is muziekliefhebben (mooi werkwoord)
voor ons wel hetzelfde als de autopassie voor anderen. Als je
hier vraagt wie je favoriete popjourno is (of een daarvan afgeleide vraag), krijg je meestal snel en veel antwoorden. De Japen Boots, Koenen Poolman en Lesters Bangs zijn hier al vaak opgehemeld of lichtelijk de grond in geboord.

Maar over vrouwelijke journo's lees ik nu bijna niks, alleen
wat gestuntel, wat 'sex-'grappen (zie de wendy koops-thread die notabene weggesaneerd is eerder vandaag) en 'dat we allemaal hetzelfde zijn.

Geloof ik niks van. Enne... het hier veelal verguisde Samsonic heeft een redactie met twee dames aan het hoofd. Is daarom een weinig bijzonder blad (ik lees ut graag en vind ut wel een puik blad) en zijn de Q-achtige fotobijschriften daarom zo fuckin' flauw (dat zijn ze)?

Schiet op zeg.

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Tuesday, 7 October 2003 13:24 (twenty-one years ago)

Ik snap je niet waar je nu precies heen wilt, Johannes. Vind je dat vrouwen slechter schrijven? Of "anders"? Vind je dat wij vrouwelijke popjournalisten onderschatten? Of teveel als vrouw zien? Of te weinig?

Ik denk er zelf weinig over na geloof ik. Ja, bij Peaches in OOR viel het me op dat een vrouw het geschreven had. Maar verder denk ik dat mijn mening omtrent journalisten (over heel veel heb ik eigenlijk geen mening) weinig anders zou zijn als het Erika van den Berg, Bertha van der Kamp en Hermien van den Horst was geweest.

Martine Grooten (martijng), Tuesday, 7 October 2003 13:33 (twenty-one years ago)

Oor-opa Harry van Nieuwenhoven schreef ooit glamrockrecensies onder het pseudoniem Henriette van Nieuwenhoven (zijn fictieve nichtje), uit dedain voor het genre. Go figure.

Wie naar de Ziel & Zaligheidaflevering van Britt Stubbe op de 3voor12-site luistert, hoort Britt vertellen dat zij, als vrouw, anders popmuziek benadert dan mannen. Ze wil meer weten over de mensch achter de artiest, praat sneller over gevoel dan over feitjes (hopelijk vat ik t zo goed samen). Je ziet ook weinig vrouwen in de sportjournalistiek (Marije Randewijk van Het Parool springs to mind, en die is ook nog eens heel erg goed), al hoor ik daar zelden iemand over klagen. Misschien omdat met name voetbal en voetbalschrijverij als een mannenspeeltje wordt gezien? En geldt dat ook niet een beetje voor rock? Het zou niet moeten uitmaken, natuurlijk. Maar dat is te pc.

Ik denk werkelijk dat Samsonic een ander blad was geweest als het werd geleidt door twee mannen, andere keuzes, andere invalshoeken. Ik denk ook dat artiesten, met name mannen, anders reageren op een vrouwelijke journaliste dan op een soortgenoot.
Misschien moeten we Britt, Suzanne, Marit enzo eens uitnodigen om hier wat over te roepen. Ik ga wel even wat rondmailen.

Gzz (Gzz), Tuesday, 7 October 2003 14:04 (twenty-one years ago)

Mij maakt het niet zo heel veel uit, maar vooral bij Britt Stubbe's recensies ben ik tegenwoordig voorzichtig. Al een paar keer platen gehad die zij helemaal de hemel inprees en die mij wel wat leken, maar dan toch tegenvielen.

Dat heb ik bij mannelijke journalisten ook regelmatig, dus ik kan niet echt verschillen benoemen.

Ik vind Annemarie van Looij trouwens wel beter dan Britt.

Michel (Michel), Tuesday, 7 October 2003 14:22 (twenty-one years ago)

Denk ook aan Leonieke, Hester... (ons kent ons? hoezo?!)

JoB (JoB), Tuesday, 7 October 2003 14:29 (twenty-one years ago)

Ik denk dat individuele persoonlijkheid een veel grotere invloed heeft op stijlverschillen dan sekse.

JoB (JoB), Tuesday, 7 October 2003 14:30 (twenty-one years ago)

Vind je dat vrouwen slechter schrijven? Of "anders"?

Vrouwen schrijven inderdaad anders. Ik denk dat je in 3/4 van de gevallen van een wat langere tekst kan zeggen of het door een man of een vrouw geschreven is en bij een roman zelfs nog iets makkelijker.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 7 October 2003 14:35 (twenty-one years ago)

Ik denk dat individuele persoonlijkheid een veel grotere invloed heeft op stijlverschillen dan sekse.

Uiteindelijk wel.

Het is wel vaak zo dat vrouwen zelf het feit dat zij vrouw zijn in hun stukken uitroepen. Nog altijd bittere noodzaak of een achterhaald idee?

Dat van Leonieke kan ik trouwens 100% beamen.


Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 7 October 2003 15:48 (twenty-one years ago)

Ik zie geen verschil tussen vrouwelijke en mannelijke popjournalisten die erop duiden dat deze verschillen te maken met de hormoonhuishouding. Ook niet bij chauffeurs (helemaal niet sinds ik deze week een jonge dame uit haar hatchbackje zag stappen om een vette Fransoos in een dikke bak stijf te schelden), maar 1 ding blijft me dwarzitten: vrouwelijke grensrechters bij mannenvoetbal. Ik zeg niet dat ze niet vlaggen kunnen, want dat kunnen de kerels ook niet. Maar het is geen gezicht. Mannelijke grensrechters bij damesvoetbal evenmin.
De NME - zowaar - had gedurende een bepaalde periode vrouwelijke journalisten die stukken beter waren dan hun mannelijke collega's, gewoon omdat ze beter schreven.

Nanne Tepper (Nanne Tepper), Tuesday, 7 October 2003 16:49 (twenty-one years ago)

Nanne, de enige vrouwelijke grensrechter van topniveau lijkt notabene een man. (Of in elk geval iets in de buurt daarvan)(Zo'n francaise die ook Champions League fluit.)

Ludo (Ludo), Tuesday, 7 October 2003 18:06 (twenty-one years ago)

wacht es even. De flauwe seksgrap, was dat de 'grap' die ik toevallig deze middag postte in de thread die er nu niet meer is? Als dat de rede was; mijn excuses.

Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 7 October 2003 19:47 (twenty-one years ago)

Nee, dat was die van die Sorbedinges de Dinges [laatste poster]

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 7 October 2003 20:30 (twenty-one years ago)

fjiew...

Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 7 October 2003 20:45 (twenty-one years ago)

Ik kan me nog een briljante Hein de Kort strip uit Oor (uit '94)herinneren waarin hij Cherie en Zwanet, toendertijd eindredacteur en redactie-assistente, moet flemen omdat hij zijn jaarlijstje niet op tijd heeft ingeleverd...
...en Hannelore kwam er in een recent hitje ook niet zo goed weg.

koen, Wednesday, 8 October 2003 07:23 (twenty-one years ago)

Objectief gezien was het een geweldige Rammstein cd
*kuch*

Maar ter zake: Wie naar de Ziel & Zaligheidaflevering van Britt Stubbe op de 3voor12-site luistert, hoort Britt vertellen dat zij, als vrouw, anders popmuziek benadert dan mannen. Ze wil meer weten over de mensch achter de artiest, praat sneller over gevoel dan over feitjes
En hoe weet Britt Stubbe dit? Ik bedoel: ze zal best van zichzelf vinden dat ze popmuziek anders benadert dan de meeste popjournalisten (meerderheid mannen), maar hoe weet ze zo zeker dat dat komt omdat ze vrouw is, en niet omdat ze Britt Stubbe is? Heeft ze hierover wel eens overleg met haar sistas in het veld?

...en Hannelore kwam er in een recent hitje ook niet zo goed weg.
Ach, een Noorderling. Het woord is 'vanaf'.

Vasquesz, Wednesday, 8 October 2003 07:35 (twenty-one years ago)

Lene Marlin is een zangeres die eens in de zoveel tijd een leuk, luchtig gitaarliedje op single uitbrengt. Ziet er leuk uit ook. Haar cd werd genadeloos neergesabeld. Door een vrouw ;-)

Olaf K., Wednesday, 8 October 2003 08:40 (twenty-one years ago)


Ach, een Noorderling. Het woord is 'vanaf'

Het is noorderling en geen Noorderling.

Jaap, Wednesday, 8 October 2003 08:45 (twenty-one years ago)

Dat maak ik zelf wel uit.

Vasquesz, Wednesday, 8 October 2003 08:47 (twenty-one years ago)

Ik denk werkelijk dat Samsonic een ander blad was geweest als het werd geleidt door twee mannen, andere keuzes, andere invalshoeken. Ik denk ook dat artiesten, met name mannen, anders reageren op een vrouwelijke journaliste dan op een soortgenoot.
Misschien moeten we Britt, Suzanne, Marit enzo eens uitnodigen om hier wat over te roepen. Ik ga wel even wat rondmailen.

perfect opgepakt, Guuz! Je hebt niet alleen mijn vraag begrepen maar tilt het ook verder. Ik ben benieuwd.

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Wednesday, 8 October 2003 08:53 (twenty-one years ago)

Ik ben veel benieuwder of er ook zwarte popjournalisten zijn.
Of gehandicapte.
Of blinde?
Dove?
Homoseksuele?

Erika van den Berg (Erik van den Berg), Wednesday, 8 October 2003 10:47 (twenty-one years ago)

Zwart(-ish): Jair Tchong en onze Ariën
Dove: alle Oorjournalisten (flauw)
Gehandicapte: Anneke Ruys (nog flauewer)
Homosuele: Gert Jonkers, doet nu weliswaar veel mode, maar ooit bij Revu dé Britpoppromotor.

Augustine Hoogaerts, Wednesday, 8 October 2003 10:51 (twenty-one years ago)

Laat ik 'm maar maken: als je de bladen een beetje leest zijn er genoeg dove popjournalisten. Woehoehoehoe. ;-)

[ok, crosspost, Guuz heeft net zo'n flauw gevoel voor humor als ik :-)]

Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 8 October 2003 10:52 (twenty-one years ago)

Ik ga wel even wat rondmailen

En?

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Wednesday, 8 October 2003 11:19 (twenty-one years ago)

"Homosuele: Gert Jonkers, doet nu weliswaar veel mode, maar ooit bij Revu dé Britpoppromotor."

Gert Jonkers was ooit mijn held toen hij nog Bladio op Kink FM presenteerde. Goh! Wat heb ik toen veel nieuwe leuke muziekjes ontdekt dankzij hem.

Maar... dit terzijde! Leuke discussie heren, ga verder!!! ;-)

Nicole (StarShine), Wednesday, 8 October 2003 11:30 (twenty-one years ago)

Wel gemailed (met Britt, Annemarie en Marit), maar nog geen respons, blijkbaar...

Guuz, Wednesday, 8 October 2003 12:03 (twenty-one years ago)


Omdat Guuz zo aandringt een reactie van Britt Stubbe, bij deze. Goed, ik ben een vrouw, ik ben popjournalist en dit is een vrij zeldzame combinatie. Jammer, maar waar. En stukken over de redenen, gevoelens van waaruit mensen muziek maken boeien me meer dan feitjes neuken. Maar ik beweer niet dat dit eerste alleen door vrouwen gebeurd, ik zou alleen graag zien dat ook meer Nederlandse journalisten (en dat zijn nou eenmaal vooral mannen) pomuziek meer vanuit deze hoek benaderen dan eindeloos praten over producer dit en studio dat. Ik weet niet of vrouwelijke journalisten per definitie anders over muziek praten, wel gaan ze in t algemeen minder prat op encyclopedische kennis en (wederom in t algemeen) meer op zoek naar de mens achter de muziek, (zoals Guuz al treffend omschreef) Als ik muziek hoor die me raakt (in welke zin dan ook, t mag ook muziek zijn die ik weerzinwekkend vind) wil ik meer weten over diegene die het maakt. En los van het hele vrouwending, ik vind dat de popjournalistiek te vaak los staat van de reguliere journalistiek vooral waar het interviews betreft, van een artiest wil je toch niet alleen wat hoe die dingen maakt, maar ook hoe deze over algemene zaken denkt, zoals kunst, politiek ect. Waarom zou je het alleen over muziek hebben met mensen die fascinerende muziek maken. Boeiende mensen hebben vaak boeienden meningen over tal van zaken. Als ze alleen over hun eigen muziek kunnen praten en verder nergens een mening over hebben (of te schijterig zijn deze te uiten) vindt ik interviews met hen vaak minder urgent. Ik heb trouwens net zo goed de pest aan journalisten die alleen muzikanten interviewen die ze bewonderen. Als journalist moet je ook kunnen praten met mensen die je niet in je straatje passen. Als parlementair journalist interview je toch ook niet alleen politici waar je op zou stemmen? Ik vind popjournalistiek in t algemeen te incestueus. En of dat mannelijk is? Ach, zover zou ik niet willen gaan..Maar misschien zijn vrouwen toch ruimdenkender? Laten we hopen dat deze discussie wat verder gaat dan: die vrouwelijke journalist vindt ik wel goed en die niet, want daar zit ik niet echt op te wachten....En als dit wel gebeurd, zou ik het graag goed onderbouwd zien.

britt stubbe, Wednesday, 8 October 2003 12:35 (twenty-one years ago)

Ik heb trouwens net zo goed de pest aan journalisten die alleen muzikanten interviewen die ze bewonderen. Als journalist moet je ook kunnen praten met mensen die je niet in je straatje passen.

Helemaal waar! Maar moeten we dan niet helemaal pleiten voor het compleet afschaffen van 'algemene' popjournalistieke titels (dag OOR, Samsonic), behalve een magazine voor recensies. Gewoon een magazine met mooi geschreven korte en zeer uitgebreide recencies. En dan alle verdere vormen van (pop)journalistiek in dagbladen en tijdschriften. Alleen maar interviews door vrouwen & mannen die het interview- en schrijfvak goed verstaan.

De stukken van 'onze' Roger vind ik vaak lichtende voorbeelden.

O ja, gespecialiseerde fanzines (op genre/band) en sites zullen er wel bij varen


Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Wednesday, 8 October 2003 13:06 (twenty-one years ago)

Maar hoe dan ook is bewezen dat mannelijke journalisten over het algemeen beter spellen wanneer ze ik achter de persoonsvorm zetten...

(sorry, beroepsdeformatie)

Michel (Michel), Wednesday, 8 October 2003 13:18 (twenty-one years ago)

Vrouwen zijn ruimdenkender? Hier is een andere stelling: Vrouwen zijn wolliger. Om de discussie verder te krijgen...

Ik denk dat het voor de meeste muziek niet van belang is te weten wat de betreffende muzikant vindt van president Bush of die en die kunstenaar, terwijl de keuze van de producer dat overduidelijk is. Tuurlijk kun je geinteresseerd zijn in de persoon achter de muzikant maar om van daaruit iets te weten te komen over de professionele output kun je net zo goed de kruidenier op de hoek interviewen. Tenzij er natuurlijk een duidelijke link is. Een politieke entertainer als Lou Reed of zo.

Vrouwelijke muzikanten zijn ook wollig. Hoezeer ik de muzikale kwaliteiten van PJ Harvey en Tori Amos ook kan waarderen, ze moeten het niet gaan uitleggen. En zeeeker niet aan Lotje Ijzermans.

Overigens is niet gezegd dat er geen wollige mannelijke journalisten zijn natuurlijk. Ik noem een Bert v/d Kamp...

Olaf K., Wednesday, 8 October 2003 13:23 (twenty-one years ago)

Moet er beslist een verschil tussen de seksen zijn? Moeten vrouwen beslist anders schrijven dan mannen? Is dat waar men hier naar op zoek is? Als dat zo is dan is de spoeling tot nu toe wel erg dun. Britt noemt vrouwen ruimdenkender, Olaf noemt ze wolliger - om er meteen aan toe te voegen dat er ook wel wollige mannen zijn.

Twee mannelijke journalisten (pik er maar twee uit, willekeurig) verschillen toch ook van elkaar? In interesse, in stijl, in interviewtechniek, in taalkennis... Omdat iedereen het op zijn of haar eigen manier doet. Om dan mannen 'over het algemeen' feitenneukers te noemen, en te zeggen dat vrouwen meer 'het gevoel' willen optekenen komt op mij dan ook over als een tamelijk geforceerde poging om een verschil aan te brengen tussen Man en Vrouw. Een verschil dat volgens mij niet middels zo'n obligate scheiding kan bestaan.

Gerard (Gerard), Wednesday, 8 October 2003 13:44 (twenty-one years ago)

Pik uit een veestapel twee vrouwtjeskoeien. Je zult zien dat die van elkaar verschillen. Maar daardoor zijn er nog wel generalisaties te maken. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar methodologisch gaat er niks mis.

Olaf K., Wednesday, 8 October 2003 13:48 (twenty-one years ago)

@ Gerard: hear hear!
Vroeg me de hele tijd al af waar deze thread naartoe zou gaan. Tot zover is niet meer dan: 't kan vriezen, 't kan dooien...

marieke (marieke), Wednesday, 8 October 2003 13:50 (twenty-one years ago)

vrouwtjeskoeien?

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 8 October 2003 13:52 (twenty-one years ago)

Vroeg me de hele tijd al af waar deze thread naartoe zou gaan. Tot zover is niet meer dan: 't kan vriezen, 't kan dooien...

Tja, het heeft mij in elk geval de vraag 'gebracht' of er nog wel bladen als OOR moeten blijven bestaan.

Daarentegen weet ik nog steeds niet wie Wendy Koops is, die recentelijk publiceerde over Harco Pront, Henk Hofstede, Epica en The Rapture.

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Wednesday, 8 October 2003 13:57 (twenty-one years ago)

Een stagiaire of een nieuw pseudoniem van A.S.???

Michel (Michel), Wednesday, 8 October 2003 14:01 (twenty-one years ago)

Even serieus: popjournalistiek is ooit ontstaan uit mannetjes die obsessief plaatjes kochten en lijstjes bijhielden - van studio tot producer tot bandsamenstelling. Dat waren geen professionele journalisten maar goed bedoelende amateurs (waarvan sommigen overigens puik werk hebben geleverd). Vrouwen met voornoemde levenstijl zijn zeldzaam en kwam je dus niet in de blaadjes tegen, want die feitenkennis was heilig. Maar langzaamaan begint het steeds meer een vak te worden, dat zich met ware journalistiek kan meten (zowel qua schrijven als inhoud). Dat biedt toegang voor andere invalshoeken. De popjournalistiek is dus ruimdenkender geworden. Dat is niet geslachtsbepaald, maar bepaalt wel dat er nu voor vrouwen ook plek is. Gelukkig.

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 8 October 2003 14:02 (twenty-one years ago)

Wat een onzin over die wolligheid, natuurlijk is dat van belang. Als je dat niet vindt dan moet je maar lekker voor de Music Maker of de Slagwerkkrant gaan schrijven en dan 2 pagina's vullen over de drumopstelling. Zolang je niet voor een detailneukerig vakblad schrijft moet je open staan om de geinterviewde zo breed mogelijk te portretteren. En dan is de relatie met bijvoorbeeld zijn vriendin even belangrijk als zijn producer.

AlexvdH, Wednesday, 8 October 2003 14:06 (twenty-one years ago)

volledig eens met Roger en Alex.

theo (theo), Wednesday, 8 October 2003 14:09 (twenty-one years ago)

Volledig eens met Roger, niet met Alex.

Olaf K., Wednesday, 8 October 2003 14:12 (twenty-one years ago)

Alex; helemaal eens.

Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 8 October 2003 18:07 (twenty-one years ago)

Een goede journalist, man of vrouw, is kommaneuker én gevoelsmens. Je moet je feiten, producers, studio's en aanverwanten kennen want ook dat maakt de artiest en diens verhaal compleet. Parate kennis zal wel macho klinken maar vaak liggen daar juist de gevoelskwesties. Opzoeken en inlezen dus.

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 8 October 2003 18:59 (twenty-one years ago)

Zwart(-ish): Jair Tchong en onze Ariën

Yep, I'm a rock'n'roll nigger...
Kon je het merken?

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 8 October 2003 19:13 (twenty-one years ago)

OK, los van mijn ontzettend luie houding dan [wanneer was mijn laatste stuk voor de site ook alweer?] ;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 8 October 2003 19:19 (twenty-one years ago)

Maar hoe dan ook is bewezen dat mannelijke journalisten over het algemeen beter spellen wanneer ze ik achter de persoonsvorm zetten...
(sorry, beroepsdeformatie)

-- Michel (methodmic...), October 8th, 2003


Dat lijkt me allerminst bewezen, maar ik vind het inderdaad absurd dat er mensen zijn die met schrijven hun brood verdienen (en soms een hbo-opleiding in die richting hebben afgerond) en ondertussen d/t fouten maken...

starcat, Wednesday, 8 October 2003 21:58 (twenty-one years ago)

Ik ben het helemaal met Arien bovenstaande mening eens.

Mede daardoor vind ik Britt en goede journalist, maar lang niet altijd een goede pop-journalist.

Mede daardoor denk ik dat ze bij muziekbladen ook het best tot haar recht komt bij iets algemenere acts, dan bij, zo je wilt, feitjesneuker/gespecialiseerdere acts.

Wellicht zou ik dit moeten onderbouwen, maar dan moet ik feiten als bewijs op tafel leggen en dat kost te veel tijd.
Zie het als een in general observatie...

Ik denk dat die algemenere toon ten dele komt door haar vrouw zijn.
Jongens raken mischien verslaafder aan muziek dan meisjes. Of schieten gewoon te ver door....

Bobby (Lester Bangs), Thursday, 9 October 2003 00:27 (twenty-one years ago)

En sorry voor de vertypingen en 2 X mede daardoor....

het is al laat....

Lester Bangs (Lester Bangs), Thursday, 9 October 2003 00:29 (twenty-one years ago)

ai....zoals ik al zei, het is al laat....en net nu ik probeerde mijn leven te beteren....

Hoe dan ook: Ik merk ook dat ik soms van interviews geniet door de manier waarop ze geschreven zijn/ algemener van toon en soms door de muziek-gerichte manier van ondervragen.
Zo vind ik interviews met Anouk altijd vermakelijk om te lezen, terwijl haar muziek me niet echt aanspreekt.
Maar van Fatboy Slim zou ik meer over zijn muziek of muziekgerelateerde zaken willen weten dan over zijn relatie met Zoe Ball.
Terwijl ik bij Zoot Woman door beide kanten geboeid zou zijn.

Vanuit ervaring: Meisjes zijn iets algemener, maar dat werkt doorgaans wel zo verfrissend. Maar fanmatige anecdote-discussies kun je beter met mannen voeren.

bobby (Lester Bangs), Thursday, 9 October 2003 00:41 (twenty-one years ago)

Dat lijkt me allerminst bewezen, maar ik vind het inderdaad absurd dat er mensen zijn die met schrijven hun brood verdienen (en soms een hbo-opleiding in die richting hebben afgerond) en ondertussen d/t fouten maken...

Inderdaad, maar zo mogelijk nog erger vind ik dat de eindredactie die fouten gewoon vrolijk laat staan. Of ze hebben er al zoveel uitgehaald, dat deze "er doorheen geglipt" zijn, maar dat maakt het nog treuriger.
Begrijp me goed: ik snap best dat niet iedereen perfect kan spellen. Iedereen maakt wel eens een foutje. Maar inderdaad, als dit je werk is moet je stof die in groep 6 van de basisschool reeds wordt aangeleerd toch wel beheersen. Dit gaat op voor meerdere journalisten, niet alleen popjournalisten. Dat verbaast me nogal.

Michel (Michel), Friday, 10 October 2003 07:28 (twenty-one years ago)

Dat lijkt me allerminst bewezen, maar ik vind het inderdaad absurd dat er mensen zijn die met schrijven hun brood verdienen (en soms een hbo-opleiding in die richting hebben afgerond) en ondertussen d/t fouten maken...
iedereen maakt fouten. en dat kunnen ook beroepgerelateerde fouten zijn. het valt me op dat bepaalde beroepen harder op dat soort fouten worden aangevallen. en dat is nergens voor nodig.
het schrijven van een artikel gaat veel verder dan spelling alleen. sterker nog: je bent uren bezig voordat er ook maar een letter op je lcd scherm komt. en ja, onder druk van deadlines en een natuurlijke aanleg tot een matige zelfcontrole slipt er dan wel eens een foutje in. so what? tuurlijk zijn die fouten storend en dient er iets van te worden gezegd. maar dat dan weer absurd vinden? me dunkt dat er dan wel meer dingen absurd zijn die vele malen belangrijker zijn dan een Volkskrant artikel waar een dt staat waar een d had moeten staan.

theo (theo), Friday, 10 October 2003 07:50 (twenty-one years ago)

right Theo. waarbij ik nog wil aantekenen dat ik het flauw vind om mensen aan te vallen op hun spellingsfouten op het forum, waar je je gedachten neerkwakt. Bovendien vind ik het niet erg bijdragen aan de discussie over vrouwelijke projournalisten.

marieke (marieke), Friday, 10 October 2003 08:02 (twenty-one years ago)

Zoals Adam Curry al zei: Spelchekken is voor mietjes.

En om even flauw te doen:
Iedereen maakt wel eens een foutje. Maar inderdaad, als dit waar verwijst dit naar? Fout maken? Beter/mooier is: als journalistiek je werk isje werk is moet je stof die je in groep 6 van de basisschool reeds wordt aangeleerd toch wel beheersen

Gzz (Gzz), Friday, 10 October 2003 08:24 (twenty-one years ago)

In dit geval is geen sprake van fouten, beste Gzz, maar had de tekst anders opgesteld kunnen worden. Bovendien ben ik geen broodschrijver, dus hoef ik niet direct mooi te kunnen schrijven.

Ik snap best wat Theo bedoelt als hij zegt dat er veel meer bij een tekst komt kijken. Ik vraag me alleen af hoe je een journalistieke opleiding kunt afronden als er sprake is van een structureel probleem op gebied van d's en t's, wat bij sommige journalisten aan de orde lijkt. Wordt daar op die opleiding geen aandacht aan besteed?

Natuurlijk heb je gelijk dat er veel absurdere dingen in artikelen kunnen staan, dan een dt waar een d moet staan. Maar is dit niet een wezenlijk onderdeel van je werk? Een arts die medicijnen door elkaar haalt, kan toch ook niet?

Misschien zie ik dat helemaal verkeerd hoor, maar zo denk ik er over. Werkwoordsspelling is basisstof, vandaar.

Michel (Michel), Friday, 10 October 2003 08:44 (twenty-one years ago)

hmm oke michel, nu snap ik beter wat je bedoeld. mijn zwakte is dat ik bij het lezen van wat dan ook niet op spelling let. mijn brein vertaalt het direct goed zeg maar. daardoor lees ik overigens soms ook iets anders dan er staat. maar dat terzijde. dus of er journalisten zijn die structureel d/t fouten maken weet ik niet. als dat zo is dan geef ik je gelijk. er moet natuurlijk wel een bepaalde standaard taalbeheersing zijn, maar ik ben zo naief te veronderstellen dat de broodschrijvende medemens die wel heeft.

theo (theo), Friday, 10 October 2003 08:51 (twenty-one years ago)

Okee.

Misschien oordeelde ik ook wel te snel. Ik ben leraar op een basisschool (jaja) en als ik dan in dergelijke korte teksten (zoals bijvoorbeeld bij recensies) 2 x een identieke fout tegenkom, ga ik al snel denken aan structurele fouten, vandaar.

Michel (Michel), Friday, 10 October 2003 09:15 (twenty-one years ago)

waarbij ik nog wil aantekenen dat ik het flauw vind om mensen aan te vallen op hun spellingsfouten op het forum, waar je je gedachten neerkwakt.

Helemaal mee eens. Het is ook een beetje onzinnig om, wanneer je in je laatste post een foutje ontdekt om die dan, in een extra post, alsnog te 'verbeteren'. Nergens voor nodig, neemt alleen maar ruimte in op de database.

Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 10 October 2003 09:20 (twenty-one years ago)

Natuurlijk heeft Michel gelijk. Als ik in de laatste twee zinnnen
van Britt twee lelijke spelfouten zie, dan neem ik de rest van het betoog ook minder serieus.

Jaap, Friday, 10 October 2003 09:22 (twenty-one years ago)

Somebody plea-hease give me het adres van het Onze Taal 'Kun je nog spellen, spel dan mee!'-forum!

Gzz (Gzz), Friday, 10 October 2003 10:47 (twenty-one years ago)

hier.

Martijn Grooten (martijng), Friday, 10 October 2003 11:13 (twenty-one years ago)

Waha! Belachelijk. Spelling(s)forum is natuurlijk 1 woord.
Weer zo'n symptoom van Engelse ziekte (net als die 's waar Martijn zich zo aan stoort (en waar ik mezelf ook schuldig aan maak)), het uit elkaar trekken van samenstellingen.
Ik heb geloof ik al ergens vracht wagen gelezen.

Vasquesz, Friday, 10 October 2003 11:18 (twenty-one years ago)

Gzz: heb je nog reactie van de andere dames in kwestie gehad?
misschien helpt dat om weer on topic te komen!

Johannes van de Bank (Johannes van de Bank), Friday, 10 October 2003 11:24 (twenty-one years ago)

Als ze zich hier niet melden, hebben ze of geen zin, of zijn ze geschrokken van het hoge grammaticale niveau.

Gzz (Gzz), Friday, 10 October 2003 11:45 (twenty-one years ago)

En als ze geen zin hebben heeft dat weer te maken met hun vrouw-zijn

Albert Verlinde (Lester Bangs), Friday, 10 October 2003 12:51 (twenty-one years ago)


Bij 3voor12 kunnen ze er trouwens vandaag ook wat van:

Dat het boek over de periode 1990-1993 van Gotcha! nooit is verschenen, wijdt schrijver Mars Hendrix aan zijn eigen luiheid

Of zou het een ironische knipoog naar deze thread zijn? Je weet het nooit met die vrijzinnig protestantse linkmichels.

Jaap, Friday, 10 October 2003 14:59 (twenty-one years ago)

Britt schreef:
Ik vind dat de popjournalistiek te vaak los staat van de reguliere journalistiek vooral waar het interviews betreft, van een artiest wil je toch niet alleen wat hoe die dingen maakt, maar ook hoe deze over algemene zaken denkt, zoals kunst, politiek ect. Waarom zou je het alleen over muziek hebben met mensen die fascinerende muziek maken. Boeiende mensen hebben vaak boeienden meningen over tal van zaken. Als ze alleen over hun eigen muziek kunnen praten en verder nergens een mening over hebben (of te schijterig zijn deze te uiten) vindt ik interviews met hen vaak minder urgent.

Voor een deel helemaal mee eens, en dan wel het deel dat zegt dat boeiende mensen vaak boeiende meningen hebben over tal van zaken. En juist die meningen zeggen vaak veel over waarom die persoon tot bepaalde keuzes in zijn muziek is gekomen. Maar in muziekbladen prefereer ik dat dat ook daadwerkelijk gebeurt. Ik tref tamelijk zelden in interviews aan dat een artiest daadwerkelijk weet te vertellen hoe hij of zij tot zijn of haar muziek is gekomen. Als dat er niet in staat, maar wel bijvoorbeeld de politieke voorkeuren van die geïnterviewde, dan vind ik dat een gemiste kans. Zelfs al zijn zijn of haar politieke meningen interessanter dan zijn muzikale beweegredenen.

Gerrie Spaansen, Friday, 10 October 2003 19:45 (twenty-one years ago)

Britt schreef ook (in een sms aan mij, zal wel niet helemaal conform de etiquette zijn dat ik dit publiceer, oh well): "Jezus Christus wat irritant is dat subjectivistenclubje toch. Hoop ik de discussie verder op gang te brengen gaat het alleen over dt-fouten. Vind je t gek dat die andere vrouwen wegblijven. Mij zie je er nooit meer terug"

Duidelijk, Johannes?

Gzz (Gzz), Saturday, 11 October 2003 10:31 (twenty-one years ago)

gaat het alleen over dt-fouten.

Elkaar spelchecken op een online forum is een zwaktebod, zoveel is zeker. Nonetheless, ik kreeg van la Stubbe nog geen reply op mijn stelling dat research en parate kennis essentieel zijn voor een compleet interviewartikel...

Ariën Rasmijn (Ariën), Saturday, 11 October 2003 11:10 (twenty-one years ago)

Britt heeft gelijk. het forum is de laatste maanden naar een bedenkelijk niveau afgezakt. gaan we daar iets aan doen?

theo (theo), Saturday, 11 October 2003 13:05 (twenty-one years ago)

theo, je hebt helemaal gelijk, maar laten we in plaats van het probleem aan te wijzen, er nu eens niet meer over beginnen en met een positievere inslag verder gaan. met het signaleren alleen schieten niets meer op, het is inmiddels algemeen bekend.

bas (bas), Saturday, 11 October 2003 13:15 (twenty-one years ago)

Waarom niet simpel beginnen met topics beginnen (de spelling van popschrijvers, hoe maken we het forum weer leuk...en ik ben niet zonder zonde, HOe geniaal is de nieuwe Kylie ;) in een nieuw topic ipv binnen bestaande topics die er niks mee te maken hebben (heh nou doe ik het weer).

Omar (Omar), Saturday, 11 October 2003 13:31 (twenty-one years ago)

Altijd weer leuk hoe topics hier worden afgesloten met "het nivo van de topics zakt met de dag." En dat iedereen dat vindt en bij het volgende topic toch weer meedoet. Vicieuze cirkel.

Koos, Monday, 13 October 2003 11:30 (twenty-one years ago)

Nog een postje off-topic dan:

Ik heb geloof ik al ergens vracht wagen gelezen.

Het hoogtepunt van de Engelse Ziekte is het volgende (aangetroffen op de gevel van een garagebedrijf in Utrecht):

Garage Janssen - Uit Deuken Spuit Werk

De onderschriftbedenker van het journaal heeft er tegenwoordig trouwens ook een handje van, zelfs als er een tussen-s in een samenstelling staat: 'vestigings directeur'.

Leon (Leon), Monday, 13 October 2003 15:14 (twenty-one years ago)

Ik, vrouw, bijna popjournalist af, omdat ik eindelijk definitief gekozen heb voor de wetenschap, en schrijver van die negatieve OOR-recensie over die geweldige plaat van Rammstein, heb ook wat te zeggen over vrouwelijke popjournalisten.

Zo mocht ik ook na de negatieve recensie over Rammstein, de band zelf interviewen. Zit ik daar in de tourbus tegenover de gitarist van Rammstein, die niets anders aanheeft dan zijn onderbroek en een hempje en we praten op zijn iniatief over het seksueel afwijkende gedrag van de zanger van Rammstein. Je wil niet weten hoe vaak ik niet in een tourbus heb gezeten voor een interview met een artiest die ondertussen zijn was aan het vouwen was of iets anders huiselijks aan het doen was.

Dan kan ik wel aankomen met mijn feitenkennis over de producers, de platen en de muziek, maar in dat soort situaties krijg je al snel een gesprek dat gaat over de dingen des levens. Dat is niet zozeer mijn keuze maar dat is wat de artiesten me als vrouwelijke popjournalist willen vertellen. En ja daar schrijf je dan over.

monique (monique), Monday, 13 October 2003 16:02 (twenty-one years ago)

Maar het is wel jouw taak als popjournalist om het gesprek te leiden, toch? Een beetje laten lullen over de dingen des levens en dan je eigen vragenlijst. De artiest bepaalt jouw artikel toch niet?
Als de gitarist op zijn initiatief het afwijkend seksueel gedrag van nota bene de zanger wil bespreken, houdt 'ie in ieder geval het gesprek ver bij zichzelf vandaan.

marieke (marieke), Monday, 13 October 2003 17:51 (twenty-one years ago)

Ja, een artiest bepaalt mijn verhaal. Dat heeft het altijd gedaan en dat zal het ook altijd doen. Dat is mijn functie als journalist. Ik ben niet meer dan een medium en mijn taak is de artiest zo goed mogelijk weer te geven in een artikel. En natuurlijk liegen artiesten en dan is het aan mij de leugens te doorprikken of juist op te blazen zodat ze wel uit elkaar knallen. Maar misschien is hier wel altijd de sociaal wetenschapper aan het woord geweest.

monique (monique), Monday, 13 October 2003 19:13 (twenty-one years ago)

ok, in die zin bepaalt de artiest jou verhaal. Het gaat het tenslotte om hem/haar. Maar tijdens het gesprek ben jij, de journalist, de leider. Jij moet er uithalen wat er inzit. Je bent meer dan een doorgeefluik, je bent namelijk geen pr-medewerker. Toch?

marieke (marieke), Monday, 13 October 2003 19:37 (twenty-one years ago)

Natuurlijk ben je geen pr-medewerker. Mijn ervaring is alleen dat mensen je altijd teveel vertellen dan ze eigenlijk willen vertellen.

Ik ben geinteresseerd in het verhaal dat mensen vertellen. Ik spui mijn feitenkennis niet, indien nodig laat ik merken dat ik weet waarover ik het heb. Misschien is dat wel de vrouwelijke insteek bij interviews. Ik laat mensen praten en neem actief deel aan het gesprek. Daarbij weet ik dat ik met een grote glimlach op mijn smoel de meest gemene vragen kan stellen.

Nu schrijf ik nog nauwelijks. Ik ben ook niet meer zo goed als ik ooit was. Ik ga geen zwarte pieten uitdelen, behalve dat het zwaar was als vrouw. Het enige wat ik wel kan zeggen is dat mijn popjournalistieke ervaring me helpt bij mijn wetenschappelijke onderzoeken. Mensen vertellen me nog steeds teveel.

monique (monique), Monday, 13 October 2003 20:28 (twenty-one years ago)

Eigenlijk wil ik wel weten waarom de posting van Sorbeau Flick Beschuyte in deze discussie er vanaf is gehaald. Sorbeau, schreef ooit voor Opscene, was namelijk een van de weinige mannelijke popjournalisten die heerlijk recht voor raap was.

monique (monique), Monday, 13 October 2003 21:07 (twenty-one years ago)

Eigenlijk wil ik wel weten waarom de posting van Sorbeau Flick Beschuyte in deze discussie er vanaf is gehaald.

Gebeurde niet in deze thread maar in een thread over Wendy Koops dat op gegeven moment nergens meer over ging en waarin Flick op gegeven moment meende dat zij een smakelijk kipje zou zijn.

Ariën Rasmijn (Ariën), Monday, 13 October 2003 21:15 (twenty-one years ago)

Wat was er dan met Wendy Koops? Wendy is toch gewoon een zeer goede popjournaliste. En nu weet ik uit een zeer goede bron dat Flick Beschuyte het oprecht meent dat Wendy een smakelijk kipje is.
Dat is in feite minder walgelijk dan die eerst 30 postings over Peaches. Dus waar gaat dit over?
Zelf ben ik dol op Sorbeau Flick Beschuyte. Dat is pas een groot pop-journalist en popkenner.

monique (monique), Monday, 13 October 2003 21:28 (twenty-one years ago)

Dat is in feite minder walgelijk dan die eerst 30 postings over Peaches. Dus waar gaat dit over?

Peaches-discussie ging, ehm, tenminste ergens heen.

Er werd binnen de Subsredactie geklaagd over de Wendy Koops-thread en ik was er mee eens. Het ging echt nergens over en ik heb toendertijd Johannes, de initiator van die thread [en deze] daar ook over gemaild. Komt erop neer dat wij het met of zonder de opmerkingen van Beschuyte zouden hebben verwijderd. Koops is inderdaad een goede popjournaliste, maar wie ze nou precies is, waarom er opeens zoveel artikelen van haar hand zijn verschenen en of zij nou wel of niet een lekker ding is, dat zijn vragen voor in de kroeg. Ergens moet je een lijn trekken. Hier wordt niet over elkaar maar over muziek geluld.

Zelf ben ik dol op Sorbeau Flick Beschuyte. Dat is pas een groot pop-journalist en popkenner.

Hij kan altijd terugkomen als hij wat te melden heeft.

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 14 October 2003 05:12 (twenty-one years ago)

Oke, duidelijk. Over elkaar praten is inderdaad niet netjes. Nu verbaast het me dat de subjectivisten zowel Wendy als Sorbeau niet kennen. Ik bedoel: echte nieuwkomers zijn het beiden niet.

monique (monique), Tuesday, 14 October 2003 07:44 (twenty-one years ago)

Ik bedoel: echte nieuwkomers zijn het beiden niet.

Be amazed: Sorbeau kende ik tot op de dag van de gewraakte post niet. Heb verder ook geen mening of oordeel over hem, trouwens. Van Koops had ik al een paar artikelen gelezen.

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 14 October 2003 08:30 (twenty-one years ago)

Wees gerust, Ariën. Sorbeau en zijn reputatie zijn met name bekend in zekere hoofdstedelijke kringen.
En Wendy Koops bestaat echt.

Erik van den Berg (Erik van den Berg), Tuesday, 14 October 2003 09:36 (twenty-one years ago)

"Britt schreef ook (in een sms aan mij, zal wel niet helemaal conform de etiquette zijn dat ik dit publiceer, oh well): "Jezus Christus wat irritant is dat subjectivistenclubje toch. Hoop ik de discussie verder op gang te brengen gaat het alleen over dt-fouten."

Alleen? Beetje flauw toch...

Olaf K., Tuesday, 14 October 2003 11:39 (twenty-one years ago)

Heu? Besta ík niet echt dan?
Overigens ken ik zelve helemaal niemand in de Hoofdstad.
Overigens nog warmgevoelde excuses indien ik de vorige draad om zeep geholpen heb, maar 't dient gezegd dat er erg op de man (vrouw) gespeeld werd.
En de eerste wanten-grap was al aangekondigd.
Bovendien heb ik inderdaad aangaande W.K. geen woord gelogen!

Sorbeau, Tuesday, 14 October 2003 12:38 (twenty-one years ago)

Zeg, Sorbo-is-uw-hulp-in-huis, we hebben op dit Forum al iemand die onder een flauw pseudoniem (twee, inmiddels) uit zijn nek lult. Laat die rare naam vallen: open vizier, grote jongen.

Guuz H, Tuesday, 14 October 2003 13:17 (twenty-one years ago)

Ha!
Alsof 'Guuz' geen flauw pseudoniem is!
Neen, die vlieger gaat niet op, kleine guit.
Ik reageerde slechts op de vrindelijke woorden van Monique A. (wie is zíj eigenlijk?) en op Erik v.d.B., en zal me verder buiten uw hoogstaande (dravende?) discussie houden.

Sorbeau Flick-Beschuytte, Tuesday, 14 October 2003 13:41 (twenty-one years ago)

voor wie het niet weet: sorbeau schreef (behoorlijk cryptische) columns voor obscene. humoristische taalkunstwerkjes, die wel een heel apart soort humor vereisen.
guuz, maakt het wat uit onder welke naam iemand uit zijn nek lult? blijft toch even irritant of vermakelijk?

monique, der sorbeau heeft zeker een flinke hoeveelheid popkennis in huis, maar popjournalist vind ik toch een beetje te veel eer :) ook voor mezelf trouwens, ik ben gewoon journalist.

wat betreft de discussie tussen monique en marieke: je moet inderdaad altijd zo veel mogelijk halen uit degene die je interviewt, maar je moet ook niet vergeten dat het interview niet gaat over de journalist zelf. ik heb het idee dat sommige schrijvers te veel bezig zijn met laten zien dat ze verstand van zaken hebben, intelligente vragen kunnen stellen of iemand in een hoek kunnen lullen. je vraagt je tochaf wat voor de lezer interessant is? nou, dan moet het over de muzikant gaan. en soms gaat het verhaal een andere kant op dan je van tevoren had bedacht omdat die mzuikant graag eens over wat anders babbelt. dat moet je dan gewoon durven laten gebeuren denk ik. gaat het nergens heen, dan heb je je vragenlijstje als back-up.

Als Marieke schrijft (moet natruulijk cursief): ‘Als de gitarist op zijn initiatief het afwijkend seksueel gedrag van nota bene de zanger wil bespreken, houdt 'ie in ieder geval het gesprek ver bij zichzelf vandaan.’ dan is de kunst juist om goed te luisteren en op het goede moment het gesprek in zijn richting te draaien. en dan kunnen er mooie dingen uitkomen. vaak willen mensen maar al te graag over zichzelf vertellen.

wendy koops (wendy koops), Tuesday, 14 October 2003 15:12 (twenty-one years ago)

Obsceen, inderdaad. Voorzover het mijn bijdragen betrof althans wel.
De qualificatie 'popjournalist' laat ik trouwens gaarne aan mijn huisje voorbijgaan, want hoewel enkele van mijn liefste vrinden het Vak beoefenen, heb ik van 't metier in 't algemeen geen al te hoge hoed op. Zeker waar het zeikers op laag water betreft!

Sorbeau Flick-Beschuytte, Tuesday, 14 October 2003 15:33 (twenty-one years ago)

nu de naam Opscene op dit forum plots verbasterd wordt tot Obscene (je schrijft toch over popmuziek wendy?) weet ik het 100 procent zeker: ik stop met schrijven en word docent op een lagere school of iets bij de NS. mij is het om het even.

theo (theo), Tuesday, 14 October 2003 15:57 (twenty-one years ago)

Doe maar de NS. Dan weten we namelijk zeker dat je weer schrijven gaat. ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 14 October 2003 16:10 (twenty-one years ago)

ja, stomme fout, geef ik toe. het verbaasde me dat niemand sorbeau leek te kennen, dus ik dacht, ik noem opscene even. hierbij mijn excuses aan alle opscene-medewerkers die net zulke lange tenen hebben als de heer ploeg.

wendy koops (wendy koops), Tuesday, 14 October 2003 16:12 (twenty-one years ago)

yep wendy, ik ben het met je eens. Zoals jij het schrijft, bedoelde ik het ;-). Maar dan zonder spelfouten natuurlijk. Dat spreekt voor zich.

marieke (marieke), Tuesday, 14 October 2003 16:19 (twenty-one years ago)

Jemig, dit is wel een hele uit de hand gelopen practical joke. Zeg Sorbo en Wendy, zullen we weer eens wat afspreken? Blijkbaar hebben jullie tijd genoeg.

koen poolman (koen poolman), Tuesday, 14 October 2003 18:25 (twenty-one years ago)

Wendy weet pas wat humor is. Hulde!

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 14 October 2003 19:00 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.