― Guuz H (Guuz H), Thursday, 11 December 2003 09:54 (twenty-one years ago)
― Rizz (Rizz), Thursday, 11 December 2003 09:56 (twenty-one years ago)
― vonx, Thursday, 11 December 2003 10:06 (twenty-one years ago)
― Thijs (zilverberg.tk), Thursday, 11 December 2003 10:14 (twenty-one years ago)
― JoB (JoB), Thursday, 11 December 2003 10:34 (twenty-one years ago)
― timmyhectic (timmyhectic), Thursday, 11 December 2003 10:44 (twenty-one years ago)
― Johannez (JeanduBanc), Thursday, 11 December 2003 10:50 (twenty-one years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 11 December 2003 11:47 (twenty-one years ago)
― Thijs (zilverberg.tk), Thursday, 11 December 2003 12:01 (twenty-one years ago)
― Mug (Mug), Thursday, 11 December 2003 12:11 (twenty-one years ago)
― Rizz (Rizz), Thursday, 11 December 2003 12:14 (twenty-one years ago)
― Peter Abelsen (Peter Abelsen), Thursday, 11 December 2003 12:28 (twenty-one years ago)
― Guuz H (Guuz H), Thursday, 11 December 2003 12:32 (twenty-one years ago)
― Der Arnold (Lester Bangs), Thursday, 11 December 2003 12:58 (twenty-one years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Thursday, 11 December 2003 13:14 (twenty-one years ago)
― Guuz H (Guuz H), Thursday, 11 December 2003 13:31 (twenty-one years ago)
― duh!, Thursday, 11 December 2003 13:32 (twenty-one years ago)
in de Oor-critici-jaarlijsten worden The Strokes slechts 2 keer genoemd (tenzij ik een vermelding over het hoofd zie)
― Guuz H (Guuz H), Thursday, 11 December 2003 13:38 (twenty-one years ago)
― Guuz H (Guuz H), Thursday, 11 December 2003 13:39 (twenty-one years ago)
― Mug (Mug), Thursday, 11 December 2003 13:44 (twenty-one years ago)
― Guuz H (Guuz H), Thursday, 11 December 2003 13:46 (twenty-one years ago)
― langetenen, Thursday, 11 December 2003 13:50 (twenty-one years ago)
― Mug (Mug), Thursday, 11 December 2003 13:56 (twenty-one years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 11 December 2003 13:57 (twenty-one years ago)
Desondanks benieuwd naar wat morgen zal brengen!
Alle Beyoncé's op een stokje, maar de single van t jaar komt natuurlijk voor rekening van Liam Lynch!
― Quint Kik, Thursday, 11 December 2003 14:01 (twenty-one years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Thursday, 11 December 2003 14:30 (twenty-one years ago)
big singles kun je blijkbaar op allerlei manieren interpreteren (doe joe spiek Dutsj?).
― Mug (Mug), Thursday, 11 December 2003 14:38 (twenty-one years ago)
Ik heb ze als enige allebei in mijn toptien en daarmee heb ik, wetenschappelijk gezien, de beste smaak van Nederland! ;-)
― JoB (JoB), Thursday, 11 December 2003 14:39 (twenty-one years ago)
― der Martijn (martijng), Thursday, 11 December 2003 14:50 (twenty-one years ago)
(haha x-post)
― willem (willem), Thursday, 11 December 2003 14:52 (twenty-one years ago)
― Mug (Mug), Thursday, 11 December 2003 15:00 (twenty-one years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Thursday, 11 December 2003 15:04 (twenty-one years ago)
Misschien is het een goedmakertje, omdat White Blood Cells ook 1e had kunnen worden in 2001?
Verrassender vond ik de 3e plek voor Belle & Sebastian. Goeie plaat, volledig terecht, maar die had ik daar in de OOR top 10 toch niet verwacht. Zoals je Radiohead weer wel kunt intekenen.
― Michel (Michel), Thursday, 11 December 2003 18:09 (twenty-one years ago)
― Vasquesz, Thursday, 11 December 2003 18:15 (twenty-one years ago)
Die trechter-theorie (zie boven) heeft alles met de muziekwereld te maken. Journalisten praten elkaar doorgaans behoorlijk na en word of mouth werkt ook goed onder de overige consumenten. Daarom zullen sommige van de hierboven genoemde cd's nooit in een totaal-jaarlijstje eindigen...ze behoren te specifiek tot een vastomlijnd genre.
Als je je bv. afvraagt waarom Luomo of Kings of Leon niet in de overall jaarlijst eindigt is dat tamelijk naief.Hoe iemand's prive-lijstje er uitziet is niet altijd te voorspellen (meestal wel), maar de Grote 10 kun je met enig denkwerk en wat parate kennis grofweg vooraf al optekenen. Dit jaar had ik er 7 v/d 10 goed, vorig jaar 9.
Trechter theorie: 2 vergelijkbare acts brengen een album uit.Daarna gaat meespelen:* Major, grote independent of kleine independent maatschappij (b is het beste)* Goede clip of niet* Aandacht v/d pers * Potentiele dansvloerhit
Pas daarna komt de trechterfunctie. Band a heeft 65% van de roem, band b heeft 35%. Vervolgens wint band b nog 3% (Subjectivisten zijn graag voor de underdog en verketteren consequent band a zodra deze een voorsprong heeft), maar daarna loopt band a steeds verder uit. (Van band b zijn er natuurlijk ook nog veertig c,d,e, etc. varianten maar dat terzijde).
Tegen de tijd dat het oktober is, gaan ook de laatste St. Germainachtige kopers overstag en is het verschil zo groot als tussen de White Stripes en The Warlocks.De een zuigt de ander, rond jaarlijstjes tijd zogezegd leeg.
Pretty confusing opgeschreven dit alles, maar als je mee denkt en een beetje kennis hebt de structuren binnen de mzuiekbiz zul je snel zien dat het een warheid als een koe is.
― Der Arnold (Lester Bangs), Thursday, 11 December 2003 21:33 (twenty-one years ago)
― Der Arnold (Lester Bangs), Thursday, 11 December 2003 21:37 (twenty-one years ago)
Wat Luomo betreft dan: dan maar naïef. Volgens mij hebben heel veel benaderde critici (lees: iedereen behalve Guuz, Jacob en ik) die plaat niet eens beluisterd.
― JoB (JoB), Thursday, 11 December 2003 22:32 (twenty-one years ago)
Zo moeilijk is dat inderdaad niet, elk jaar komen er pakweg 15 tot 20 platen bovendrijven die een soort algemene opwinding veroorzaken, daar is geen trechtertheorie voor nodig. Een Damien Rice is dan wel weer een verrassing - wat heeft deze gekke Ier nou aan media-aandacht gegenereerd in Nederland? Om over airplay nog maar te zwijgen.
Ik wist trouwens dat jij er vandaag naar ging vragenJe bent de enige medewerker van Oor en vaste Moordlijst-contribuant die niet naar zijn jaarlijstje is gevraagd, dat is toch op zijn minst opmerkelijk. Hoe kunnen ze nou iemand die voor Oor, LiveXS, Music Minded en Blvd schrijft, plus draait in Paradiso, Melkweg, HMH etc over het hoofd zien, hmmm?
Maar waarschijnlijk waren ze te bang om Guuz H. er uit te stotenWat een bijzonder aandoenlijke complottheorie, pikkie.
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 00:56 (twenty-one years ago)
Ik ben de 1e om toe te geven dat ik die Luomo, eigenlijk vooral door de fletse dame op de cover, nog niet had beluisterd, tot hij hier ter sprake kwam. Hij zat tussen de stapel: Ooit nog beluisteren, maar niet nu...maar is idd erg de moeite waard.
― Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 12 December 2003 06:22 (twenty-one years ago)
N.a.v. je punt twee kwam ik o.m. op ludieke wijze tot je punt drie (complot-theorie). Maar het is idd wel opvallend. Maar: Desondanks wist ik zeker dat jij er over zou gaan beginnen. Because that's 100% Guuz. Daar zit overigens in eerste instantie nog geen negatief waardeoordeel aan verbonden. Het kan namelijk ook betekenen dat je gewoon een gezonde feitjes-nerd bent (Ben ik ook, vergeetachtigheid is te makkelijk in deze, en dan had ik liever dat jij de selectie van participanten op je had genomen ). Maar het zou ook kunnen betekenen dat je een vervelend zuigertje bent en dat is ook gelijk de reden waarom ik een blad als Revu nooit ECHT serieus kan nemen. Ironie is goed, maar ' nagging ' om het ' naggen ' heeft iets verschrikkelijk kinderachtigs.
Bovendien is het ook heel erg gemakkelijk. Zie ook mijn eerdere kritiek op dat ene maar ook andere Strokes interviews.
Het zou kunnen dat ik soms wat te alom aanwezig ben en dat soms ook nog eens wil horen of zelf bevestig. Dat weet ik. Da's mijn deficiet. Maar voor je het weet heb je een vorm van kanker o.i.d. dus in the end what does it all mean....
Ik denk graag in grote lijnen en praat liever vrijuit en zoek naar ideeen i.p.v. dat ik me afvraag of eikelbijters me daarom minder mogen (gaat niet specifiek over joe Guuz....maar zoals Ice Cube ooit al zei: If the shoe fits...wear the motherfucker...)
Het is 7.36 uur, morgen spelen de Strokes, ik wil een kerstboom kopen en ik moet nog wat schrijven. Tijd om te slapen.
Spreken is zilver, zwijgen is nep-goud.
― Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 12 December 2003 06:40 (twenty-one years ago)
― Johannez (JeanduBanc), Friday, 12 December 2003 08:31 (twenty-one years ago)
― Johannez (JeanduBanc), Friday, 12 December 2003 08:37 (twenty-one years ago)
― Nicole (StarShine), Friday, 12 December 2003 08:46 (twenty-one years ago)
― Johannez (JeanduBanc), Friday, 12 December 2003 08:54 (twenty-one years ago)
― Nicole (StarShine), Friday, 12 December 2003 09:03 (twenty-one years ago)
― Johannez (JeanduBanc), Friday, 12 December 2003 09:08 (twenty-one years ago)
overigens valt - evenals bij de moordlijst - op bij de selectie van de groten die een lijstje mogen inleveren weer heel wat 'alternatievere' media zijn gesneuveld. Oor gaat stug voort met de indikking van het popmediale landschap. zonde vind ik persoonlijk. maar erg is het niet. het hoort namelijk wel erg bij de rol die Oor in het geheel vervult.
@arnold: ongelooflijk dat ze jou niet vragen naar je lijstje he? heb je daar nou het hele jaar elke opdracht die je pakken kon met beide handen aangepakt, ook al kostte het je vaak meer geld dan er binnen kwam. misschien tijd voor een nieuwe carière? iets in de sales?
― theo @ Cut.Up.Q, Friday, 12 December 2003 09:28 (twenty-one years ago)
Ik zie hierboven geen enkele post die deze bewering staaft. Je ziet spoken, Nol.
Laat me er maar een mooi stuk voor Revu over schrijven.enMaar het zou ook kunnen betekenen dat je een vervelend zuigertje bent en dat is ook gelijk de reden waarom ik een blad als Revu nooit ECHT serieus kan nemen
Eerst likken, dan trappen: just what is it that you want to do?
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 10:29 (twenty-one years ago)
- Wie zegt dat de Moordlijst er dan heel anders had uitgezien? - Welke 'alternatieve media' bedoel je, en waarom zouden juist zij moeten bijdragen, en wat dragen zij dan bij?- Oor probeert, net als Nol, de grote lijnen te volgen, is geen niche-blad, ook nooit geweest. Dat er dan een Grote Gemene Deler uitkomt, is bepaald niet verwonderlijk. Is een Moordlijst of Eindmoordlijst aantoonbaar/bewijsbaar kwalitatief beter als platen van Khanate of Halo er hoog in eindigen?- Hoe ziet jouw jaarlijstje eruit, Theo?
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 10:36 (twenty-one years ago)
wie vinden jullie de jack van gelder van de muziekjournalistiek?en de johan dercksen?
― joost heijthuijsen, Friday, 12 December 2003 12:06 (twenty-one years ago)
― theo @ Cut.Up.Media.HQ (theo), Friday, 12 December 2003 12:31 (twenty-one years ago)
― AlexvdH, Friday, 12 December 2003 13:17 (twenty-one years ago)
Jij hebt mijn Justin Timberlake-interview niet gelezen. Of Bor Beekmans reportage over Trijntje Oosterhuis. Die wil ik je nog wel even nasturen? (Adres naar email hieronder).
Wat mij betreft is de Nieuwe Revu een lekker goed fout rellerig blad. Goed geschreven artikelen staan er ook nog eens in
sterker nog: ze behoren tot het beste dat nederlandse popjournalistiek de laatste tijd heeft voortgebracht
Jaja, genoeg zo.
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 13:47 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 13:53 (twenty-one years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 12 December 2003 15:01 (twenty-one years ago)
@Guuz. Ik lik nooit, ik trap niet. Ik stel voor en ik vraag me af. Velen vinden het zuigerstoontje lekker leesbaar, ik vind het te makkelijk. De Jack/Jan Douwe benadering staat me ook niet aan. ik probeer de middenweg te bewandelen. Veel doen, omdat ik interviewen te gek vind, veel kennis hebben v/d artiest in kwestie, scherpe vraagstelling, kritisch zijn, maar wel oprecht gefascineerd zijn door mijn subject. Waarom zit ik er anders.Zo zou ik bv. Osama Bin Laden ook willen interviewen.Zonder vooroordeel of badinerend toontje, maar vol interesse met behoud van kritiek en noodzakelijk, maar nooit zuigerige ironie. Het verschil heet stijlvol.
@Guuz: Mijn lijstje heb je uiterlijk 24 december binnen.
@Guuz: Waarom staat vlgens jou White STripes op een in the Face? Ze noemen de beste platen v/h jaar, maar doen niets numerieks volgens mij...of heb ik de cijfertjes niet gezien? Of ga je er van uit dat de beste in de linkerbovenhoek staat?
@Job e.a.: Niet altijd qua specifieke plaatkeuze, maar qua toon/vibe/scherpte had Jocket Slut dit jaar wederom het beste jaarlijstje.
@everyone: Gotta run...
― Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 12 December 2003 15:58 (twenty-one years ago)
― joost heijthuijsen, Friday, 12 December 2003 16:05 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 16:32 (twenty-one years ago)
is de uitkomst van een lijstjesoptelling, het is aan uw persoonlijk om te bepalen of u 't daarmee eens bent - zoals al vaker opgemerkt; lijstjes zijn gemaakt om 't er harstochtelijk mee oneens te zijn (maar beamen mag ook, zoals met mijn jaarlijst ;-))
er moet alleen opgeflikkerd worden als wordt beweerd dat Impressed van Jim de beste plaat vanhet jaar is, beste Hotel. Verder mag hier vanalles op geflikkerd worden.
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 16:35 (twenty-one years ago)
― theo @ Cut.Up.Media.HQ (theo), Friday, 12 December 2003 16:43 (twenty-one years ago)
Pot, ketel.
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 16:47 (twenty-one years ago)
schoen.past.
― theo @ Cut.Up.Media.HQ (theo), Friday, 12 December 2003 16:50 (twenty-one years ago)
― Marian van kesteren, Friday, 12 December 2003 16:55 (twenty-one years ago)
― Marian van Kesteren, Friday, 12 December 2003 16:58 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 17:02 (twenty-one years ago)
― Mug (Mug), Friday, 12 December 2003 17:14 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 17:31 (twenty-one years ago)
@Arnold: ik kan dat lijstje van Jocket Slut niet 1-2-3 vinden. Ik ben wel benieuwd ernaar. [linkje?]
― Mug (Mug), Friday, 12 December 2003 17:41 (twenty-one years ago)
Dizzee Rascal, The Rapture, Outkast, Four Tet, Richard X, Soulsavers, Ulrich Schnauss, Prefuse 73, Dave Clarke Psychonauts
Prettig lijstje wel, alleen vinnik die Richard X maar zozolala, die Dave Clarke is met eigenlijk wat te lomp en Schnauss en Soulsavers ken ik niet (gaat nu googelen)
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 17:58 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 18:03 (twenty-one years ago)
Typ trouwens eens "miserable failure" in op Google en dan "Ik doe een gok". Nee, serieus.
― Jaap, Friday, 12 December 2003 18:10 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Friday, 12 December 2003 18:45 (twenty-one years ago)
Gaap!
― Ludo (Ludo), Friday, 12 December 2003 19:45 (twenty-one years ago)
zweef!
― Rizz (Rizz), Friday, 12 December 2003 20:29 (twenty-one years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 12 December 2003 20:54 (twenty-one years ago)
Ik kan die toon niet waarderen. Makkelijk op de kast te krijgen? Valt wel mee, ik weigier alleen me defensief op te stellen als ' die toon ' voorbij komt. That's all...
Toen ik je bewust beperkt vooruitstrevend electronisch noemde had ik het niet over je specifieke jaarlijstje, maar over je, door mij geinterpreteerde, smaak in het algemeen. Gebaseerd op wat uitspraken hier en daar. Ik geloof aangaande Plaid en andere, dodelijk saaie, zogenaamd progressieve experimentele electronica acts. Wat dat betreft deed je me denken aan iemand als Aida. Haar ken ik ook niet persoonlijk overigens, maar ze vertoont soms van dat gefrustreerde pottengedrag. Ik haar veel liever dan zo'n domme del als dj Wannabe a Star, maar soms kan Aida zo prat gaan op haar goede smaak ( veelal beperkt tot stampende no-nonsense techno, wat electro van Chick on Speed lesbo's en wat atmosferica ) dat ik spontane braakneigingen krijg.
Ze is het soort dogmaticus die met opgeheven neus naar je staat te kijken als ze bij een gig van Speedy J of Gigolo artiest Chris Korda is geweest en de dj erna zet een Fatboy Slim-iaans popdance plaatje op......Daar doe je me soms ietwat aan denken als je zeurt over de Moordlijst...correct me if I'm wrong...
Roger zei het elders al: Wat is er per definitie beter aan obscure releases? En waar haalt de self-appointed underground het recht vandaan om zo'n badinerende toon aan te nemen?Dat verwijt ik Jhdk soms ook...
Bovendien schijn je je maar in een kamp te kunnen bevinden, wil je geloofwaardig overkomen. En da's complete onzin. Ik heb wat dat betreft net zo'n hekel aan ontolerante dancehall negers als aan nauwdenkende techno-puristen. Quite frankly: F*** em all!
Maar verder heeft die plaatjesdraaier van het Patronaat (doel je op Wim---krulletjes, iets gezet, zelf errug relaxt & aardig) wel gelijk. Ik kan zoooooo aardig zijn, als iemand me niet opfuckt.Maar hij is meer aardig no matter what. And eh...I can't do that....
Jack Johnson als een van de platen van 2003...hihi...wat 'n onzin...hihi....
Jockey Slut's lijst is niet ideaal, maar waar ze naar streven is dat bijna wel...en da's genoeg...voor de rest is en blijft het gebaseerd op smaak.....
― Der Arnold (Lester Bangs), Saturday, 13 December 2003 03:42 (twenty-one years ago)
waarschijnlijk heb je een totaal verkeerd beeld van mijn smaak. ik houd namelijk enorm van Kylie en Nerd. verder vind ik Robbie Williams bij vlagen onweerstaanbaar. daarnaast ben ik óók gek op abstracte electronica. tja, heb ik daar bewust voor gekozen? ah, ergens vast wel. maar dat interesseert me eigenlijk niet zo veel. met plaid, aphex twin, auteche en consorten kan ik niets. vind het ook niet bepaald goed want veel te ééndimensionaal en veel te veel een trucje geworden.
dat ik veel over die muziek schrijf? schuldig.
aida en smaak dat gaat maar moeilijk samen. in oor stelde zijn toch ooit zo'n lijstje op met nog wat journalisten die veel weten van dance? veel soeps kwam daar inderdaad niet uit. daarbij ben ik weer volledig gevallen voor breakbeat uit de USA die hier jammergenoeg niet te vinden is. de puristen vinden die muziek weer veel te plat en te gemakkelijk.
ergo: je doet het nooit goed. de puristen vinden je smaak te populistisch. de arnolds verwijten je juist purist te zijn. zo is het altijd wat. soms voelt het als of ik bijkans gedwongen word maar niets negatiefs over white stripes te zeggen want ohoh wat ben je dan toch ontzettend sectarisch en gespeeld underground en wat nog veeeel meer. I could't care less.
ohja, en het patronaat? wat je daar overigens gisteravond? mijn bron heeft geen krulletjes maar heeft de achternaam van een beroemde oudvoetballer. linkspoot geloof ik. maar das altijd bij geniale gasten.
― theo @ Cut.Up.Media.HQ (theo), Saturday, 13 December 2003 10:53 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Saturday, 13 December 2003 11:37 (twenty-one years ago)
― theo @ Cut.Up.Media.HQ (theo), Saturday, 13 December 2003 11:45 (twenty-one years ago)
― GzZz (Gzz), Saturday, 13 December 2003 11:59 (twenty-one years ago)
― JoB (JoB), Saturday, 13 December 2003 12:05 (twenty-one years ago)
― JoB (JoB), Saturday, 13 December 2003 12:11 (twenty-one years ago)
@guuz: wie heeft er dan een purist als tegenstander?
@arnold: overigens arnold. jij staat ze zo voor op je onaangepaste gedrag en je overal-maling-aan-gedrag, je aanval op mensen die een andere dan mainstream alternatieve pop smaak hebben getuigt eerder van het tegenovergestelde. je doet de vooroordelen die bij onze ooster- en zuiderburen de ronde gaan over de middelmatigheid van ons land alle eer aan. dat komt tenminste uit je reactie naar voren. of zie ik het verkeerd?
― theo @ Cut.Up.Media.HQ (theo), Saturday, 13 December 2003 13:11 (twenty-one years ago)
heb ik het goed begrepen dat de microphones ergens in de top 15 zouden zijn beland?? kwam mt eerie toch een handvol keren tegen in individuele lijstjes.
― (jg) ((jg)), Saturday, 13 December 2003 14:00 (twenty-one years ago)
Maar: er klopt dus weer geen jota van die eindlijst... in elk geval is de top 5 nogal anders.
― Martijn Grooten (martijng), Saturday, 13 December 2003 14:07 (twenty-one years ago)
Overigens wel schandalig dat die prachtplaat van Dayna Kurtz maar één stem kreeg.
― Michel (Michel), Saturday, 13 December 2003 15:22 (twenty-one years ago)
Dat kan betekenen dat iemand dichterbij je eien persoonlijkheid staat dan je zou wensen ( dan wil het namelijk ook niet altijd vlotten ) of dat iemands manier van zijn juist onoverkomelijk conflicteert.
Ik vind echter wel dat ik me daar over kan uiten. Ik zeg wat ik denk op basis van een paar momenten. That's all. Misschien wat kort door de bocht, maar ook de lesbo-link komt gewoon uit mijn belevenswereld. Als ik Har Mar Superstar een vadsige besnorde homo zou noemen croos ik toch ook geen line?!Nederland is te klein, dus kom je direct of via een of twee links op een gegeven moment iedereen tegen, that's all...
But hey, I love everybody, ik wil alleen vooruit qua communicatie en niet achteruit....
Bovendien gaf ik een image van een techno-purist weer en op zich denk ik dat ik nog een compliment in haar richting maak als ik dan gelijk aan haar refereer ( een lesbisch ogende no-nonsense vrouw met uitgesproken smaak ).
Ze mogen mij ook een ietwat gay indie loser type noemen. Dat ben ik namelijk grofweg ook.Hoewel ik natuurlijk ook zwarter ben dan de gemiddelde neger, meer ficked up dan bobby gillespie en sexier dan...uh...I lost myself there....
De Arnolds verwijten je niets Theo. Je begon zelf met aanvallen en dan reageer ik. Altijd. Je laatste lange post maakt alles een stuk aannemelijker dan je, incidenteel, verwijtende toon.
Ik was gisteren niet in het Patronaat, maar bij The Strokes. Ik ben erg benieuwd wie dan tegen je zei dat ik zooo aardig was. Maurice? Pablo? een dj? Just curious. Schrijf nou maar gewoon neer want ex-oud-voetballers zeggen me niet zoveel.
@Guuz:
* Sommige subjectivisten, scenesters en journalisten* Vaak hier.* Zie het merendeel van de topics alhier.* Invloed is altijd moeilijk meetbaar. Ik denk dat het merendeel wat gezegd wordt er niet toe doet, maar ook dat The White Stripes met Elephant zonder die invloeden NOOIT album van het jaar zou zijn geworden. De voorganger is namelijk net zo goed, die kent relatief bijna niemand (bleek gisteren bv. toen ik Hotel Yorba draaide), dus het gaat vrijwel niet om de muziek en eigenlijk vooral om de peilers, de industrie en de timing. Helaas.
God people...we kissebissen zoveel binnen een bepaald patroon...Laten we 't beestje bij de fucking naam noemen...Als Theo zich corrigeert omtrent Rebelbass doet hij dat ook omdat hij zijn connecties wil koesteren, maar hoe leren we elkaar nou kennen als we continu wat al te braaf zijn en denken aan onze netwerken....mensen hebben interesse in je/nemen aanstoot aan je en raken daardoor juist geintrigeerd of ze zijn kortzichtig en laten je vallen zodra je een dubieuze opmerking maakt....zijn we onze ouders?..Nee toch...Ik kan hier niet meer posten omdat je beter omhult kunt zijn door een mystiek laagje...dan dat je mensen tegen het zere been trapt....maar zoals ik al zei...liever voor- dan achteruit....
Hierarchie is een non-existente werkelijkheid waar veel mesnen toch maar al te graag in geloven. I can't see it, I just wanna communicate...
Damn...mijn stressy thoughts zijn nu (16.00 uur) al net zo rushy als om 6.00 uur. Ik ga me toch tot rust komen tijdens die kerst...
― Der Arnold (Lester Bangs), Saturday, 13 December 2003 15:33 (twenty-one years ago)
― Der Arnold (Lester Bangs), Saturday, 13 December 2003 15:36 (twenty-one years ago)
patronaat: dat was inderdaad maurice. die was bij The Strokes (en ik jammergenoeg niet) en draaide toch na afloop (zo rond een uur of 1) in het patronaat.
― theo @ Cut.Up.Media.HQ (theo), Saturday, 13 December 2003 18:04 (twenty-one years ago)
― Der Arnold (Lester Bangs), Sunday, 14 December 2003 06:01 (twenty-one years ago)
― jeroen (jeroen), Monday, 15 December 2003 20:38 (twenty-one years ago)
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040309/capt.dt10403091822.jack_white_fight_dt104.jpg
:)
― willem (willem), Thursday, 11 March 2004 22:19 (twenty-one years ago)
― Martin Lownoise, Thursday, 11 March 2004 22:29 (twenty-one years ago)
― Vasquesz, Friday, 12 March 2004 07:19 (twenty-one years ago)
― Storm (Storm), Friday, 12 March 2004 07:49 (twenty-one years ago)
― Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Friday, 12 March 2004 10:57 (twenty-one years ago)
― Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 12 March 2004 11:01 (twenty-one years ago)
Twee druppels water Jackson, idd Arien
― Who's Bad (Lester Bangs), Saturday, 13 March 2004 06:02 (twenty-one years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 13 March 2004 12:30 (twenty-one years ago)